Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zloději jdou po vašem katalyzátoru

aktualizováno 
V USA se začíná rozmáhat nový druh kriminality − zcizování katalyzátorů přímo ze zaparkovaných automobilů. Zloděje totiž lákají drahé kovy obsažené v katalyzátorech. Na kolik si takový šikula přijde?
Katalyzátor

Katalyzátor | foto: DCL

Drahé kovy v poslední době ještě výrazněji zdražují. V souvislosti s tímto trendem zaznamenaly policejní úřady ve Spojených státech výrazný nárůst krádeží katalyzátorů z osobních automobilů. Katalyzátory totiž obsahují stopová množství tří vzácných kovů – platiny, rhodia a palladia.

Zloději drahé kovy z ukradených katalyzátorů vypreparují a následně prodají – z jednoho zařízení pro úpravu výfukových plynů lze prý získat vzácné kovy v hodnotě až 200 dolarů, tedy necelých 3 500 korun.

Ukrást katalyzátor přitom není nic tak složitého – stačí se dostat pod automobil a pomocí obyčejné pilky na železo jej odříznout. K tomu stačí zloději jen pár minut, takže z velkého parkoviště před obchodním domem si za půl hodiny odnáší lup v hodnotě několika tisíc dolarů.

Nejčastějšími oběťmi tohoto druhu kriminality jsou majitelé vozů SUV, jmenovitě pak vozů Toyota 4 Runner a Kia Sportage. Podobné automobily totiž mají díky zvýšenému podvozku ke katalyzátoru poměrně usnadněný přístup.

V Evropě se zatím informace o dramatickém nárůstu tohoto druhu kriminality neobjevují, ale vše může být zanedlouho jinak. Takového zloděje katalyzátoru je totiž velmi nesnadné vystopovat a poškozený má prakticky nulovou šanci, že se kdy dočká nápravy.

Autor:




Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Další z rubriky

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.