Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zmije IROC: Nic pro zelenáče

  12:00aktualizováno  12:00
Jedovatě zelený volkswagen v ničem nepřipomíná své nevýrazné sériové sourozence. Scirocco - ikona mladých a rychlých řidičů sedmdesátých a osmdesátých let dostane pokračovatele. Ten se moc snaží, aby si jméno legendy tvarované Giugiarem zasloužil. Prozatím přijíždí pod jménem IROC s 210koňovou čtrnáctistovkou TSI.

Mezi volkswagenisty posvátné jméno Scirocco nové kupé přijme, až si otestuje reakce publika na autosalonu v Paříží. Prozatím musí konceptu stačt jméno ořezané z každého konce o dvě písmenka.

Zdá se, že designéři Volkswagenu konečně vzdali snahy o vytvoření auta, které se snaží líbit všem a ve finále výrazněji nezaujme nikoho. Nejposlednější wolfsburgský model je totiž nad míru nápaditý a radikální. Snaží se seč může, aby byl důstojným pokračovatelem legendárního předchůdce, který se představil před 33 lety na autosalonu v Ženevě.

Zmijí zelenou nosilo scirocco od modelového roku 1976, vše doplňují uvnitř i venku karbonové doplňky a semtam lesklý hliník. Mřížka chladiče dostala jiný tvar než nosí volkswagení konfekce. Agresivní výraz scIROCca dotahují uhrančivé žraločí xenonové oči.

Kupé styl dneška vyznává široké blatníky, které svírají směrem vzad se zužující kabinu a iroc jde samozřejmě s dobou. Na první pohled to se vstupem do kufru moc slavné nebude, obří nárazník zabírá víc než plovinu zádě auta, sportovní volkswagen však podle prohlášení automobilky odveze na 300 litrů zavazdel.

Zmije wolfsburgská narostla na 424 centimetrů délky a 180 centimetrů šířky, na výšku má metr čtyřicet. Od jednoho devatenáctipalcového kola (šířka pneumatik 235 mm) k druhému to je 268 centimetrů.

Na mohutný C sloupek, který nosí golf už po čtyři generace navazuje nezbytné křídlo spojleru. Odpředu mu jde naproti čelní okno navazující na prosklení střechy.

Vnitřek vyznává stejnou barevnou kombinaci jako vnějšek: černá, zmijí zelená a hliníková. Řidiče drží ve výrazně profilovaných sedadlech, potažených zeleným neoprénem a černou látkou se strukturou hadí kůže, pětiprvkové bezpečnostní pásy.

Pod kapotu iroc dostal výkladní skříň volkswagenovského vývoje: turbodmychadlem a kompresorem přeplňovanou čtrnáctistovku TSI. Oproti 170 koním, které pohání Golf GT, je motor pro iroc vyšlechtěn na 210 koní.

Základní sériové prvedení scIROCca prý ale dostane krotší přeplňovaný motor s výkonem pod 150 koní.

Prototyp je vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG řazenou buď páčkami pod volantem, nebo zvláštně tvarovaným ovladačem na středovém panelu, který se ze středového tunelu vysune až po nastartování motoru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.