Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevská hvězda z Rumunska. Dacia Duster stojí 300 tisíc

  11:30aktualizováno  11:30
Nejdůležitější informaci se novinka Dacie dozvěděla na probíhajícím autosalonu v Ženevě. Startovací cena pro evropské trhy 11 900 eur. Duster s ní zatopí všem silničním teréňákům v dosahu. Základní cena v Česku by tedy mohla startovat na třech stech tisících.

Dacia Duster | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Při kurzu 25,77 koruny za euro by dnes ceník dusteru v Česku začínal na 306 663 korunách. Vhledem k velmi agresivní politice mateřské automobilky Renault na Českém trhu se dá předpokládat, že základní cenu nové dacie, která bude velkou konkurencí Škody Yeti, srazí pod tři sta tisíc.

Základní duster bude mít pohon pouze předních kol, za verzi 4 x 4 zaplatí zájemci minimálně o dva tisíce eur víc. Základním motorem je benzinová jedna-šestka s výkonem 110 koní, za ní následují dva turbodiesely, 85- a 110koňový. Všechny motory budou v nabídce s pohonem dvou i všech kol. Převodovka má šest převodových stupňů. Pohon všech kol má tři módy: automatický, kdy se pohon zadní nápravy připíná podle potřeby samočinně, v dalším může řidič pohon všech kol zapnout napevno ručně a naopak v posledním 4 x 2 se pohon zadních kol odpojí úplně.

Terénní 431 centimetrů dlouhá dacia s mechanikou pocházející z Nissanu Qashqai odveze kromě pěti členů posádky 475 litrů nákladu. V základní výbavě je ABS, ESP a 4 airbagy. V příplatkové výbavě najdeme třeba "balíček drsňáka", který dodá dusteru terénnější vzhled, nebo luxusní variantu, ve které nechybí kůží čalouněné sedačky (pravděpodobně poprvé v historii značky).

Výroba dusteru už se rozběhla, uvedení na trh můžeme tedy čekat co nevidět. Duster má být další globální dacií. Měl by být ke koupi i na jiných světadílech, než je Evropa. Podle nepotvrzených informací by se mohl podívat také do USA, ovšem pod značkou Renaultu.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.