Zimní gumy chtějí kvalitní uskladnění

  • 13
Většina řidičů, kteří svědomitě mění zimní a letní obutí svých aut, nejpozději v těchto dnes odkládá gumy s hrubým vzorkem. Po celé léto budou zimní gumy odpočívat někde v rohu garáže, dílně, uhelně nebo ve sklepě. Ani jedno z těchto prostředí by jim nemělo zvlášť uškodit, přesto se nebezpečí mohou najít.

 Nejčastěji hrozí deformace dlouhodobě nevhodně poskládaným plášťům. Hodně důležité je přitom, zda jsou uloženy na ráfcích. Oba způsoby správného i chybného uložení naznačuje obrázek (ZDE). Pneumatiky jsou samy o sobě hodně odolné, přesto například přímý sluneční svit hodně urychluje jejich stárnutí.

Gumu mohou narušit i běžné chemikálie, jako například ředidla. Škodu dokáže udělat i delší kontakt s benzinem nebo olejem. "Že by někdo přinesl špatným uložením natolik poškozenou gumu, že bychom ji nemohli nasadit, jsem nezažil. Ale drobné závady už jsme tady viděli," sumarizuje svou praxi majitele pneuservisu Miroslav Kolb.

Sám důsledně při výměně každé kolo popíše, kde bylo před sejmutím na autě nasazené. Na konci nebo na začátku sezony by totiž mělo přijít zase na to samé místo. Praxi pravidelného střídaní pneumatik mezi sebou na tomtéž autě nedoporučují ani odborníci.