Diskuze
Hit mototechny roku 1989: Škoda Favorit
Děkujeme za pochopení.
občan Brych
Koupil jsem ho před třemi lety z nouze Formana
Koupil jsem ho před třemi lety z nouze. Ještě ho mám. Tedy co se do něj vejde a co uveze, to je neuvěřitelný. A neteče olej, neubývá, ale teče do něj kolem antény někudy. Ale nechám si ho. Jen kdyby tolik nežralo...
sejček
FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO
Zkuste do Fabie nebo i do Oktavie v provední kombi postavit běžný domácí spotřebič. Pračku, myčku nebo sporák. Do Favoritu nebo Felicie v pohodě v provedení kombi dokonce dva takovéto výrobky za sebou. Tyto výrobky mohou v uvedených vozech být skutečne na stojato bez problému. Nechtěl jsem uvěřit že se do Oktavie combi nevejde ale je tomu skutečne tak.
toksip
Re: FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO
V 89 si taky do Facka daval tak mozna Calexu 100l i s mrazakem - jo, "zlaty" komunisti . Ale dnes si chces v Octavii vest lednici (jakekoliv znacky, kterou si vyberes) s tim, ze chladnicka 200l a mrazak dalsich 150l
Kolda junior
Super stroj
kdo nezažil jízdu Fakanýrem ve 140km/h neví co je to adrenalin!
150km/h
Re: Super stroj
Me se jednou na teplicke dalnici cca 10km za Prahou otevrel ve 150km/h kufr Prislo mi, ze je v tom aute i na Facko moc vetrno, pohled do zpetneho zrcatka vse objasnil
P.G.K.
srovnatelné jízdní vlastnosti ???
já teda nemám vlastní zkušenost s ostatními srovnatelnými auty toho času, ale moje zkušenost s Favoritem byla, že právě jízdní vlastnosti bylo to špatný. Měl jsem z roku 1993 a už to mělo vychytaný spoustu chyb, ale specielně držení stopy při zatáčkách a překlápění ven ze zatáčky bylo fakt hrozný.
jnak na svou dobu docela fajn auto. Ale dneska srovnatelný auto Fabie je podle mě dost hrůza.
Magor Milda
Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem
ty předcházející modely byly vesměs s náhonem na zadní osu. Původně byly motory vpředu (Popular 1938, Tudor 1951) potom nám Rusové nakázali dělat motory vzadu, aby Moskviči neměli konkurenci. Poslední evropské auto s tímto uspořádáním byla Simca a NSU, Škodovka musela tuto zastaralou koncepci vyrábět ještě desetiletí potom. Jedinou vadou Favorita byla nedostatečně tuhá karoserie, která se na nerovných vozovkách kroutila. Jinak odpovídal nebo dokonce předčil evropským konkurentům.
MaReK Olšavský
Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem
Jste si jist, že pohon na zadní kola je zastaralý??
Konstantin Nikolajevič Hovnocuc
Porovnani leda tak s autem JUGO
VETSI LEZ JSEM UZ DLOUHO NESLYSEL, SKODOVKY BYLY TEHDY POVETSINOU K SMICHU, ostatne v i v tuzemsku se jim rikalo "DoDo"""""""Ve své době se rozhodně nemusel stydět při srovnání se západoevropskými vozy. Do škodovky přinesl revoluci v podobě pohonu předních kol. Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence"""""
xf
Re: Porovnani leda tak s autem JUGO
Zřejmě toho mnoho nevíš.
Favorit neměl nejlepší dílenské zpracování, chybělo mu mnoho z pohodlných vylepšení, ale v jízdních vlastnostech byl opravdu srovnatelný. A nejen v těch. Motor ve verzi s katalizátorem splňoval tehdejší západoevropské limity. Ostatně celohliníkový motor neměl koncern VW ještě v polovině 90-tých let. Také celopozinkovaná karoserie, ačkoli Favoritu chyběla, nebyla v roce 1988 u "západních" automobilek standardem.
Však také si v soutěžích Favoriti i Felicie ve své třídě nevedli špatně.
Bohous
to neni auto
ma to zvuk jak sekacka na travu. holt evropske auto ( nebo co ?)
Honza
Favoš
Ať si o Favoritu myslíte cokoliv, bylo to poslední české osobní auto. Čest jeho památce.
luko5
Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokračoval
.....mohl to být dobrý vůz s dostatečným prostorem. Mini auto VW Polo, ze kterého vychází dnešní Škoda Fabia velikostně Felicii nenahradilo. Hold, malá auta pro lidi normálního vzrůstu se v koncernu VW nenosí!
R@ndom
Re: Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokrač
Fabie II většinou rozměrů převyšuje Felicii (narozdíl od první generace). Také kombík má větší zavazadlový prostor, než Felicia Combi.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!