Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Legendární Alpine je zpět, mistr Vettel už přezouvá

aktualizováno 
Vozy Alpine opanovaly rally soutěže v 70. letech minulého století, poslední model této značky opustil francouzskou továrnu téměř před dvaceti lety. Legendární alpine se ale znovu vrací, slavnostní premiéru naplánovala před Velkou cenou Monaka.

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110 | foto: ankeluckmann.com

Fotografie světového šampiona formule 1 s legendárním vozem Alpine A110 vznikly pro pánský časopis GQ a jsou skvělou reminiscencí závodní historie Renaultu. Sebastian Vettel je aktuálně dvojnásobným mistrem světa za tým Red Bull Racing, kterému Renault dodává motory.

Alpine A110 je pro změnu historickým šampionem značky, která už od počátku úzce souvisela s Renaultem. Tento vůz dokázal vyhrát v roce 1968 slavnou Alpskou rallye, o tři roky později Rallye Monte Carlo. V roce 1978 se závodní tým Alpine dopracoval, i když s jiným vozem A442B, až na celkového vítěze slavné Le Mans.

Spojení německého pilota formule 1 a legendárního vozu přichází v době, kdy se značka Alpine, která své poslední vozy vyrobila v roce 1991, vrací do motoristického světa. Minulý měsíc totiž známý francouzský automobilový novinář Renaud Roubaudi zveřejnil na svém blogu překvapivou informaci o slavnostní premiéře nového konceptu.

Koncept Zar Alpine

Koncept Zar Alpine

"Potvrzuji, že nová Alpine Renault bude oficiálně představena v pátek 25. května před Velkou cenou v Monaku. Po několika předváděcích kol na okruhu proběhne tisková konference před stájemi týmu Red Bull Racing," napsal. Koncept Alpine s názvem Zar by měl mít výkon 400 koní a lehký sportovní vůz by měl na okruh vyrazit s elektrickým nebo hybridním pohonem. Jeho možnou podobu zveřejnil italský server quattroruote.it.

Hlavně ji nerozbít

Alpine A110 je známým vozem i pro české příznivce motoristického sportu, v modrém provedení s ní v Čechách řádil legendární závodník Vladimír Hubáček.

"My jsme dostali první alpinu po nějakým Palikovičovi, kterému hrozně fandili v Jugoslávii, ale nějak se jim znelíbil, " vypráví Hubáček pro server renaultclub.cz. "Tehdy jsme měli my jednu alpinu a škodovek jelo třeba devadesát. A my jsme věděli, že ji nesmíme rozbít, že musíme jet tak, aby byl výsledek. Protože, když byl výsledek, tak jsme si mohli napsat, co chceme na příští rok," popisuje své začátky s vozem, s kterým opanoval závodní tratě v první polovině 70. let.

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110

Značka Alpine datuje svůj vznik do roku 1955 a už od začátku své existence byla silně spjata s Renaultem. Čtyři roky před vznikem její zakladatel Jean Rédélé upravoval vozy Renault pro závody, po založení vlastní firmy Société Anonynme des Automobiles Alpine pak vozy s laminátovou karoserií prodával v rámci distribuční sítě Renaultu.

Alpine A110 je nejvýraznějším modelem této značky. Během své výroby mezi roky 1963–1978 se dvojmístné kupé konstrukčně téměř nezměnilo, vývojem procházel hlavně motor umístěný za zadní nápravou. První verze měly obsah 956 cm³, poslední a nejsilnější verzí byl motor 1 647 cm³. Vůz vážil 635 kg a jeho závodní verze dosahovala rychlosti až 246 km/h.

Více fotografií se Sebastianem Vettellem a vozem Alpine A110 najdete ZDE.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.