Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy v nebezpečí: neobvyklý crashtest odhalil hrozbu pro malé řidiče

aktualizováno 
Ženy jsou při nehodě ohroženější, ukázal nárazový test Svazu německých pojišťoven. Jsou totiž většinou menší než muži, a proto jsou blíže k palubní desce, která jim může být velmi nebezpečná.

Crashtest s figurínou malého řidiče | foto: UDV.de

Řidiči menších postav mohou při nehodě utrpět větší zranění než urostlejší posádka. V autě mají nohy blíž palubní desce a při nehodě hrozí, že tvrdé části přístrojovky zraní nohy. Protože jsou menšího vzrůstu obvykle ženy, jsou ohroženější především ony, varuje Svaz německých pojišťoven.

V crashtestech s figurínami řidičů malých postav se ukázalo, že interiéry aut jsou stavěny tak, aby byly bezpečné pro průměrně vzrostlé řidiče a větší postavy. Na menší lidi konstruktéři při stavbě myslí podstatně méně. Řidičky jsou menší, mají sedadlo posunuté hodně vpřed a kvůli tomu mají nohy blízko přístrojovce, což představuje větší nebezpečí.

Svaz německých pojišťoven provedl dva crashtesty. V prvním seděla za volantem figurína, která reprezentovala průměrně vzrostlého řidiče. Z čelního nárazu v padesátikilometrové rychlosti vyvázl bez větších zranění.

V druhém testu bourala se starým Opelem Corsa metr a půl vysoká řidička. Na stehnech figuríny naměřili technici v porovnání s prvním testem pětinásobné síly. Kvůli kontaktu s přístrojovkou tak hrozí méně vzrostlému řidiči několikanásobně závažnější poranění. Malá umělá řidička si poranila nohy o sloupek řízení. "Ergonomie aut by se měla zlepšit," vyzývá Siegfried Brockmann, vedoucí zkoumání nehod Svazu německých pojišťoven.

Svaz ze statistik nehod vyčetl, že ženy opravdu utrpí více zranění v porovnání s muži. V těžkých nehodách, při kterých dochází k čelnímu střetu, utrpí vážné poranění o polovinu víc žen než mužů.

Podle Brockmanna by se měli konstruktéři zaměřit na další vývoj kolenních airbagů, nastavitelných pedálů a větší rozsahy nastavení volantu.

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.