Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimáky jsou povinné. Test poradí, jaké sněhule nazout octavii

  12:00aktualizováno  12:00
Když nebudete mít po prvním listopadu na ledu nebo sněhu zimní gumy, čeká vás pokuta. Jaké vybrat, poradí testy pneumatik. Jeden z prvních radí, do čeho obout octavii a její konkurenty.

Test zimních pneumatik | foto: GTÜ

Jeden z vůbec prvních letošních testů provedl německý autoklub ACE ve spolupráci se sítí stanic technické kontroly GTÜ. Otestovali osm modelů dostupných v letošní sezoně ve velmi rozšířeném rozměru 205/55 R 16 91H. Takové pláště kupují třeba i majitelé octavií. "Výsledky budou zajímat také řidiče Volkswagenů Golf, Citroënů C4 (i Picasso), Fordů Focus, Renaultů Mégane (i Scénic) a řady další aut nižší střední a střední třídy," vypočítává Buček.

Ve zkušebně se utkaly pneumatiky značek Continental, Dunlop, Fulda, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli a Semperit . Zkoušelo se na sněhu, ledu a suchém i mokrém zimním asfaltu. ACE a GTU zkoumaly schopnost pneumatik auto rychle zastavit, rozjezd na kluzkém povrchu, nebo schopnost udržet vozidlo ve stopě v zatáčce.

Nejvíce bodů po vyhodnocení všech disciplín získala letošní novinka Goodyear Ultra Grip 8. "Kompletní sada těchto zimních pneumatik v rozměru 205/55 R 16 91H přijde v českých internetových obchodech na zhruba 10 tisíc korun," uvádí Petr Buček z AutemBezpečně.cz.

Druhé skončily pláště Semperit Speed Grip2, s nimi obujete octavii za přibližně osm a půl tisíce. Další místa obsadily zimní continentaly (WinterContact TS 830), dunlopy (SP Winter Sport 4D) a pirellky (Snowcontrol Serie 3). Čtyři kusy ve všech případech vyjdou kolem deseti tisíc, nejdražší jsou obecně Pirelli.

Na dvojku fungovaly Nokiany WR D3 (sada od 8000 Kč) a Micheliny Alpin A4 (10 000 korun). Nejhůř dopadly pláště Fulda Kristall Control HP (9000 Kč). "Nejlépe si při testování záběru pneumatik na sněhu vedly Goodyear a Dunlop," cituje výsledky testu Buček. "Nejrychleji dokázaly na sněhu zastavit Goodyear a Continental. A při průjezdu zasněženou zatáčkou se v nejlepším světle představily Goodyear, Dunlop a Pirelli."

Na mokré silnici, kde se zkoušela odolnost před aquaplaningem, vítězil Goodyear před Continentalem. Nejkratší brzdnou dráhu potřebovala na mokru kola obutá semperity, třeba poslední fulda zastavila o délku auta dále.

VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK (205/55 R 16)

PneumatikaSníhMokroSuchoEkologie/ SpotřebaCena za 4 pneuVýsledek (body a hodnocení)
Goodyear Ultra Grip 88072452810 000225 ***
Semperit Speed Grip 27072 43388 500223 ***
Continental Winter Contact TS 8306875472810 000218 ***
Dunlop SP Winter Sport 4D7766452710 000215 ***
Pirelli Snowcontrol 37267453110 000215 ***
Nokian WR D3685646358 000205 **
Michelin Alpin A46656452610 000193 **
Fulda Kristall Control HP   565037289 000171 *
Poznámka: Hodnocení "Sníh" a "Mokro" mají maximálně 80 bodů, za chování na suché silnici mohly pneumatiky získat nanejvýš 50 bodů a v části věnované spotřebě, ekologii a ceně až 40 bodů. *** v části výsledek znamená jedničku v testu (velmi doporučené), ** dvojku (doporučené) a * trojku (s výhradami); Ceny za čtveřici pneumatik jsou orientační, odpovídají nabídce internetových obchodů. Pramen: GTÜ a ACE, AutemBezpečně.cz (ceny)




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.