Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy touží po lepších autech, která jsou praktická

aktualizováno  25. května 17:00
Auta a jejich řízení už dávno nejsou doménou mužů. Ženy usedají za volant stále častěji. Více si na ně ale také stěžují a mnohdy mají pocit, že při návrhu jejich vozu konstruktéři zapomněli na jemnou ženskou ručku.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Ženy mají o 14 % víc problémů s kvalitou svých aut než muži, vyplývá to z průzkumu renomované společnosti J. D. Power, známé průzkumy spokojenosti uživatelů s jejich auty. Ženy si také ve větší míře stěžují na nevhodnou konstrukci některých prvků aut.

J. D. Power uvádí, že ženy si na auta stěžují víc než muži, lhostejno jsou-li to malé automobily, nebo vozy nejvyšších tříd. Nespokojenost uživatelek aut jde napříč věkem, vzděláním i příjmy respondentek. Výhrady mají ženy k většině značek. Výhrady se nesou především k využitelnosti aut.

Počet výrobních vad je pro auta řízená muži a ženami stejný, problém má ale něžné pohlaví s konstrukcí některých prvků - konstruktéři by se měli zaměřit na praktičnost, ovládání a komfort.

Ovládací prvky a displeje, to jsou věci, které činí ženám problémy. S nevhodnou konstrukcí je spojeno nemálo problémů, které možná trápí i nejednoho řidiče.

Podle žen jsou některé ovladače a displeje málo intuitivní, špatně dosažitelné nebo nedostatečně čitelné. Ženy si podle průzkumu J. D. Power často stěžují na ovládání stěračů, čitelnost hodin a ovladače osvětlení interiéru a čtecích lampiček.

Ženy narážejí na problémy i u tak klasických součástí auta, jako jsou dveře nebo víka kufru, u kterých se těžce ovládají kliky a madla. Ženy mají obecně menší sílu než muži, a musí tak vyvinout větší úsilí na jejich ovládání. I taková drobnost jako dlouhé nehty nebo šperky mohou v takových chvílích způsobit trable.

Ženy se také potýkají s nastavováním sedadel. Manuální seřízení občas vyžaduje velkou sílu, naštěstí se stále více rozšiřují elektricky ovládaná sedadla, kde sílu svalů nahrazují elektromotorky.

Ženy mají větší problém se pohodlně usadit, špatně se jim nastavuje bederní část sedadla a opěrka hlavy. Sedadla si také přenastavují častěji než muži, v závislosti na různých druzích oblečení. Vysoké podpatky, klobouky nebo spony do vlasů je nutí si sedadlo neustále přeřizovat.

Ideální auto: po čem ženy touží
*jednoduché, přehledné a komfortní ovládání
*ovládání, které je v dosahu řidiče
*dveře a víka kufru, která vyžadují menší sílu pro zavření
*elektricky ovládaná sedadla
*lepší čitelnost displejů, hodin atd.

Sedadlo na dlouhé vlasy
Automobilky začínají zohledňovat požadavky žen při konstrukci aut. V mnoha případech ale zatím zůstalo jen u konceptu, který na uvedení do sériové praxe čeká. U Volva se zabývají i takovými maličkostmi, jako je opěrka hlavy s výřezem pro cop. V konceptu XC60 jsou hlavové opěrky a opěradla předních i zadních sedadel opatřená mezerou umožňující pohodlné opření i tehdy, pokud osoba sedící na sedadle nosí cop nebo jiný účes, který tlačí při opření do temene hlavy.

Automobilových designérek je stále více, švédské Volvo má dokonce vývojový tým složený pouze ze zástupkyň něžného pohlaví.

U Renaultu a GM například působila jako jedna z hlavních designérek Anne Asensio. Francouzská výtvarnice vytvořila mimo jiné design prvních generací Renaultů Scénic a Twingo. Po svém příchodu do GM se podílela mimo jiné na návrhu nového Chevroletu Camaro nebo hybridního Chevroletu Volt.

Před třemi lety tak vznikla studie Volva YCC vytvořená ženami pro ženy. "Pokud splníte očekávání ženy, předčíte očekávání muže," říkají jeho tvůrkyně. Elegantní předzvěst Volva budoucnosti splňuje všechno, co řidičky od auta žádají: snadné nastupování, spoustu odkládacích prostor, dobrý výhled z auta, minimum ovladačů a úplně nejlepší je, když auto samo zaparkuje.

Co řidičky vyžadují od aut a co jim na těch, která řídí, naopak vadí? Pište do diskuse pod článkem.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.