Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevu čeká nájezd pohanů

  10:55aktualizováno  10:55
Na ženevském autosalonu nesmí chybět mimo tradičních automobilek ani značky zabývající se výrobou nesériových vozů. Italský výrobce, známý svým supervozem C12 S, kterým chce především konkurovat rudým sporťákům z Maranella, tentokrát do Švýcarska doveze svou poslední kreaci - Pagani Zonda Roadster.

Chce se říci spíše kreaturu, mnoho krásy a elegance tento supersport pro zámožně playboye rozhodně nepobral. Ručně vyrobené exempláře, kterých má být v zájmu exkluzivity vyrobeno pouze 40, se tak budou moci těšit na kariéru sběratelských rarit parkujících v temných garážích svých majitelů.

Pagano - italsky pohan (pagani - mn.č.)

O velkou automobilovou událost se vlastně ani nejedná, jejich majitelé, kteří si tímto autem nekupují vůz sám, jako spíš image a společenský status, svůj roadster od Pagani nanejvýš jednou, dvakrát do roka provětrají na dálnici v okolí Monaka a poté je opět vrátí do garáže.

Pagani Zonda Roadster, stejně jako uzavřená verze, je ručně šita na míru svému majiteli.


Pro potřeby kabrioletu byla vyprojektována nová struktura rámu, ten je celý vyroben z uhlíkových vláken. Stejný materiál byl také použit pro stavbu karoserie. Vše směřuje k extrémní tuhosti celé konstrukce, dle prohlášení Pagani se roadster může pyšnit vůbec nejlepšími parametry ve své kategorii - tuhost struktury dosahuje  18000 Nm/mm v krutu a 9000 Nm/mm v ohybu. Celý vůz váží 1280 kg.


Roadster pohání motor Mercedes Benz AMG 7,3 litru o výkonu 410 kW (550koní), točivý moment činí 750 Nm. O bezpečnost by se měly starat systémy trakční kontroly a ABS.  


Přímo pro Pagani Roadster u Michelinu vyvinuli pneumatiky o rozměrech 255/35 a 345/35, které Italové nazuli na devatenáctipalcové hliníkové disky.
Dá se předpokládat, že všech 40 kusů, které u Paganiho plánují vyrobit, si už našlo své budoucí majitele.

Má Pagani Zonda Roadster vůbec opodstatnění? Má vůbec smysl vyrábět automobil, jehož výkon valná většina majitelů nebude schopna zkrotit? - Pokud vůbec se svým roadsterem od Pagani kdy na silnici, či okruh vyjedou.


Není smysluplnější a záslužnější "vrážet" peníze do vozidel, která mají smysl pro další vývoj a směřování automobilů?  - Vozidla využívající alternativní zdroje energie, ekologické materiály a technologie pro výrobu apod.


V budoucnosti budeme potřebovat především zdroj energie, který bude pohánět naše automobily. Lhostejno, jak budou sama přibližovadla  vypadat a jak rychle budou jezdit.


Sedmilitrová "bestie" nám v tom rozhodně nepomůže.

Své názory pište do diskuse za článkem, nebo na frantisek.dvorak@idnes.cz

Pagani Zonda Roadster

Pagani Zonda Roadster

Pagani Zonda Roadster

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.