Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

aktualizováno 
Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Moc elegantní to není, ale zima vám nebude. Noviny zkrátka fungují. | foto: František Chobotpro iDNES.cz

Pro srovnání jsme vybrali stylovou Vespu LX 125, která je osazena „sloníma ušima“ pro ochranu rukou, a ČZ 175/501 z roku 1962, které se lidově přezdívá Prase. Výbavu na jízdu jsme tématicky vybrali tak, aby odpovídala své době.

Vaťák, nebo psí dečka?

Vzhledem k tomu, že ještě nebyla nijak drastická zima, nebylo nutné jít do úplných extrémů, ale na druhou stranu na lehkou bundu to rozhodně nebylo.

Fotogalerie

Na vespu jsem tedy oblékl svetr a přes něj textilní bundu se zimní vložkou. Na nohy pak kožené boty s chrániči určené na motorku a na skútr. Pod džíny s kevlarem ještě termoprádlo a na ruce jsem pak nasadil rukavice do chladného počasí.

V roce 1962 si motorkáři o termoprádle a dečce na kolena mohli nechat jen zdát. Maximum byly „jégrovky“, svetr, vaťák a Rudé právo pod něj, aby netáhlo. A přesně to jsme v různých modifikacích oblékli na druhého jezdce. Kabát a zateplené dělnické kalhoty pak dokonale dokreslují atmosféru stejně jako čezeta.

Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný.
Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný.

A musíme se přiznat, že to nefunguje vůbec špatně. Silná vrstva prostě funguje a noviny fakt izolují. Přiznejme si ale, že elegantně to rozhodně nepůsobí.

Moderní elegance

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Pokud jste na podzim jezdili každé ráno do vedlejší vsi do JZD nebo fabriky, bylo to v pohodě, jedny hadry se vyměnily za jiné a bylo to celkem normální. Ale dovedete si představit dnes v takovém outfitu dorazit do kanceláře, do banky nebo možná jen do obchodu?

Moderní skútrista si dnes pod zimní bundu, rukavice a „psí dečku“ může v klidu obléct běžné civilní oblečení nebo třeba oblek, který doveze čistý a suchý. Pak stačí zimní část výbavy odložit a ponořit se do pracovního dne.

Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný.

Přesvědčili jsme se, že některé fígly našich otců fungují dodnes a celkem bez problému. Stejně tak jsme však zjistili, že pokrok nezastavíte, a pokud si chcete kromě tepla zachovat i trochu té elegance, je lepší sáhnout po něčem modernějším než vaťák a zmuchlané noviny.

Autoři:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Ducati Diavel Carbon
Ducati Diavel Carbon

r.v. 2014, naj. 4 500 km
429 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.