Diskuze
Auta na setrvačník nejsou jen pro děti. Používat je budou i ve Formuli 1
Děkujeme za pochopení.
mrtrade
Nic nového....
Pomocí setrvačníku se přece již řadu let kumuluje energie kterou dodává např. tramvaj jedoucí z kopce, aby následně pomohla tramvaji, co jede do kopce :-) V Brně tak reší nedostatek trafo stanic, že nainstalují "PowerBridge" - obrovitý setrvačník :-)
Chtěl bych vidět, co by se stalo, kdyby místo setrvačníku použili třeba pružinu
Mard
A co torzní moment?!?
Jak s tím budou formule zatáčet? Chápu, když se setrvačník namontuje do těžkého autobusu, ale do lehké formule u které chceme aby dobře zatáčela?!?
Mard
Re: A co torzní moment?!?
Nevykládejte o svislé ose otáčení, dnes jsou zatáčky klopené.
Masox
Kdo někdy viděl kotouč z frézy uhánět po zdi ...
... bude doufat že to udělají hodně bytelný. Pár desítek deka při 11 tisících ot/min nadělá pořádnou paseku, co teprve 6,5 kila při 60ti tisících. Při karambolu bych v tom sedět fakt nechtěl.
Vena.M
Energie je mala ...
... nepomerujte tento system se systemem pohanejicim kdysi trolejbusy. Zde je energie "jen" 400kJ, což je cca. 100Wh ;) S tim by jste autobusem max. pohnuli ... tento system prave naopak bude pomahat energeticky nejnarocnejsi casti jizdy a to akceleraci ... Proto jsou i otazky lozisek a jejich treni malinko jinde, neb se nepredpoklada hodinove ulozeni energie, ale max. nekolik minut. A v tom je prave ta novost a genialita myslenky ...
Snoopy
Re: Energie je mala ...
taktak, ideální pro popojíždění v kolonách... na cestování po dálnici skoro nemá význam... to je vpodstatě stejné jako u běžných elektro/spalovacích hybridů, které na dlouhé trasy mimo město mají skoro stejné výsledky jako kvalitní moderní dieselové motory (pokud je hybrid na benzin).
Tomas
Energie rotujicich teles
Kdyz nekolikakilovy kotoucek roztocim na 60000 otacek za minutu a pak ho pustim, nadela docela slusnou paseku.
Maji konstrukteri spocitano, kolika auty by takovy kotoucek proletel, nez by se zastavil?
Snoopy
Re: Energie rotujicich teles
To záleží na kinetické energii, tedy kromě otáček (úhlové rychlosti, abychom byli přesní) také na hmotnosti sertvačníku.
Pokud by chtěli udělat jakousi bezpečnější verzi, pravděpodobně by bylo nejlepší vyrobit setrvačník z kapaliny v pouzdře s přepážkami, které by bránili volnému pohybu této tekutiny po celém obvodu. V případě havárie/závady systému by se přes bezpečnostní ventily tekutina ze setrvačníku vypustila - ideálně tak, aby se neshromážděná energie přeměnila v teplo a tím se spotřebovala např. na odpaření této kapaliny. Ale předpokládám, že tohle nějak vyřeší.
pepa
Gyroskop
Co ten setrvacnik bude delat, kdyz bude na maximalnich otackach a auto zacne prudce zacacet. Gyroskopicky efekt asi bude celkem drsny...
Pikot
Re: Gyroskop
Ten gyroskopický effekt je trojrozměrný. Tak mne zajímá, jak se "konstrukteří" vypořádají se silami=zátěží na osy.
Vpadesátých letech jezdily na tomto principu trolejbusy. Naštěstí jejich nasazení ukončila jakísi občanská válka v Africe..
Little Boy
setrvacnikove reseni
Muj tip je ze tohle reseni se nechytne, neni tam totiz moc prostoru k zvysovani ulozene energie (bud musi nahoru vaha nebo uz tak sileny otacky). Napr u reseni se superkapacitorama bude mozne kondenzatory umistit kamkoliv na podlaze a optimalizovat si tim rozlozeni hmotnosti a teziste, s timhle toho moc delat nepujde. Uz se na to tesim, urcite to zatraktivni zavody, bude vic prostoru k predjizdeni a stejne tak k obrane pomoci tohohle systemu.
MiroTR
Re: setrvacnikove reseni
On by setrvačník (nebo dva protiběžné) mohl přispěk ke stabilitě vozu. A to by mohla být docela výhoda.
já
air
Napadá mě, když už se tu před nedávnem psalo o autech na stlačený vzduch, nebylo by možné energii z brzdění skladovat právě v nádobě se stlačeným vzduchem? (kde by ostatně vydržela delší dobu než točící se setrvačník, takže třeba do rána na cestu do práce)
letadlo_hen_heen
hm
jenom 6,5 kg, tak to je mazec, čekal sem právě že s hmotností budou daleko větší problémy... pěkně
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“, který právě před 30 lety osiřel
První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!