Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevský autosalón se otevřel pro veřejnost

  19:13aktualizováno  19:13
- Ve čtvrtek otevřel své brány pro veřejnost ženevský autosalón, kde světové automobilky prezentují řadu novinek, kterými budou usilovat o přízeň stále vybíravějších zákazníků. Vysoké náklady na vývoj ekologičtějších a technologicky vybavenějších automobilů vyvolávají spekulace o nových fúzích a akvizicích. Rostoucí výdaje nutí výrobce zapojit se do internetové revoluce, což je další téma autosalonu.
Podívejte se na fotografie novinek a automobilových studií.

Tři největší světové automobilky General Motors, Ford a DaimlerChrysler oznámily, že k organizaci svých nákupů od dodavatelů v hodnotě kolem 240 miliard dolarů ročně založí jednotnou internetovou burzu. K účasti na projektu, slibujícím ušetřit miliardy dolarů na nákladech pozvaly i další automobilky.

"Není to o odírání dodavatelů o ziskové marže. Pro dodavatele to bude rovněž znamenat užitek," řekl agentuře Reuters prezident  severoamerických operací DaimlerChrysler James Holden.

Internet změní i vztah mezi výrobcem a zákazníkem prostřednictvím propojení dealerů a výrobců. "Internet výběr zákazníků zprůhlední," řekl Scheele s tím, že dealeři budou moci ihned zveřejňovat požadavky zákazníků, což výrobcům přinese další úspory.

Úspory budou moci být použity k dalšímu obohacení vozů o nabídku nových zařízení a k posílení jejich technologické úrovně jako palubního navigačního systému, ke zvýšení výkonu a snížení spotřeby motoru, nebo zlepšení ekologických charakteristik.

Co se týče fúzí, od loňského ženevského autosalónu převzal Renault japonský Nissan a rumunskou Dacii, Ford koupil divizi osobních vozů švédského Volva a General Motors koupila švédského Saaba. Nyní se připravují další akvizice především v Koreji, kde Renault jedná o převzetí Samsung Motors a General Motors a Ford bojují o zadluženou Daewoo Motors.

Pod tlak se na autosalónu dostali zástupci koncernu DaimlerChrysler, který  by podle spekulací mohl převzít italský Fiat, francouzský PSA Peugeot Citroen nebo japonskou Hondu.

V pondělí šéf společnosti Jürgen Schrempp popřel pověsti, že jedná o koupi PSA, severoamerický šéf DaimlerChrysler Holden však poté řekl, že s ohledem na segment malých vozů zkoumají různé možnosti včetně akvizice.

Mluví se rovněž o tom, že potenciálním cílem kolosů jako General Motors nebo Volkswagen by se mohla stát bavorská BMW, oslabená ztrátami své britské dceřinné společnosti Rover.

Pozorovatelé však upozorňují, že rodiny, které evropské automobilky kontrolují - Quandtové u BMW, Peugeotové u PSA a dynastie Agnelli u Fiatu - s prodejem nijak nespěchají, protože automobilový trh prožívá překvapivě dlouhou konjunkturu.

Prodej vozů loni dosáhl v Evropě a Severní Americe rekordních úrovní a počáteční prognózy pro tento rok naznačují pokračování tohoto boomu.

Další fotografie naleznete v článku pod odkazem WEB v pravém sloupci.

Autosalon Ženeva 2000 - Jeep Grand Cherokee

Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Ford - studie 2

Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler sedan

Autosalon Ženeva 2000 - Chrysler ve stylu retro

Autosalon Ženeva 2000 - Citroen - studie

Autosalon Ženeva 2000 - City Car

Takto se prezentovalo Daewoo na autosalonu Ženeva 2000.

Autosalon Ženeva 2000 - Ferrari

Autosalon Ženeva 2000 - Ford Galaxi

Autosalon Ženeva 2000 - Ford studie

Autosalon Ženeva 2000 - Výstavní hala

Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Santa Fe

Autosalon Ženeva 2000 - Hyundai Trajet

Autosalon Ženeva 2000 - Jaguar F Type

Autosalon Ženeva 2000 - Kia Rio

Autosalon Ženeva 2000 - Mazda 626 Turbo

Autosalon Ženeva 2000 - Mazda Demio

Autosalon Ženeva 2000 - Morgan

Autosalon Ženeva 2000 - NCSV

Autosalon Ženeva 2000 - Opel Agila

Autosalon Ženeva 2000 - Opel na vodíkový pohon

Autosalon Ženeva 2000 - Opel Speedster

Autosalon Ženeva 2000 - Peugeot long version

Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie

Autosalon Ženeva 2000 - Renault studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Rover 25

Autosalon Ženeva 2000 - Seat Leon 4x4

Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie

Autosalon Ženeva 2000 - Seat studie 1

Autosalon Ženeva 2000 - Suzuki R plus

Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Beatle v terénní úpravě

Autosalon Ženeva 2000 - Volkswagen Sharan

Autosalon Ženeva 2000 - Mercedes Vision SLA

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.