Chce se říci spíše kreaturu, mnoho krásy a elegance tento supersport pro zámožně playboye rozhodně nepobral. Ručně vyrobené exempláře, kterých má být v zájmu exkluzivity vyrobeno pouze 40, se tak budou moci těšit na kariéru sběratelských rarit parkujících v temných garážích svých majitelů.
Pagano - italsky pohan (pagani - mn.č.) |
O velkou automobilovou událost se vlastně ani nejedná, jejich majitelé, kteří si tímto autem nekupují vůz sám, jako spíš image a společenský status, svůj roadster od Pagani nanejvýš jednou, dvakrát do roka provětrají na dálnici v okolí Monaka a poté je opět vrátí do garáže.
Pagani Zonda Roadster, stejně jako uzavřená verze, je ručně šita na míru svému majiteli.
Pro potřeby kabrioletu byla vyprojektována nová struktura rámu, ten je celý vyroben z uhlíkových vláken. Stejný materiál byl také použit pro stavbu karoserie. Vše směřuje k extrémní tuhosti celé konstrukce, dle prohlášení Pagani se roadster může pyšnit vůbec nejlepšími parametry ve své kategorii - tuhost struktury dosahuje 18000 Nm/mm v krutu a 9000 Nm/mm v ohybu. Celý vůz váží 1280 kg.
Roadster pohání motor Mercedes Benz AMG 7,3 litru o výkonu 410 kW (550koní), točivý moment činí 750 Nm. O bezpečnost by se měly starat systémy trakční kontroly a ABS.
Přímo pro Pagani Roadster u Michelinu vyvinuli pneumatiky o rozměrech 255/35 a 345/35, které Italové nazuli na devatenáctipalcové hliníkové disky.
Dá se předpokládat, že všech 40 kusů, které u Paganiho plánují vyrobit, si už našlo své budoucí majitele.
Má Pagani Zonda Roadster vůbec opodstatnění? Má vůbec smysl vyrábět automobil, jehož výkon valná většina majitelů nebude schopna zkrotit? - Pokud vůbec se svým roadsterem od Pagani kdy na silnici, či okruh vyjedou.
|
Pagani Zonda Roadster |
Pagani Zonda Roadster |
Pagani Zonda Roadster |