Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní očista auta žádá tlakové předmytí a voskování

aktualizováno 
Má -
li přečkat lak automobilu zimu bez úhony,mělo by každé jeho mytí začít ostříknutím karoserie tlakovou vodou, která je k dispozici ve většině myček. Jako poslední fázi zimního mytí odborníci doporučují navoskování vozu.

Největším nepřítelem laku jsou mechanické nečistoty zrnka písku a škváry, v zimě i soli nebo námrazy. »Aby jimi kartáče v myčce nebo houba při ručním mytí nepoškrábala lak, je potřebné nejdřív nečistoty smýt tlakem vody,« míní Martin Kulhánek z pražské autolakovny. »Lak ochrání i závěrečné voskování již umytého vozu. Takto ošetřená karoserie má na sobě jemnou filmovou vrstvu, která odpuzuje vodu a nečistoty.« Automobilový lak není naprosto celistvá vrstva. »Voda se běžně dostává do mikroskopických pórů, a když tam zamrzne, může lak narušit,« doplňuje Radomír Stárek, plzeňský prodejce mycích linek. Dobře fungující mycí linka auto podle Stárkova tvrzení usuší tak, že řidič nemusí mít strach ani z přimrzání těsnění dveří nebo kufru. Pokud myčka suší špatně, je nejlepší vyzkoušet jinou. Pro všechny případy se vyplatí promazat gumy třeba silikonovým olejem. Signálem ke změně myčky jsou - jak říká Stárek - také kartáče, které ztrácejí roztřepené konečky. »Kartáče vydrží patnáct až dvacet tisíc mytí, pak by je měl majitel linky vyměnit,« připomíná Stárek. Lakýrník i prodejce myček se shodují, že auto, které projelo posolenou silnicí, by mělo co nejdříve do myčky. »Sůl musí dolů, je k laku příliš agresivní. Nejhorší je, když řidič dá solí znečištěné auto do vyhřáté garáže,« varuje Kulhánek. V teple se totiž soli daří nejlépe. Martin Kulhánek vidí nebezpečí zimních měsíců i pro poškozené laky aut: »Voda se dostane pod praskliny,tam zamrzne a urychlí další odlupování laku.«




Autor:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.