Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zima začíná, je nejvyšší čas vybírat kabriolet. Třeba nový mercedes

  12:00aktualizováno  12:00
Ač se to u sportovního auta s velkoobjemovými motory může zdát bláznivé, nový kupé-kabriolet Mercedes SL se veze na úsporné vlně. Výrobce spořil na hmotnosti, ladil motory a výsledkem je lepší dynamika při nižší spotřebě.

Mercedes Benz SL (2012) | foto: Mercedes Benz

Po devíti letech přichází Mercedes s novou generací sportovního kupé-kabrioletu SL. Novinka po stránce designu ctí aktuální styl značky: rysy jsou ostřejší, silueta auta se opticky snížila a celkově nové SL působí dospělejším dojmem. Nové SL je o pět centimetrů delší než předchozí generace (4,61 metru) a skoro o šest centimetrů širší (1,88 metru). Rozdíl ve vzhledu oproti předchozí generaci ale není tak markantní jako při předchozím střídání modelů v roce 2003.

Mercedes Benz SL (2012)

Na počátku produkce bude nové SL k mání s dvojicí benzinových motorů. Slabší je určen pro model SL 350. Má šest válců a nefalšovaný objem 3,5 litru, z kterého se podařilo stuttgartským motorářům vydolovat solidních 306 koní a točivý moment až 370 Nm. Silnější přeplňovaný osmiválcový agregát pro model SL500 má objem 4,7 litru. Výkon 435 koní a točivý moment 700 Nm stačí na pořádný kvapík.

První z motorů dokáže nové SL dostat na stokilometrovou rychlost za 5,9 sekundy, přitom průměrná spotřeba je téměř neuvěřitelných 6,8 litru benzinu na sto kilometrů. I silnější motor má být úspornější než předchůdce a na stovku se dostane za pouhých 4,5 sekundy. Nižší spotřebu až o 29 procent má zajistit technologie BlueDirect, start & stop systém a sedmistupňová automatická převodovka. Výborná je i aerodynamika, auto má součinitel odporu (Cx) 0,27.

Mercedes Benz SL (2012)

Mercedes Benz SL (2012)

Další motory budou následovat, ve hře jsou dvě špičkové verze: SL63 AMG a SL65 AMG. První by měl mít výkon 571 koní, druhý dokonce 630 koní.

Z technických inovací stojí jistě za zmínku aktivní podvozek a systém, který hlídá silnici před autem a varuje řidiče při nečekaných situacích.

Fotogalerie

Skládací střecha se natáhne za pomoci motorů za 20 sekund. Bohatou výbavu budou mít zákazníci zcela ve své režii. Kdo si připlatí, může mít v autě téměř cokoliv, na co si vzpomene. Zatím byla stanovena cena pro dvě představené verze. Mercedes SL 350 bude startovat na 93 000 eurech, tedy v přepočtu asi na 2,5 milionech korun. Silnější verze SL 500 bude stát 117 000 eur, tedy asi tři miliony korun.

Už s předstihem jsme na iDNES.cz informovali o lehké hliníkové karoserii, kterou nové kupé SL dostalo. Výrobce na ni použil lehký a pevný hliník, rám předního okna je z vysokopevnostní oceli a mechanismus sklápěcí střechy a některé další partie jsou vyrobené z hořčíku. Díky tomu Mercedes ušetřil na hmotnosti podle motoru 125 až 140 kilogramů, což je opravdu hodně.

Mercedes Benz SL (2012)

Další zajímavostí nového SL je integrace reproduktorů přímo do  karoserie. Mercedes slibuje lepší zvuk a hlavně maximální eliminaci hluku při jízdě se staženou střechou. Pomůže nejenom rozmístění reproduktorů, ale i automatická regulace hlasitosti. Vedle standardní audiosoustavy bude na přání dodávána i sestava Harman Kardon a za tučnější příplatek bude k mání špičkové audio Bang & Olufsen.

Oficiální výstavní premiéru si nový Mercedes SL odbude za necelý měsíc na detroitském autosalonu, který začíná 9. ledna příštího roku.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.