Život brouka: VW new New Beetle

  • 10
Životy hmyzu se počítají na dny, po světě se ale prohání 22 milionů nesmrtelných brouků. Legendární VW Käfer vydržel ve výrobě déle než půlstoletí, nový brouk jménem New Beetle zatoužil po faceliftu už po sedmi letech výroby. Inspirací byla detroitská studie Ragster.

Začátkem roku se na detroitském autosalonu objevil brouk New Beetle s plátěnou střechou a jemnými stylistickými úpravami, nesoucí označení Ragster.

Nikdo tehdy netušil, že se právě kouká na předobraz faceliftovaného New Beetla.

Náhradní domovinou VW Brouk je Amerika. Hippie v hmyzích volkswagenech projeli křížem krážem celou Ameriku.

I přesto, že bývalí hipíci s postupem času oblékli saka, zkrátili účesy, odložili halucinogeny a volnou lásku a vyrazili za kariérou, vzpomínají dodnes rádi na mladá léta.

A žádné jiné auto nemůže zahrát na jejich nostalgickou strunu lépe než právě brouk.

Z výrobní linky dnes sjíždí poslední brouk

30. 7. 2003 byl v Mexiku vyroben opravdu poslední starý brouk automobilky Volkswagen ...VÍCE

Amerika proto automobilový hmyz miluje, i přesto že si za něj VW nechává pořádně platit. Spíše vlažné přijet na starém kontinentuí, tak pány ve Wolfsburgu ani moc nebolí. Americký trh za sedm let pohltil na 800 tisíc beetleů.

V druhé polovině  léta začnou mexickou továrnu opouštět inovovaní New Beetlové. Základní broučí rysy musely zůstat zachovány, na autě moc rovných linek nebo ostrých hran nenajdeme, zato všude samé obliny. Změny se udály od dveřích klik dolů.

Největší proměnou prošly blatníky, které jsou teď nově z boku zploštělé. Brouk také dostal jiné prahy, nárazníky a světla. Působí o něco subtilnějším, ale o to sportovnějším dojmem.

Premiéra omlazeného brouka New Beetle proběhne na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Objednávky nabírají němečtí dealeři už nyní, prvních aut se zájemci dočkají koncem srpna.

Volkswagen New Beetle Ragster

Plážová studie Ragster se představila na severoamerickém autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005. Letní úprava spočívala především ve snížení střechy na minimální únosnou mez ve stylu "Hot Rod". Auto s lehce pozměněnými blatníky, nárazníky a dalšími detaily dostalo slušivé modrobílé lakování, nezbytná olbřímí kola s průměrem 19 palců (šířka 235 mm) a vyrazilo na autosalon.

Letnímu "fáru" pro bezstarostnou jízdu je plechová střecha k ničemu. Na sloupky se usadil mohutný rám ve tvaru písmene U, do kterého se propíná elektricky shrnovací plátěná střecha.

Když je textil schovaný, jsou vidět změny v interiéru: anatomická sedadla, sportovní volant a tlačítko "start" napravo od volantu, kterým se oživuje motor, nalevo na přístrojové desce pak najdeme ovládání střechy. Jinak řešený je také kufr s "omyvatelným" dnem.

Brouci zaplavili Berlín. Sraz autolegendy

Velká FOTOGALERIE ZDE

 

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle

VW New Beetle a New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle - má po faceliftu plošší boky blatníků

Faceliftu se dočkal také New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

,