Žlutí andělé nepřijeli ani po dvou hodinách

Před odjezdem z České republiky zakoupili redaktoři u firmy ÚAMK sešit "Eurokombi", který zajišťuje technickou pomoc po celé Evropě.
Před odjezdem z České republiky zakoupili redaktoři u firmy ÚAMK sešit "Eurokombi", který zajišťuje technickou pomoc po celé Evropě. Pro víkendovou lyžařskou výpravu stačilo zaplatit 650 korun na čtrnáctidenní záruku mobility. Uprostřed lyžařských radovánek, tedy přesněji v noci ze soboty na neděli, se vybila u vozu baterie, což představuje jednu z nejběžnějších zimních potíží. Druhý den ráno selhala snaha personálu penzionu vůz roztlačit, a tak bylo třeba pomoci odbornější. Ve čtvrt na devět redaktor zavolal na dispečink ÚAMK z veřejného automatu na mince, a protože operátor ÚAMK ochotně souhlasil se zpětným zavoláním, stačilo na první kontakt 15 šilinků. Skutečně, dispečer obratem volal zpět. Nejprve žádal údaje o sešitu Eurokombi, poté o vozidle a nakonec i o řidiči. Nato se zeptal na problém s autem. Nakonec oznámil, že do Rakouska posílá fax a že mechanik bude na místě do hodiny. Následovalo téměř dvouhodinové čekání, které redaktor přerušil kontrolním, tedy druhým telefonováním do Prahy. Dispečer ho ujistil, že věc prověří a že zavolá zpět. Až v jedenáct hodin telefonuje rakouský dispečer: "Dostali jsme fax před pěti minutami. Mechanik je na cestě." "Myslíte, že přijede do hodiny?" "Nevím." "Mohl by přijet dříve?" "Nevím." "Víte, kde teď váš mechanik je? Máte na něj telefon?" "Ano. Trváte ještě na službě...?" Za takové situace naši redaktoři svou žádost o technickou pomoc zrušili a využili nabídky místního člověka - baterii oživili startovacími kabely. Směrem ke sjezdovce bylo tedy možné se vydat ne v osm hodin ráno, jak by si víkendový lyžař přál, ale až před polednem.