Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet | foto: Mercedes-Benz

Zima kabrioletářům nevadí. Představuje se Mercedes E s plátěnou střechou

  • 7
Mercedes-Benz obohatil svoji třídu E o elegantní kabriolet. Bude mít klasickou plátěnou střechu s unikátním spoilerem nad čelním sklem. Posádka je tak lépe chráněna před větrem.

Řada E od je nyní kompletní. Po sedanu, kombi a kupé je posledním členem éčkových Mercedesů elegantní kabriolet postavený na základech kupé. I v době rostoucí popularity pevných skládacích střech se novinka raději spoléhá na tradiční plátno.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Designerům se kabriolet s rozměry 4698 x 1786 x 1402 mm povedl, aerodynamický součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,28. Plátěná střecha na rozdíl od pevné zabírá méně místa a tak záď automobilu působí kompaktně. Zavazadlový prostor má s nataženou střechou dostatečný objem 390 litrů.

Plátno se automaticky, za pomocí elektromotorů, složí za zadní sedadla za 20 sekund. Manipulovat se střechou je možné až do rychlosti 40 km/h. Nový kabriolet třídy E se také chlubí unikátním deflektorem nad čelním sklem, který se dokáže vysunout o šest centimetrů.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet

Výrobce nazval tento systém AIRCAP a jeho součástí je také síťka, která se nachází mezi opěrkami zadních sedadel. Výhodou tohoto řešení je minimalizace turbulencí ženoucích studený vzduch do interiéru a také menší hluk v kabině. Výrobce udává, že je možné bez problému telefonovat se staženou střechou až do rychlosti 200 km/h.

Systém AIRCAP lze aktivovat až do rychlosti 160 km/h. Deflektor může zůstat vytažený až do maximální rychlosti vozu. Ovládání systému je plně na řidiči. Aby bylo pohodlí v otevřeném voze úplné, nabízí nový kabriolet třídy E i systém AIRSCARF. Výdechy teplého vzduchu jsou v tomto případě umístěné v opěrkách hlav.

O pohon nového elegantního kabrioletu od Mercedesu se postarají čtyři benzínové motory a tři turbodiesely. Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou bude osmiválec E500 s výkonem 285 kW. Nechybí motory E200 CGI (135 kW), E250 CGI (150 kW) a E350 CGI (215 kW).

Vrcholem naftové motorizace se stane šestiválcový turbodiesel E350 CDI, který nabízí maximální výkon 170 kW. Pro méně náročné řidiče je připraven i turbodiesel E250 CDI s výkonem 150 kW a základ naftových pohonných jednotek představuje verze E220 CDI s výkonem 125 kW.

Mercedes-Benz třídy E Cabriolet se začne prodávat v březnu příštího roku. Ceny výrobce prozatím nezveřejnil.