Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy mají s parkováním větší problém než muži

aktualizováno 
Nedůvěra mnoha mužů v ženské schopnosti zaparkovat auto je zřejmě na místě. Z německého univerzitního výzkumu totiž vyplynulo, že řidičky jsou při parkování pomalejší než muži a také mají větší problém vměstnat se s vozem na vyhrazené místo.

Výzkumu, o kterém informuje britský deník The Daily Telegraph, se zúčastnilo 65 lidí. Ženám v průměru trvalo o 20 vteřin déle, než se jim podařilo auto zaparkovat.

Řidiči a řidičky při testu parkovali vůz Audi A6 na stání obvyklých rozměrů. Auta měli zaparkovat na čas různými způsoby - čelně, couváním i podélně. Měřila se také přesnost - tedy vzdálenost zaparkovaného auta od okrajů vyhrazeného místa. Claudia Wolfová z Bochumské porúrské univerzity, která výzkum řídila, uvedla, že závěry potvrdily předchozí zjištění: Muži mají lepší koordinaci a prostorový odhad než ženy. Za volantem také více riskují.

"Jsou to známé předsudky, a proto jsem se rozhodla vědecky prozkoumat, zda je to pravda nebo spíše mýtus," řekla Wolfová nedělníku Mail on Sunday.

Podle ní ale nelze výsledky interpretovat jako vítězství mužů nad ženami, neboť pouze potvrzují vrozené předpoklady pro určitou činnost. "Je to jen o parkování - ne o triumfu mužů nad ženami," podotkla.

rychlokurz parkování

Parkování je hračka, naučte se základní fígle ZDE

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.