Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značné nároky jsou oprávněné

aktualizováno 
Kupci ojetin v ceně do 300 tisíc korun už dosahují na automobilové pojmy nebo s uspokojením v duši a s velkým výdělkem berou auta, na kterých naopak prodávající krutě prodělal.
Kupci ojetin v ceně do 300 tisíc korun už dosahují na automobilové pojmy nebo s uspokojením v duši a s velkým výdělkem berou auta, na kterých naopak prodávající krutě prodělal. Největší ztrátu totiž utrpí motorista, který z jakéhokoliv důvodu prodává pouze rok či dva starý vůz. Dokonce i u zavedených a vyhledávaných západoevropských značek se v takovém případě musí už po prvním roce provozu počítat se ztrátou 25 až 30 procent z pořizovací ceny a v případě japonských, či dokonce korejských automobilů je prodělek prodávajícího - a tudíž výdělek kupujícího - ještě daleko větší. "Vzpomínám v té souvislosti na pouze rok starý Daewoo Leganza, který jsme prodali za necelých tři sta tisíc korun, tedy ani ne za polovinu jeho pořizovací ceny, která činila asi šest set padesát tisíc korun," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu bazaru AAA Auto Praha. Mladé, rok či dva staré automobily uvedené cenové kategorie mají na kontě obvykle kolem 20 tisíc až 30 tisíc kilometrů, starší mercedesy nebo BMW budou pochopitelně jeté víc. "V každém případě je ale na místě brát jen auta jednoznačně prokazatelného původu, koupená původně jako nová v tuzemsku a s pečlivě vedenou servisní knížkou," radí Tomáš Pánek.

Ojetiny v ceně do 300 000 korun

vůz rok výroby cena (Kč)

Audi A4 1.6 1996 300 000
BMW 525 TDS Touring 1995 275 000
Citroën Evasion 2.0 1996 290 000
Daewoo Leganza 1999 290 000
Fiat Marea 1.9 TD 1999 300 000
Ford Focus 1998 300 000
Ford Galaxy 1995 300 000
Jeep Grand Cherokee 4.0 1993 300 000
Mazda 323 F 1999 280 000
Mazda 626 1998 300 000
Mercedes.Benz C 180 1993 290 000
Mitsubishi 3000 GT Twin Turbo 1993 290 000
Nissan Maxima 3.0 1997 300 000
Opel Frontera 2.3 TD 1994 285 000
Opel Vectra 2.0 1998 290 000
Peugeot 406 1997 300 000
Renalut Espace 2.2 1996 300 000
Renault Scénic 1.9 TD 1997 300 000
Toyota RAV 4 3dv. 1995 300 000
Volkswagen Vento 1.9 TDI 1997 275 000

Pramen: AAA Auto Praha, MF DNES
Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.