Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Živě z Ženevy: čínská auta „voní“ jako tenisky z tržnice

aktualizováno  13:50
Čínská invaze do Evropy odstartuje v automobilovém obchodě co nevidět. Své okopírované zbraně ukazuje v Ženevě další čínský výrobce. Jmenuje se BYD a jeho výrobky vám připomenou pach asijské tržnice.

Jejich kolegy od jiných značek z nejlidnatější země světa občas z nějakého autosalonu vykážou, protože auta jsou příliš podobná zavedené konkurenci. V Ženevě to pravděpodobně tolik nevadí.

Lze jenom odhadovat, zda jde o provokaci, ale BYD má svůj stánek mezi značkami, které jsou synonymem pro automobil s velkým A: vedle stojí mercedesy a naproti vozy značky Rolls-Royce.

Na stánku najdete čtyři sériové modely a jeden koncept. Ten nejmenší, označený F1, jako by z oka vypadl Toyotě Aygo, která se vyrábí v Kolíně. Nejen že má stejnou bleděmodrou barvu, ale i interiér je víc než podobný. VÍCE ZDE

Trochu v pozadí stojí model F3-R. Pětidveřový hatchback, který nápadně připomíná Chevrolet Lacetti. Nejvíc to vynikne při pohledu z boku a zezadu.

Fialové auto do Ženevy přivezli pravděpodobně v nejvyšší dostupné výbavě. Má mimo jiné střešní okno a parkovací senzory.

Otevřete dveře, nastoupíte... Na pohled to vypadá vcelku obstojně. Zároveň vás uhodí do nosu pach, který známe z čínské tržnice od regálů s teniskami.

Plasty uvnitř jsou tvrdé a mají gumovou vůni. Béžová kůže interiéru hodně plochých sedadel vypadá lákavě. Třeba to, čím potáhli volant, sice kůži připomíná, na omak to je ale spíš smirkový papír.

Sem tam něco nesedí, plasty mají otřepy, a když otevřete schránky, zjistíte, že ty, které nejsou na první pohled vidět, už snad ani horší být nemůžou. Mají na sobě podivné mapy a kupříkladu vnitřek popelníku je "olezlý", jako by ho někdo před vámi použil.

Převodové stupně zapadají možná líp než u lecjaké evropské zavedené značky. Zato spojkovému pedálu se moc nechce vracet zpátky od podlahy.

Pohánět čtyři a půl metru dlouhou "ef trojku" má motor z produkce Mitsubishi. Benzinový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,5 litru má výkon 78 kW a auto rozjede až na stoosmdesátku.

Nejvíc pozornosti na sebe na stánku BYD strhává koncept hybridního automobilu. Benzinový litrový motor spolupracuje s elektromotorem. Články dobíjí auto jak klasickou rekuperací, tak z obyčejné zásuvky. Desetiminutové napájení z 230voltové sítě prý stačí na padesátiprocentní nabití baterek.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.