Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

aktualizováno 
Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Moc elegantní to není, ale zima vám nebude. Noviny zkrátka fungují. | foto: František Chobotpro iDNES.cz

Pro srovnání jsme vybrali stylovou Vespu LX 125, která je osazena „sloníma ušima“ pro ochranu rukou, a ČZ 175/501 z roku 1962, které se lidově přezdívá Prase. Výbavu na jízdu jsme tématicky vybrali tak, aby odpovídala své době.

Vaťák, nebo psí dečka?

Vzhledem k tomu, že ještě nebyla nijak drastická zima, nebylo nutné jít do úplných extrémů, ale na druhou stranu na lehkou bundu to rozhodně nebylo.

Fotogalerie

Na vespu jsem tedy oblékl svetr a přes něj textilní bundu se zimní vložkou. Na nohy pak kožené boty s chrániči určené na motorku a na skútr. Pod džíny s kevlarem ještě termoprádlo a na ruce jsem pak nasadil rukavice do chladného počasí.

V roce 1962 si motorkáři o termoprádle a dečce na kolena mohli nechat jen zdát. Maximum byly „jégrovky“, svetr, vaťák a Rudé právo pod něj, aby netáhlo. A přesně to jsme v různých modifikacích oblékli na druhého jezdce. Kabát a zateplené dělnické kalhoty pak dokonale dokreslují atmosféru stejně jako čezeta.

Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný!
Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný!

A musíme se přiznat, že to nefunguje vůbec špatně. Silná vrstva prostě funguje a noviny fakt izolují. Přiznejme si ale, že elegantně to rozhodně nepůsobí.

Moderní elegance

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Pokud jste na podzim jezdili každé ráno do vedlejší vsi do JZD nebo fabriky, bylo to v pohodě, jedny hadry se vyměnily za jiné a bylo to celkem normální. Ale dovedete si představit dnes v takovém outfitu dorazit do kanceláře, do banky nebo možná jen do obchodu?

Moderní skútrista si dnes pod zimní bundu, rukavice a „psí dečku“ může v klidu obléct běžné civilní oblečení nebo třeba oblek, který doveze čistý a suchý. Pak stačí zimní část výbavy odložit a ponořit se do pracovního dne.

Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný!

Přesvědčili jsme se, že některé fígly našich otců fungují dodnes a celkem bez problému. Stejně tak jsme však zjistili, že pokrok nezastavíte, a pokud si chcete kromě tepla zachovat i trochu té elegance, je lepší sáhnout po něčem modernějším než vaťák a zmuchlané noviny.

Autoři:




Nejčtenější

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.