Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žhavá Italka a chladný Švéd odkládají střechy

  15:16aktualizováno  15:16
Švédské Volvo nechce vyrábět už jen důstojná auta, rozvernější klientelu by měl oslovit kabriolet s "tvrdou" střechou. Naopak Alfa Romeo GT s plátěnou střechou naváže na tradici italských kabrioletů, které jen vybízejí k projížďkám s větrem ve vlasech.

Volvo s kovovou...

Podle automobilového magazínu wheels24 se na kabrio, vycházející z modelu S40, můžeme těšit během příštích dvou let.

Na designu kabrioletu by švédská automobilka měla spolupracovat s italským Pininfarinou.

Volvo se postará o design, Pininfarina pak bude mít na starosti techničtější část vývoje (výrobu prototypů, testování apod.).

Po vzoru moderních kabrioletů by měl být vybavený kovovou skládací střechou. Model by měl nést označení C50, značnou část mechanických částí by si však měl vypůjčit z S40 (o Volvu S40 si přečtěte TADY).

...a alfa s plátěnou střechou

Alfa Romeo GT dostala před nedávnem cenu pro Českou Republiku a první zájemci už čekají na své "italské krasavice".  Inženýři alfy ale nelení a na základě kupé staví kabriolet.

Alfa Romeo GT Spider dostane plátěnou střechu, které bude elektricky ovládaná.

Nejlevnější Alfa Romeo GT kupé stojí 869 tisíc korun. Za nejdražší pak zaplatíte 1 159 tisíc.

  Italové se rozhodli pro "měkkou" střechu proto, aby důsledně odlišili kabriolet od kupé. O její výrobu by se měl postarat Bertone. Nabídka motorů bude stejná jako v případě kupé: benzinový dvoulitr 165 koní (121 kW), 110 kilowattový diesel JTD o objemu 1,9 litru a samozřejmě též supervýkonný benzinový 3,2 litrový šestiválec 176 kw (240 koní) známý z modelu 147 GTA.

Premiéra čtyřmístného kabrioletu by měla být na podzim tohoto roku, do prodeje pak půjde v roce 2005. 

Autoři: ,




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.