Diskuze

Hit mototechny roku 1989: Škoda Favorit

K osmnáctým narozeninám dostávají řízeníchtiví plnoletí možnost usednout za volant. Klíčky od prvního auta tak může dostat i sametová revoluce. Jaký byl nejčastější automobilový sen řidiče v roce 1989? Škoda Favorit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

občan Brych

25. 11. 2007 17:40
Koupil jsem ho před třemi lety z nouze Formana

Koupil jsem ho před třemi lety z nouze. Ještě ho mám. Tedy co se do něj vejde a co uveze, to je neuvěřitelný. A neteče olej, neubývá,:-) ale teče do něj kolem antény někudy. Ale nechám si ho. Jen kdyby tolik nežralo...:-©

0 0
možnosti

sejček

23. 11. 2007 18:38
FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO

Zkuste do Fabie nebo i do Oktavie v provední kombi postavit běžný domácí spotřebič. Pračku, myčku nebo sporák. Do Favoritu nebo Felicie v pohodě v provedení kombi dokonce dva takovéto výrobky za sebou. Tyto výrobky mohou v uvedených vozech být skutečne na stojato bez problému. Nechtěl jsem uvěřit že se do Oktavie combi nevejde ale je tomu skutečne tak. 

0 0
možnosti

toksip

24. 11. 2007 1:17
Re: FAVORIT - FELICEI BYLO POSLEDNÍ VELKÉ AUTO

V 89 si taky do Facka daval tak mozna Calexu 100l i s mrazakem - jo, "zlaty" komunisti :-©. Ale dnes si chces v Octavii vest lednici (jakekoliv znacky, kterou si vyberes) s tim, ze chladnicka 200l a mrazak dalsich 150l ;-D

0 0
možnosti

Kolda junior

23. 11. 2007 17:46
Super stroj

kdo nezažil jízdu Fakanýrem ve 140km/h neví co je to adrenalin!:-)

0 0
možnosti

150km/h

24. 11. 2007 1:13
Re: Super stroj

Me se jednou na teplicke dalnici cca 10km za Prahou otevrel ve 150km/h kufr ;-D Prislo mi, ze je v tom aute i na Facko moc vetrno, pohled do zpetneho zrcatka vse objasnil ;-D

0 0
možnosti

kluboš

22. 11. 2007 19:53
kat

haha, ja ho tam mel v 91, haha

0 0
možnosti

kluboš

22. 11. 2007 19:54
Re: kat

pro hihnalka s katalyzatorem ..

0 0
možnosti

P.G.K.

22. 11. 2007 17:29
srovnatelné jízdní vlastnosti ???

já teda nemám vlastní zkušenost s ostatními srovnatelnými auty toho času, ale moje zkušenost s Favoritem byla, že právě jízdní vlastnosti bylo to špatný. Měl jsem z roku 1993 a už to mělo vychytaný spoustu chyb, ale specielně držení stopy při zatáčkách a překlápění ven ze zatáčky bylo fakt hrozný.

jnak na svou dobu docela fajn auto. Ale dneska srovnatelný auto Fabie je podle mě dost hrůza.

0 0
možnosti

Magor Milda

21. 11. 2007 22:45
Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

ty předcházející modely byly vesměs s náhonem na zadní osu. Původně byly motory vpředu (Popular 1938, Tudor 1951) potom nám Rusové nakázali dělat motory vzadu, aby Moskviči neměli konkurenci. Poslední evropské auto s tímto uspořádáním byla Simca a NSU, Škodovka musela tuto zastaralou koncepci vyrábět ještě desetiletí potom. Jedinou vadou Favorita byla nedostatečně tuhá karoserie, která se na nerovných vozovkách kroutila. Jinak odpovídal nebo dokonce předčil evropským konkurentům.R^

0 0
možnosti

MaReK Olšavský

22. 11. 2007 7:03
Re: Favorit byl první auto Škodovky s předním náhonem

Jste si jist, že pohon na zadní kola je zastaralý??

0 0
možnosti

Konstantin Nikolajevič Hovnocuc

21. 11. 2007 15:57
Porovnani leda tak s autem JUGO

VETSI LEZ JSEM UZ DLOUHO NESLYSEL, SKODOVKY BYLY TEHDY POVETSINOU K SMICHU, ostatne v i v tuzemsku se jim rikalo "DoDo"""""""Ve své době se rozhodně nemusel stydět při srovnání se západoevropskými vozy. Do škodovky přinesl revoluci v podobě pohonu předních kol. Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence"""""

0 0
možnosti

xf

21. 11. 2007 21:00
Re: Porovnani leda tak s autem JUGO

Zřejmě toho mnoho nevíš.

Favorit neměl nejlepší dílenské zpracování, chybělo mu mnoho z pohodlných vylepšení, ale v jízdních vlastnostech byl opravdu srovnatelný. A nejen v těch. Motor ve verzi s katalizátorem splňoval tehdejší západoevropské limity. Ostatně celohliníkový motor neměl koncern VW ještě v polovině 90-tých let. Také celopozinkovaná karoserie, ačkoli Favoritu chyběla, nebyla v roce 1988 u "západních" automobilek standardem.

 

Však také si v soutěžích Favoriti i Felicie ve své třídě nevedli špatně.

0 0
možnosti

Bohous

21. 11. 2007 14:21
to neni auto

ma to zvuk jak sekacka na travu. Rv holt evropske auto ( nebo co ?)

0 0
možnosti

Honza

20. 11. 2007 13:36
Favoš

Ať si o Favoritu myslíte cokoliv, bylo to poslední české osobní auto. Čest jeho památce.

0 0
možnosti

luko5

20. 11. 2007 1:21
Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokračoval

.....mohl to být dobrý vůz s dostatečným prostorem. Mini auto VW Polo, ze kterého vychází dnešní Škoda Fabia velikostně  Felicii nenahradilo.Rv Hold, malá auta pro lidi normálního vzrůstu se v koncernu VW nenosí!:-©Rv

0 0
možnosti

R@ndom

20. 11. 2007 3:35
Re: Škoda, že další vývoj Favoritu resp. Felicie už nepokrač

Fabie II většinou rozměrů převyšuje Felicii (narozdíl od první generace). Také kombík má větší zavazadlový prostor, než Felicia Combi.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!