Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý ranař v italském obleku: Gumpert Tornante by Touring

  16:00aktualizováno  16:00
Výrobce jednoho z nejrychlejších cestovních aut na světě představil svůj druhý model. Design civilnějšího modelu Tornante navrhla známá italská karosárna Touring. Někomu novinka připomíná závodní tank, jiným se italský design zamlouvá.

Gumpert Tornante by Touring | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Všeobecně nepříliš známá německá značka Gumpert produkuje jeden z nejrychlejších sporťáků na světě. Model Apollo je k mání i na našem trhu a za zhruba 7 000 000 korun nabídne dynamiku, které konkuruje jen ultimátní verze Bugatti Veyron a silniční formulka Ariel Atom. Gumpert Apollo je aktuálně třetí nejrychlejší auto v okruhové soutěži známého motoristického pořadu Top Gear.

Pokud vám značka Gumpert nic neříká, tak vězte, že pan Gumpert vedl v sedmdesátých letech vývoj čtyřkolek u Audi, následně byl šéfem týmu Audi Motorsport a na neúspěchy si rozhodně stěžovat nemohl. Takže značka Gumpert má sportovní geny v krvi.

Gumpert Tornante by Touring

Nový model Tornante představuje civilnější sporťák, než je ultimativní apollo. Auto má zcela nové šasi, které tvoří karbonový monokok a prostorový rám z chrommolybdenových trubek. Kompletní technické detaily a parametry auta ale výrobce zatím nezveřejnil. Na ženevském autosalonu byl vystaven jen designový koncept. Sériová produkce, pokud se tak dá ruční výroba v řádu maximálně desítek kusů ročně nazývat, má odstartovat příští rok.

Za designem auta stojí známá italská karosárna Touring Superleggera, což připomíná i celý název auta, který zní: Gumpert Tornante by Touring. Jestli se milánským karosářům výtvor povedl, můžete posoudit sami. Komentáře na internetu jsou různé, někomu se auto líbí, jiným připadá poněkud těžkopádné, respektive mu vyčítají chybějící lehkost konkurenčních modelů.

Výrazné jsou masivní blatníky a malá boční okna. Zadní část s dvojicí oken pak někomu může připomínat starší americké sporťáky ze sedmdesátých let. Naopak předek evokuje klasická supersportovní auta evropské provenience.

Po vzoru modelu Apollo má i novinka křídlové dveře a po zvednutí zadního krytu motoru se odhalí celá zadní část auta. Tornante bude pohánět vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel (od Audi), který poskytuje 515 kW, to vše při celkové hmotnosti okolo 1 400 kilogramů, což je velice slušná hodnota. Převodovka bude šestistupňová sekvenční. Maximální rychlost a ani zrychlení ale zatím výrobce neuvádí. Pokud by se ale blížily parametrům modelu Apollo, tak by auto na stovku vystřelilo pod tři sekundy a za necelých devět sekund by na rychloměru byla dvoustovka.

Autosalon Ženeva 2011

Další novinky najdete ve speciální příloze na iDNES.cz

Výrobce slibuje, že se při vývoji soustředil nejenom na technické parametry novinky, ale i na komfort posádky. Přestože má být interiér o 25 procent prostornější než u apolla, rodinný vůz to ale nebude. Tornante pojme dva pasažéry, nabídne jim sportovní vyhřívané sedačky se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Audio bude, ale nejnovější multimediální centra pravděpodobně ne. Novinka má mít dvojitá okna a vylepšenou ventilační soustavu.

Pokud půjde vývoj podle plánu, vyjede nový model německé značky z Altenburgu (nedaleko Gery) na silnice ještě letos a do prodeje se dostane příští rok. Cenu zatím výrobce neuvádí, ale je málo pravděpodobné, že by byla výrazně nižší než u modelu Apollo. A ta rozhodně nízká není.

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.