Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zvuk motoru ženu vzruší. Bezpečně funguje maserati

aktualizováno 
Ženy po vás zatouží, ještě než se ve svém maserati vynoříte zpoza rohu, stačí jen pořádně šlapat na plyn. Britský výzkum totiž prokázal, že zvuk motoru dokáže být vzrušující. Jen nesmíte řídit Volkswagen Polo.

Maserati GranTurismo | foto: Maserati

Nechápete, jak se lidé mohou na ulici otáčet za automobily s nádherným zvukem motoru? Možná vás prostě auta nezajímají a děláte, jako že je vám to jedno. Ale jak prokázala studie, i takové jedince zvuk motoru opravdu vzrušuje. Obzvláště pak přitahuje ženy, které jinak mnohdy o automobily nejeví vůbec žádný zájem.

Pojišťovací společnost Hiscox provedla zajímavý průzkum. Snažila se zjistit, zda luxusní a drahé automobily přitahují pouze svým vzhledem a na odiv vystavovanou cenou, nebo zda je za tím ještě něco dalšího. Lidé se přeci na ulici mnohdy otáčejí za zvukem motoru a teprve poté uzří objekt, který daný zvuk vydává.

A jak průzkum zjistil, právě tato reakce, kdy téměř automaticky hledáme zdroj uším lahodícího zvuku, je nám vpravdě vlastní. Není to tedy tak, že by si mozek automaticky výborný zvuk motoru spojil s drahým automobilem a my pak hledali jej. Takhle možná uvažují jen automobiloví nadšenci.

Ve skutečnosti nás prostě špičkový zvuk motoru vzrušuje – právě to prokázala studie společnosti Hiscox. Při studii byl účastníkům po určitou dobu pouštěn zvuk motoru jistého vozu, nevěděli však jakého. Šlo o VW Polo a trojici italských automobilových klenotů – maserati, lamborghini a ferrari.

Po poslechu byl účastníkům odebrán vzorek slin a v něm změřen obsah testosteronu. Studie zjistila, že poslech motoru se špičkovým zvukem hladinu testosteronu zvyšuje. Testosteron je přitom hormon, který je jasným ukazatelem pozitivního vzrušení. Lidem, respektive našemu mozku, je prostě vytříbený zvuk mnohaválcového motoru příjemný.

Zajímavé je, že více na tyto zvuky reagují ženy. V případě maserati totiž hladina testosteronu stoupla u všech účastnic, stejně tak u všech účastnic v případě VW Polo hladina výrazně poklesla pod průměr změřený před testy.

Přitom je zajímavé, že 60 % žen před průzkumem prohlásilo, že je automobily nijak nezajímají. Muži reagují na zvukové podněty z motorů o něco méně výrazně, na druhou stranu se dá říci, že mají raději více zvířecí zvuky – hladina testosteronu výrazně stoupla u 50 % účastníků v případě poslechu zvuku maserati, lamborghini pozitivně naladilo 60 % zúčastněných.

Studie je sice relativně jednoduchá, ale prokazuje, že zvuk motoru je pro nás opravdu zdrojem potěšení, tedy v případě, že jde o opravdu vyladěný projev. A tak si nemusíte vůbec připadat podivně, když místo rádia raději posloucháte brumlání motoru. My vám v tomto případě doporučujeme minimálně šest válců pod kapotou a dobře vyladěný výfuk...





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.