Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký test zimních pneu: zavedené značky jsou jistota, barumky průměr

aktualizováno 
Evropské autokluby udělaly testy zimních pneumatik pro nadcházející zimu. Zkoušely obutí pro malá auta i prémiové modely. Pokud nebudete zbytečně experimentovat s lacinými neprověřenými značkami, špatně nenakoupíte.

Test zimních pneumatik | foto: ADAC

Začíná čas shánění zimního obutí na auto. Pokud nasněží nebo budou omrzlé silnice, musíte mít 1. listopadu přezuto.

225/50 R17

Německý autoklub GTÜ otestoval gumy rozměru 225/50 R17 H/V, které se hodí pro větší vozy. Testeři pro zkoušku osmi typů gum při jízdě na sněhu, ledu a za mokra například používali BMW řady 3.

„Výsledky jsou potvrzením faktu, že se již zimní pneumatiky vyrábí kvalitněji. V testu nepřesvědčila totiž jen jediná pneumatika. Výrobci se tak už poučili ze svých chyb a vyrábějí čím dál tím kvalitnější produkty, které bez větších problému obstojí v těchto testech,“ komentuje výsledky testu mluvčí českého autoklubu ÚAMK Petr Vomáčka.

225/50 R 17

dobré:
Continental WinterContac TS 850
Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
uspokojivé:
Dunlop Winter Sport 5
Nokian WR D4
Michelin Alpin 5
Pirelli Ssottozero3
Semperit Speed-Grip 2
dostatečné:
Vredestein Wintrac Xtreme S

Vítězem je Continental WinterContact TS 850, která se dá koupit kolem tří tisíc korun za kus. Hned v závěsu je Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1 s orientační cenou 3200 Kč za ks. „Tyto dvě pneumatiky výborně drží na zasněžených nebo mokrých cestách. Dobré mají vlastnosti i v trakci a brzdění,“ komentuje Vomáčka. Třetí příčku obsadila pneumatika Dunlop Winter Sport 5 s cenou 4500 Kč/ks. Těsně za dunlopem jsou pneumatiky Nokian WR D4 s příznivou cenou 3000 Kč/ks a Michelin Alpin 5 (193 bodů) za 3600 Kč/ks. „Všechny tyto pneumatiky mají podobné vlastnosti a liší se jen v detailech,“ upřesňuje mluvčí českého autoklubu.

Pneu levněji

Nakupujte pneumatiky on-line přes VratnéPeníze.cz a ušetřete stovky korun. Více na VratnéPeníze.cz.

Hodnocení průměrné si odnesly Pirelli Sottozero3 za 3300 Kč/ks a Semperit Speed-Grip 2 za 3200 Kč/ks. V testu měly lehčí nedostatky v brzdění na sněhu a jízdě na mokru. „Známku 4 si kvůli nedostatečnému výkonu na mokré vozovce a dlouhé brzdné dráze odnesla pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme S za 3000 Kč/ks,“ komentuje Vomáčka.

Test pneumatik 225/50 R17 H/V (test GTÜ)

sníh (maximum 80 bodů)mokro (maximum 80 bodů)sucho (maximum 60 bodů)hluk a valivý odpor (maximum 30 bodů)
Continental WinterContac TS 85063704624
Goodyear UltraGrip Performance Gen-164694324
Dunlop Winter Sport 562684420
Nokian WR D463584521
Michelin Alpin 561674122
Pirelli Ssottozero356634520
Semperit Speed-Grip 260484125
Vredestein Wintrac Xtreme S55464524

205/55 R16

Další německý autoklub ADAC testoval 19 modelů pneumatik rozměru 205/55 R16 H, to jsou gumy třeba na Volkswagen Golf nebo Ford Focus.

205/55 R16 H

dobré:
Continental ContiWinterContact TS850
Yokohama W.drive V905
uspokojivé:
Goodyear UltraGrip 9
Nokian WR D3
Bridgestone Blizzak LM001
Falken Eurowinter HS449
Vredestein Snowtrac 5
Firestone Winterhawk 3
Fulda Kristall Control HP
Barum Polaris 3
BF Goodrich g-Force Winter
Michelin Alpin 5
Sava eskimo hp
Semperit Speed-Grip 2
Kumho Wintercraft WP51
Viking SnowTech II
Kleber Krisalp HP2
Toyo Snowprox S953
nedostatečné:
Avon Ice Touring ST

„Nejhorším modelem je Avon Ice Touring ST, který neuspěl v testu na mokré vozovce a slabiny měl i na sněhu a ledu,“ cituje z výsledků Petr Vomáčka.

„V Česku oblíbené pláště Barum se ve výsledkové listině umístily přesně uprostřed - na 10. místě,“ všímá si Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. „Barumky zaostávaly za nejlepšími při testech na suché a mokré zimní silnici. Zato sníh a led zvládaly stejně dobře jako v testu nejlepší pláště Continental.“ Ty nabídly nejvyváženější vlastnosti. Duo Continental ContiWinterContact TS850 (cena kolem 2200 korun za kus) a Yokohama W.drive V905 (ceny kolem 1800 Kč) jsou tak celkovými vítězi testu.

Test zimních pneumatik

„Test má několik částí a zaměřuje se na bezpečnost pneumatik. Hodnotí chování a brzdění na suché i mokré zimní silnici, na zasněžené a také na zledovatělé vozovce. Nechybí ani hodnocení rychlosti opotřebení obutí pro auto a jeho vliv na spotřebu paliva,“ vysvětluje Petr Buček.

165/70 R14

V testu pneumatik rozměru 165/70 R14 T, které jsou používané na malých autech (například Škoda Fabia, Renault Clio, Ford Fiesta, Hyundai i20), německý autoklub ADAC testoval ve spolupráci s autokluby Švýcarska a Rakouska 16 sad pneumatik. V testu propadly tři z nich.

165/70 R14 T

dobré:
Goodyear UltraGrip 9
Michelin Alpin A4
Dunlop Winter Response 2
uspokojivé:
Fulda Kristall Montero 3
Bridgestone Blizzak LM001
Continental ContiWinerContact TS850
Falken Eurowinter HS449
Uniroyal MS plus 77
Pirelli Winter Snowcontrol S3
Semperit Master-Grip 2
Barum Polaris 3
Firestone Winterhawk 3
dostatečné:
Matador MP54 Sibir Snow
nedostatečné:
Aeolus Snowace AW02
Linglong Green-Max Winter HP
Mentor M200

„Důsledkem známky nedostatečná byla špatná přilnavost pneumatik za mokra a horší přilnavost za sucha a sněhu,“ popisuje Petr Vomáčka z ÚAMK. Test konkrétně varuje před obutím: Mentor M200, Linglong Green-Max Winter HP a Aeolus Snowace AW02. „Dokonce došlo k tomu, že výrobce zastavil výrobu pneumatik Mentor M200,“ uvádí Vomáčka.

Na prvním místě se pak umístila pneumatika Goodyear Ultra Grip 9 (cena kolem 2200 korun) a Michelin Alpin A4 (1500 Kč). Tyto pneumatiky shodně získaly první místo všech disciplínách.

„Vítězné gumy představily nejlepší kombinaci dobrých vlastností na suchu, mokru, na sněhu i zledovatělé silnici. Nezvyšují navíc zbytečně spotřebu paliva a nepodléhají rychlému opotřebení,“ cituje z výsledků Petr Buček z AutemBezpečně.cz.

Test zimních pneumatik

Všímá si, že v této skupině testovaných gum se objevuje také Barum Polaris 3. „Jeho celkovou známku srazily dolů testy na mokré a zledovatělé silnici,“ vysvětluje. Kvůli špatným výsledkům zkoušek na mokré vozovce se také neprobojovaly výše pneumatiky Matador.

Kompletní výsledky

Test pneumatik. Podrobné výsledky rozměrů 165/70 R14 a 205/55 R16 ZDE





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.