Ženevské koncepty na videu. Podívejte se na auta, která jinde nepotkáte

  • 7
Koncepty, studie. Právě kvůli nim má smysl na světové autosalony jezdit. Automobilky se jimi rády chlubí, je to jejich výstavní skříň. V Ženevě vás uhrane třeba "italka" I.DE.A. Sofia.

Nacpou je nejmodernějšími technologiemi a designéři se při jejich návrhu mohou odvázat, nemusí dbát na připomínky technologů a omezení konstruktérů. Jinde než na autosalonu unikátní koncepty na vlastní oči nespatříte. Tyhle drahé hračky pak poputují do muzea automobilky, nebo pod vrstvu prachu do depozitáře.

Někdy je to soutěž o nejšílenější nápad. Jindy jsou studie docela střízlivé a ukazují, jakým směrem se budou stylisté automobilky ubírat.

A některý koncept nakonec, byť ve velmi upravené podobě, potkáme v prodejně aut. Jenže finální produkční verze nebude nikdy tak bezstarostná a šílená jako ta, o kterou se nenuceně opírala modelka na autosalonovém molu...

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Do Ženevy dorazila na autosalon opět kompletní špička autodesignu. Nechybí italská šlechta mezi stylisty v podobě Zagata nebo Pininfariny.

Snaží se ale i samy automobilky, Opel přivezl povedený koncept Flextreme GT/E. Na výstavišti Palexpo parkuje i koncept od Koenigseggu - malovýrobce jedněch z nejrychlejších aut světa přivezl čtyřmístnou střelu jménem Quant. A nechybí ani švýcarský "chuligán" Franco Sbarro se svými netradičními kreacemi.

Sofia all´italiana

Přijelo také známé italské studio I.DE.A. Karosárna, narozená v roce 1978 v Turíně, před lety navrhla třeba Fiat Tipo nebo Nissan Terrano. A právě v ateliérech v Moncalieri začínal geniální designér současnosti a šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva nebo architekt Renzo Piano.

I.DE.A. Sofia

Značka se opět snaží prosadit a pro Ženevu si připravila ladný hybridní model, který má být esencí italského designu. Samotný I.DE.A. Institute ale dnes patří švýcarské firmě.

Tvůrci se prý inspirovali ženskými tvary. Sofia má oblé boky a eleganci celého jejího těla podtrhují svůdné rudé šaty. Mechanika je připravena na zástavbu osmiválcového srdce, které bude pohánět buď přední nebo zadní kola. Nejvíc se ale tvůrcům líbí představa hybridní varianty.

I.DE.A. SofiaI.DE.A. Sofia

Děkujeme firmě SONY za půjčení kamery HDR-FX7E.