Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

aktualizováno 
Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Zimní pneumatika má více drážek a především jiné složení směsi použité na výrobu.

„Tak vysoké procento nás zaskočilo. Překvapuje mne, že průběžná osvěta a vzdělávání ze strany BESIP, Autoklubu ČR a dalších institucí nepadají v ČR na úrodnou půdu. V ostatních zemích Evropy jsou řidiči v tomto směru mnohem důslednější a dbají na svoji bezpečnost mnohem víc,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. Více o dojíždění zimních gum v létě čtěte zde

Hraniční teplotou je sedm stupňů nad nulou, při vyšší teplotě se zimní dezény začínají chovat hůře než letní a stávají se méně spolehlivými. Ve srovnání s provozem na letních gumách také stoupá spotřeba automobilu zhruba o deset procent.

Zhruba 31 procent českých řidičů se bude o přezutí rozhodovat až podle počasí v následujících dnech. Polovina řidičů letní gumy již má nebo je shání. Hlavní roli v jejich odhodlání přezout hrál poslední březnový den.

Průměrná cena za kus letní pneumatiky se pohybuje okolo 1350 korun. Nejoblíbenější značkou zůstává Barum, největší nárůst je u značky Pirelli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Míša Sacherová se driftu věnuje od roku 2011 a je první Česka, která...
Česká královna driftu má obrovskou spotřebu gum. Chlapi na ni žárlí

V jejím věku holky maximálně spálí bábovku. Drobná Míša Sacherová ale o víkendech nasazuje helmu a nechá na závodech řvát pět set koní svého bestiálního...  celý článek

Fidel Castro na snímku z roku 1976
Fidel byl gentleman. Slavného závodníka unesli jako reklamu na revoluci

V únoru 1958 se Juan Manuel Fangio chystal v Havaně na obhajobu vítězství v automobilové Velké ceně Kuby. Jenže kvůli Fidelu Castrovi, který tehdy ještě...  celý článek

Dálnice D1 - tunel Klimkovice
Silničáři uvažují o zvýšení rychlosti v tunelech

V kratších dálničních tunelech by se mohlo jezdit až stotřicítkou, v delších stovkou. Podle informací Radiožurnálu o tom uvažuje Ředitelství silnic a dálnic.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.