Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Znovuvytvoření krásky: Lancia Aprilia Sport Zagato

aktualizováno 
Nestává se moc často, aby automobilka vyráběla sama repliku vozu, který kdysi vytvořila. Karosárna Zagato se však jednu svou ztracenou legendu rozhodla oživit, a tak vznikla unikátní ukázka automobilové krásy – Lancia Aprilia Sport Zagato.

Lancia Aprilia Sport Zagato | foto: Autoblog.nl

V letech 1937−1938 vyrobila karosárna Zagato tři nebo čtyři kusy unikátního automobilu Lancia Aprilia Sport s proudnicovou karoserií vlastního návrhu. Ani jeden z těchto kousků se do dnešní doby nedochoval.

Lancia Aprilia Sport Zagato

V roce 2006 se karosárna rozhodla, že se pokusí tento unikátní automobil obnovit a vyrobit znovu. Práce to opravdu nebyla jednoduchá, protože se zároveň nedochovala ani žádná dokumentace k vyrobeným vozům. A tak jediná cesta k obnově vedla přes oživení vozu jen podle dvou zašlých dobových fotografií.

Lancia Aprilia Sport Zagato

Po více než roce pak karosárna Zagato slaví úspěch. Přesná replika nádherné Aprilie Sport Zagato se zanedlouho vydá na hledání svých majitelů. Zájem bude jistě obrovský, už jenom proto, že karosárna jasně deklarovala, že hodlá vyrobit pouhých devět kusů. Tomu odpovídá i cenovka – 150 000 euro, tedy asi tři a tři čtvrtě milionu korun.

Lancia Aprilia Sport Zagato

Automobil dostane i původní motor, který poháněl vůz před sedmdesáti lety. Jde o jednotku Aprilia VR-4 s výkonem 48 koní (35 kW) při 4 300 otáčkách za minutu. Maximální rychlost repliky tak činí 126 km/h, ale jízdní zážitky za volantem budou jistě nezapomenutelné.



Témata: Aprilia, jízdné, Lancia


Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.