Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní výlet pokazí ztracený klíč od auta

aktualizováno 
Mnohý motorista na horách prožil krušné chvíle, když po celodenním lyžování zjistil, že ztratil klíčky od auta. "Klíč lehce vyklouzne z lyžařské kombinézy. To je vždycky velký malér," říká Václav Špička z Autoklubu České republiky. V první řadě doporučuje věnovat zvláštní pozornost uložení klíčků od vozu a případně předem myslet na riziko jejich ztráty.
Vzít tedy s sebou na hory oba klíče od auta, nebo nikoliv? "Určitě oba klíče s sebou. Náhradní doporučuji uložit nejlépe v hotelovém trezoru, při kratších výletech někteří motoristé schovávají klíč třeba zespodu blatníku," odpovídá Václav Špička. Pavel Strapko z další motoristické organizace - Auto Bohemia Assistance (ABA) - má ovšem jiný názor: "Rozhodně doporučuji nechat druhý klíč doma, protože vždycky pro něj lze dojet. Pravda, řidiči si náhradní klíč schovávají někde na autě, ale zloději finty důvěrně znají a často také motoristy na parkovištích pozorují." Servisní technik automobilů Opel v Liberci Vladislav Zoul se přiklání k názoru, který radí vzít s sebou na hory oba klíče. "A náhradní kus schovat někde v autě nebo u rezervy," dělí se o zkušenosti. "V případě ztráty originálních klíčků se řidič musí jen dostat do auta. Buď mu někdo šikovný dveře vyháčkuje, v horším případně obětuje malé okénko auta a pronikne dovnitř za pomoci cihly." Velikost problémů kvůli ztraceným klíčkům je dána stářím a zabezpečením vozu. Přitom čím je automobil modernější a důkladněji zajištěný, tím je potíž zásadnější. "Například novější škodovky mají plochý klíč s drážkou. Výroba náhradního kusu trvá i dva týdny a přijde na několik set korun," sděluje Zdeněk Plecháč ze servisu Škoda ve Vrchlabí. "Rychlejší je kompletní výměna zámků, ale ta stojí třeba u felicie tři tisíce korun." Podle informací Vladislava Zoula, technika libereckého servisu Opel, je klíč k vozům zmíněné značky kódovaný. "Při ztrátě může pomoci jedině autorizovaný dealer, který se ovšem o víkendu obtížně shání," upřesňuje Vladislav Zoul. "Na náhradní klíč se čeká dva dny a platí se za něj dvanáct set korun. A výměna zámků stojí i deset tisíc." Z nesnází mohou motoristovi pomoci asistenční služby. Dvě největší - Auto Bohemia Assistance (ABA) a Ústřední automotoklub (ÚAMK) České republiky - jsou k dispozici čtyřiadvacet hodin denně na telefonních linkách 1240 (ABA) a 1230 (ÚAMK). "V jednodušším případě přijedeme, auto otevřeme, vyndáme vložku zapalování a řidič může odjet domů," uvádí Pavel Strapko z ABA. "U novějších vozů musíme sehnat značkový servis a tam auto odtáhnout. Jinak můžeme s řidičem zajet pro náhradní klíč domů, případně zajistit ubytování nebo náhradní automobil." Karel Hejl z konkurenčního ÚAMK tvrdí, že organizace, kterou zastupuje, má dohody s velkými automobilkami a u vozů s doživotní zárukou mobility ÚAMK poskytuje uvedené služby bezplatně. Jinak si musí žadatelé o pomoc u obou služeb připravit peníze na honorář. Servisní technik ABA pracuje o víkendech půl hodiny za zhruba 300 korun a ve všedních dnech je o 50 korun levnější. Za hodinu práce technika z ÚAMK zaplatí řidič o víkendu přibližně 250 a ve všedních dnech 200 korun. Kromě toho bude motorista platit také příjezdovou a odjezdovou taxu, přičemž obě společnosti účtují za kilometr 15 korun. Stejně se platí také za kilometr případného odtahu vozidla.


Klíč k moderní škodovce se nahrazuje s obtížemi

Autor:


Témata: Autoklub, Opel, Škoda


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.