Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: ženy parkují lépe než muži. Šampionkou je blondýna

  16:36aktualizováno  16:36
Neoficiální mistrovství Německa v parkování vyhrála navzdory zažitým klišé pětačtyřicetiletá blondýna. Sabine Langerová z Düsseldorfu zaparkovala s náklaďákem i malou italskou tříkolkou nejlépe a vyhrála vstupenku na Velkou cenu Monaka vozů Formule 1.

Na dopravním hřišti autoklubu ADAC v bavorském Landshutu se uskutečnilo neoficiální mistrovství Německa v parkování. | foto: ČTK

Langerová své prvenství vybojovala v konkurenci osmi finalistů na dopravním hřišti autoklubu ADAC v bavorském Landshutu. "Služebně jsem hodně na cestách a často musím parkovat v úzkých mezírkách, to je pro mě výzva," řekla pro agenturu DPA obchodnice.

Soutěž uspořádal srovnávací portál pojišťoven Transparo. Do Landshutu byli pozváni čtyři muži a čtyři ženy. Účastníci museli kromě běžného osobního auta zaparkovat například i téměř devět metrů dlouhou limuzínu - a to poslepu, jen s pomocí spolujezdce. K lehčím disciplinám patřilo parkování stylové italské tříkolky Ape Calessino.

Nejtěžší bylo zaparkovat nákladní automobil, tvrdí vítězka. I muži přitom museli mít boty s vysokými podpatky, řekla Langerová. Manžel i otec jsou na ni údajně hrdí. Ona sama je přesvědčena, že velmi dobří i velmi špatní řidiči jsou mezi oběma pohlavími.

Sabine Langerová z Düsseldorfu zaparkovala s náklaďákem i malou italskou

Sabine Langerová z Düsseldorfu zaparkovala s náklaďákem i malou italskou tříkolkou nejlépe a stala se mistryní Německa v parkování.

Autoškola vás parkovat nenaučí

Parkování patří k základní řidičské dovednosti, kterou by vás měla naučit už autoškola. Ne každý si však tuto schopnost dokáže osvojit a pro některé řidiče se hlavně podélné parkování stává doslova noční můrou.

V průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy, mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.

O parkovací asistenty je zájem

Zájem o novinku je obrovský, hlásí Ford, který musel navýšit výrobu svého aktivního parkovacího asistenta. Od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 si aktivní parkovací asistent objednalo hodně přes sto tisíc evropských zákazníků Fordu. V případě C-MAX volí aktivního parkovacího asistenta každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý.

Zoufalí řidiči pak sahají hlouběji do peněženky, aby si pořídili parkovací asistenty. Klasické pípání a kamery ovšem postupně nahrazují dokonalejší systémy, které obstarávají i točení volantu, a řidič tak ovládá parkování jen s pomocí pedálů.

Překvapivé výsledky výzkumu

Ženy parkují lépe. Alespoň podle výsledků jednoho z nejrozsáhlejších výzkumů na odlišné chování obou pohlaví v motoristickém světě. Studii provedla firma NCP, která po celé Británii vlastní více než 700 parkovišť.

Tým najatých výzkumníků potají sledoval dva a půl tisíce řidičů během jednoho měsíce a při parkování sledovali sedm různých aspektů. V celkovém skóre získaly ženy 13,4 bodu z dvaceti možných. Muži dosáhli na hranici 12,3 bodu.

Jednou z položek testu byla například schopnost řidiče najít volné parkovací místo. Zatímco muži ve snaze najít místo krouží po parkovišti rychleji a občas nějaké vynechají, ženy si dávají načas a všímají si i vozidel, která se chystají parkoviště opustit.

Muži dokázali své řidičské schopnosti hlavně při parkování přímo a pokud už jednou zaparkují, nechtějí pozici vozidla měnit. Ale ženy pro změnu uspěly při couvání, manévr dobře zvládlo téměř 40 procent žen, muži byli o 11 procent horší.

Velký rozdíl v parkování způsobuje u obou pohlaví hlavně rychlost. Průměrné žena parkuje 21 sekund, mužům k tomu stačí o pět sekund méně. Ale co ženy ztratí na čase, tam přidají na preciznosti.

Automobil zaparkovaný uprostřed parkovacího místa totiž opouštěly ženy v 52 procentech případů, u mužů to bylo pouhých 25 procent. Právě tato dovednost srážela mužům nejvíce bodů, výzkumníci na ni totiž kladli velký důraz.

Výsledky už zpochybnil James May, jeden z trojice populárních moderátorů pořadu Top Gear. Podle něj totiž není parkování uprostřed vymezeného prostoru tím nejlepším ukazatelem. "Musíte brát v potaz i auta, která parkují vedle vás a centrovat auto podle nich. Nezajímá mě, jestli vedle mě parkuje žena nebo muž, jen prostě nechci, aby mi dveřmi bouchali do mého porsche."

Závěry studie překvapily i Neila Beesona, který v Británii pracuje jako instruktor v autoškole. "Podle mých zkušeností byli muži vždy lepšími žáky a při výcviku si většinou vedli lépe."

Jeho slova potvrzuje i loňská studie agentury DSA, podle které desítky tisíc britských žen propadly u závěrečného testu v autoškole právě kvůli parkování.

Ale vzápětí instruktor dodává. "Je možné, že ženy si lépe uchovávají informace, které se v lekcích naučily. Výsledky také boří mýtus, že muži mají lepší prostorovou představivost než ženy. Ukazují, že my muži musíme více respektovat své partnerky, když se chystají parkovat."

Autoři: ,




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.