Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zima kabrioletářům nevadí. Představuje se Mercedes E s plátěnou střechou

aktualizováno 
Mercedes-Benz obohatil svoji třídu E o elegantní kabriolet. Bude mít klasickou plátěnou střechu s unikátním spoilerem nad čelním sklem. Posádka je tak lépe chráněna před větrem.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet | foto: Mercedes-Benz

Řada E od je nyní kompletní. Po sedanu, kombi a kupé je posledním členem éčkových Mercedesů elegantní kabriolet postavený na základech kupé. I v době rostoucí popularity pevných skládacích střech se novinka raději spoléhá na tradiční plátno.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Designerům se kabriolet s rozměry 4698 x 1786 x 1402 mm povedl, aerodynamický součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,28. Plátěná střecha na rozdíl od pevné zabírá méně místa a tak záď automobilu působí kompaktně. Zavazadlový prostor má s nataženou střechou dostatečný objem 390 litrů.

Plátno se automaticky, za pomocí elektromotorů, složí za zadní sedadla za 20 sekund. Manipulovat se střechou je možné až do rychlosti 40 km/h. Nový kabriolet třídy E se také chlubí unikátním deflektorem nad čelním sklem, který se dokáže vysunout o šest centimetrů.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Výrobce nazval tento systém AIRCAP a jeho součástí je také síťka, která se nachází mezi opěrkami zadních sedadel. Výhodou tohoto řešení je minimalizace turbulencí ženoucích studený vzduch do interiéru a také menší hluk v kabině. Výrobce udává, že je možné bez problému telefonovat se staženou střechou až do rychlosti 200 km/h.

Systém AIRCAP lze aktivovat až do rychlosti 160 km/h. Deflektor může zůstat vytažený až do maximální rychlosti vozu. Ovládání systému je plně na řidiči. Aby bylo pohodlí v otevřeném voze úplné, nabízí nový kabriolet třídy E i systém AIRSCARF. Výdechy teplého vzduchu jsou v tomto případě umístěné v opěrkách hlav.

O pohon nového elegantního kabrioletu od Mercedesu se postarají čtyři benzínové motory a tři turbodiesely. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou bude osmiválec E500 s výkonem 285 kW. Nechybí motory E200 CGI (135 kW), E250 CGI (150 kW) a E350 CGI (215 kW).

Vrcholem naftové motorizace se stane šestiválcový turbodiesel E350 CDI, který nabízí maximální výkon 170 kW. Pro méně náročné řidiče je připraven i turbodiesel E250 CDI s výkonem 150 kW a základ naftových pohonných jednotek představuje verze E220 CDI s výkonem 125 kW.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet se začne prodávat v březnu příštího roku. Ceny výrobce prozatím nezveřejnil.

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.