Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Život brouka: VW new New Beetle

  16:46aktualizováno  16:46
Životy hmyzu se počítají na dny, po světě se ale prohání 22 milionů nesmrtelných brouků. Legendární VW Käfer vydržel ve výrobě déle než půlstoletí, nový brouk jménem New Beetle zatoužil po faceliftu už po sedmi letech výroby. Inspirací byla detroitská studie Ragster.

Začátkem roku se na detroitském autosalonu objevil brouk New Beetle s plátěnou střechou a jemnými stylistickými úpravami, nesoucí označení Ragster.

Nikdo tehdy netušil, že se právě kouká na předobraz faceliftovaného New Beetla.

Náhradní domovinou VW Brouk je Amerika. Hippie v hmyzích volkswagenech projeli křížem krážem celou Ameriku.

I přesto, že bývalí hipíci s postupem času oblékli saka, zkrátili účesy, odložili halucinogeny a volnou lásku a vyrazili za kariérou, vzpomínají dodnes rádi na mladá léta.

A žádné jiné auto nemůže zahrát na jejich nostalgickou strunu lépe než právě brouk.

Z výrobní linky dnes sjíždí poslední brouk

30. 7. 2003 byl v Mexiku vyroben opravdu poslední starý brouk automobilky Volkswagen ...VÍCE

Amerika proto automobilový hmyz miluje, i přesto že si za něj VW nechává pořádně platit. Spíše vlažné přijet na starém kontinentuí, tak pány ve Wolfsburgu ani moc nebolí. Americký trh za sedm let pohltil na 800 tisíc beetleů.

V druhé polovině  léta začnou mexickou továrnu opouštět inovovaní New Beetlové. Základní broučí rysy musely zůstat zachovány, na autě moc rovných linek nebo ostrých hran nenajdeme, zato všude samé obliny. Změny se udály od dveřích klik dolů.

Největší proměnou prošly blatníky, které jsou teď nově z boku zploštělé. Brouk také dostal jiné prahy, nárazníky a světla. Působí o něco subtilnějším, ale o to sportovnějším dojmem.

Premiéra omlazeného brouka New Beetle proběhne na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Objednávky nabírají němečtí dealeři už nyní, prvních aut se zájemci dočkají koncem srpna.

Volkswagen New Beetle Ragster

Plážová studie Ragster se představila na severoamerickém autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005. Letní úprava spočívala především ve snížení střechy na minimální únosnou mez ve stylu "Hot Rod". Auto s lehce pozměněnými blatníky, nárazníky a dalšími detaily dostalo slušivé modrobílé lakování, nezbytná olbřímí kola s průměrem 19 palců (šířka 235 mm) a vyrazilo na autosalon.

Letnímu "fáru" pro bezstarostnou jízdu je plechová střecha k ničemu. Na sloupky se usadil mohutný rám ve tvaru písmene U, do kterého se propíná elektricky shrnovací plátěná střecha.

Když je textil schovaný, jsou vidět změny v interiéru: anatomická sedadla, sportovní volant a tlačítko "start" napravo od volantu, kterým se oživuje motor, nalevo na přístrojové desce pak najdeme ovládání střechy. Jinak řešený je také kufr s "omyvatelným" dnem.

Brouci zaplavili Berlín. Sraz autolegendy

Velká FOTOGALERIE ZDE

 

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle

VW New Beetle a New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle - má po faceliftu plošší boky blatníků

Faceliftu se dočkal také New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.