VW IROC | foto: VW

Zmije IROC: Nic pro zelenáče

  • 29
Jedovatě zelený volkswagen v ničem nepřipomíná své nevýrazné sériové sourozence. Scirocco - ikona mladých a rychlých řidičů sedmdesátých a osmdesátých let dostane pokračovatele. Ten se moc snaží, aby si jméno legendy tvarované Giugiarem zasloužil. Prozatím přijíždí pod jménem IROC s 210koňovou čtrnáctistovkou TSI.

Mezi volkswagenisty posvátné jméno Scirocco nové kupé přijme, až si otestuje reakce publika na autosalonu v Paříží. Prozatím musí konceptu stačt jméno ořezané z každého konce o dvě písmenka.

Zdá se, že designéři Volkswagenu konečně vzdali snahy o vytvoření auta, které se snaží líbit všem a ve finále výrazněji nezaujme nikoho. Nejposlednější wolfsburgský model je totiž nad míru nápaditý a radikální. Snaží se seč může, aby byl důstojným pokračovatelem legendárního předchůdce, který se představil před 33 lety na autosalonu v Ženevě.

Zmijí zelenou nosilo scirocco od modelového roku 1976, vše doplňují uvnitř i venku karbonové doplňky a semtam lesklý hliník. Mřížka chladiče dostala jiný tvar než nosí volkswagení konfekce. Agresivní výraz scIROCca dotahují uhrančivé žraločí xenonové oči.

Kupé styl dneška vyznává široké blatníky, které svírají směrem vzad se zužující kabinu a iroc jde samozřejmě s dobou. Na první pohled to se vstupem do kufru moc slavné nebude, obří nárazník zabírá víc než plovinu zádě auta, sportovní volkswagen však podle prohlášení automobilky odveze na 300 litrů zavazdel.

Zmije wolfsburgská narostla na 424 centimetrů délky a 180 centimetrů šířky, na výšku má metr čtyřicet. Od jednoho devatenáctipalcového kola (šířka pneumatik 235 mm) k druhému to je 268 centimetrů.

Na mohutný C sloupek, který nosí golf už po čtyři generace navazuje nezbytné křídlo spojleru. Odpředu mu jde naproti čelní okno navazující na prosklení střechy.

Vnitřek vyznává stejnou barevnou kombinaci jako vnějšek: černá, zmijí zelená a hliníková. Řidiče drží ve výrazně profilovaných sedadlech, potažených zeleným neoprénem a černou látkou se strukturou hadí kůže, pětiprvkové bezpečnostní pásy.

Pod kapotu iroc dostal výkladní skříň volkswagenovského vývoje: turbodmychadlem a kompresorem přeplňovanou čtrnáctistovku TSI. Oproti 170 koním, které pohání Golf GT, je motor pro iroc vyšlechtěn na 210 koní.

Základní sériové prvedení scIROCca prý ale dostane krotší přeplňovaný motor s výkonem pod 150 koní.

Prototyp je vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG řazenou buď páčkami pod volantem, nebo zvláštně tvarovaným ovladačem na středovém panelu, který se ze středového tunelu vysune až po nastartování motoru.

,