Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ubližovat a prudit? Pište své negativní zážitky s policií

  13:30aktualizováno  13:30
Ne vždy nás policisté jen chrání a pomáhají nám. Svou moc občas využívají velmi svévolně. Redakce magazínu Víkend MF DNES se rozhodla podobné případy zmapovat. Podělte se i o své zkušenosti.
S případy, které zavánějí zneužíváním moci a schválností, se u policistů - hlavně těch městských - setkal snad každý. Ilustrační snímek.

S případy, které zavánějí zneužíváním moci a schválností, se u policistů - hlavně těch městských - setkal snad každý. Ilustrační snímek. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Kryta stromy z přilehlého parku číhá v Krnově hlídka městských strážníků u parkovací plochy před místní poliklinikou, kam logicky často jezdí i staří lidé z okolí. Protože je parkoviště zpoplatněno zhruba rok a půl a předtím bylo dlouhá léta zdarma, řidiči nic netuší, automaticky neplatí, a tak se z nich stávají snadné oběti. 

"Přitom se jedná o pět korun za půl hodiny, což by zaplatil každý. Přestupek se navíc neřeší napomenutím, ale rovnou pokutou. Sama jsem byla svědkem této situace dvakrát a hanba mě fackovala," píše pobouřená čtenářka.

V Hlinsku a okolí zase městští strážníci měří rychlost v úsecích, které jsou sice součástí obce, a tudíž na nich platí padesátka, ale... "Měří se na místech, kde se nepohybují chodci, a tudíž nikdo není ohrožován, zato se zde dá velice dobře nachytat řidič s vyšší rychlostí," píše jeden z obyvatel Hlinska. "Městská policie zakoupila nedávno radar na měření rychlosti a bylo to zdůvodněno vyšší bezpečností. Logicky bych předpokládal, že městští strážníci začnou měřit rychlost u škol, na přechodech, na místech zvýšeného pohybu chodců. Ale ouha."

Neblahou zkušenost s městkou policií popisuje i lékař Jaroslav Starý z Mostu: "Zákroky a šikany policie nejsou preventivní, nýbrž účelové, mající za cíl naplnit městskou kasu. Její zákroky se například odbývají na stopce, která je přehledná, kde je vidět 300 metrů do obou stran, a tudíž řidič nemá potřebu zastavit, pouze zpomalí. Při zastavení a opětném rozjezdu naopak vystavuje sebe i přijíždějícího řidiče většímu nebezpeční, než kdyby zpomalil a jel. Samozřejmě, pokuta ho nemine a po upozornění, že tato značka zde není vhodná a měla by se vyměnit za 'dej přednost v jízdě', je mu řečeno, aby se nestaral. A značky jsou zde dál, pokuty se vybírají, kasa se plní."

Městská policie a odtahovka

Typická situace z pražského Smíchova. Městská policie asistuje u odtahu vozidla, své auto při tom strážníci zaparkují na chodníku, jindy uprostřed křižovatky nebo na pěší zóně.

To je jen výběr z reakcí čtenářů sobotního magazínu Víkend MF DNES, kteří popsali své negativní zkušenosti s prací státní či městské policie.

Ta státní má heslo "Pomáhat a chránit", se kterým by se z logiky věci měli ztotožnit i městští strážníci. Někdy se ovšem zdá, že se spíš drží kréda "Ubližovat a prudit".

Plyne to aspoň z ohlasů, jichž na výzvu přišlo poměrně dost a víkendový magazín i na jejich podkladu připravuje obsáhlý článek na toto téma na sobotu 21. června. Drtivá většina lidí, kteří přispěli, se podepsala plným jménem, byť někteří z obav před případnou odvetou poprosili, aby nebylo zveřejněno.

Aby nedošlo k omylu: práce policistů je bezpochyby záslužná a náročná. A většinou je zcela jistě vykonávána poctivě. Nicméně případy, které zavánějí zneužíváním moci a schválností, zná z vlastní zkušenosti nebo z doslechu snad každý. Vzácné tedy nejspíš nebudou a mezi postiženými často vzbuzují vztek a bezmoc.

Do vznikajícího textu můžete stále přispět i vy. Svůj zážitek můžete sdělit na e-mail. A pokud máte i video dokládající nekorektní počínání policistů, můžete ho poslat přímo do redakce , pro mobilní zařízení je vytvořena speciální aplikace.

Autor:






Nejčtenější

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.