Diskuze
Hit Mototechny 1989 kontra vekslácký kočár
Děkujeme za pochopení.
Host
si robis prdel,
no neviem co za blbecka pisal ten clanok ,ja mam 309 z 87 s plne pozinkovanou kasnou,....v zivote asi nesedel v 309tke,ja mam na nej najazdene 450 000,chcel by som vydiet schopny favortit s tymi kilometrami...,ked na favorite bucnem z dverami ta odletia blatniky aj s prahmi
Host
jakej umělec to zase psal?
v článku je spousta chyb, protože si jeho autor zřejmě nedal práci aby si o autech cokoliv našel. Také pochybuji že některé z uvedených aut kdy řídil. Monošpric nebyl u pažouta nijak pokrokový, v polovině 80. let to byla již celkem běžná věc v automobilech vyrobených na západ od nás, stejně jako v příplatkových nabídkách vyšších modelů ABS, Airbagy, atd. Nesrovnávejte prosím favorit s čímkoliv vyrobeným v civilizovaném světě, vždyť to byl v postatě motor ze stodvacítky položenej na předku, tedy technika někdy ze 70. let a to mu ještě lichotím.
Za 20k bych si nekoupil ani jeden z těchto vraků, vždyť za tuhle cenu už můžu uvažovat nad něčím z počátku 90. let, jako například VW Golf III, Felicií (i když to je skoro nastejno s tím fáčkem), BMW 3 E30 nebo snad už i E36 a další spoustou vozidel. Proč se vrhat do zoufalé techniky tehdejší škodovky a nebo mizerné francouzské techniky?
Host
Re: jakej umělec to zase psal?
Ona jakakoliv technika za 20k bude stat za backoru a je spis hrackou pro nadsence.
Host
Několik nesmyslů...
3) Pokud musíte při startu šlapat na pedál plynu pak je něco špatně a řekl bych že problém tkví právě v dodělávaném manuálním ovládání sytiče. U správně seřízené startovací automatiky stačilo sešlápnout plynový pedál pouze jednou a motor hladce naskočil.Pokud tomu tak není je nutno hledat závadu.
4) Udivuje mě jak autor článku není schopen si zjistit alespoň základní informace. Člověk, který chce psát o této oblasti by se v ní měl také patřičně orientovat. Pokud někdo pobírá finanční odměnu za takovéto bludy pak je to velice smutné a tristní.
S pozdravem Alter
Host
Několik nesmyslů...
2) Žádný Favorit nikdy s tzv. manuálním sytičem nevyjel z výrobní linky. Už ze samotného principu je to naprostý nesmysl jelikož poloautomatický sytič karburátoru Pierburg 2E3 byl jedním z taháků a avizovaných pokroků oproti předchozím vozům Škoda. Manuální sytič si totiž nechali montovat kolenovrti zblbnutí ze škodovek kde bylo u karburátorů EDSR/SEDR řešeno obohacení studeného startu jiným způsobem a jak známe všichni bylo ovládáno páčkou. Tehdy totiž měli pocit, že pokud běží auto na zvýšené otáčky pak je obohacení naplno aktivní. Což je, ale omyl jelikož sytič řešený vzduchovou přívěrou pracuje u karburátorů Pierburg 2E3 a licenčně vyráběného Jikov 28-30 LEKR na principu takovém že obohacení je vypnuto cca do 2-3 minut po startu, ale zvýšený volnoběh je aktivní až do zahřátí motoru na provozní teplotu. To proto aby se předešlo problému s případnými špatnými přechody neprohřátého motoru díky pasivním odporům. Alter
Host
Několik nesmyslů...
Aby bylo jasno...
1) Uvádíte že test podstoupila Škoda Favorit 136 L. V tabulce u tohoto motoru je uvedeno 43 kW. Což je, ale docela zásadní a faktický omyl. Jelikož motor 781.136 měl papírově 46 kW.
Z důvodů příliš dlouhého příspěvku jsem nucen ho rozdělit. Alter
TATRA 613
ten peugeot
jsme mohli vidět ve filmu kamarád do deště 1. tak ho měl ten vekslák:-D
TATRA 613
chybné foto favorita
je tam vyfoceno 135 L. co já vím,tak první verze favoritu byly 136 L.
Host
Vybava
Nahodou v 80tych letech ABS nebo airbagy byla celkem dostupna vec, (samozrejme ne pro vozy teto tridy :-D) Napriklad nase stara Omega z roku 87 mela ABS, nebo takovy BMW rady 5 E34 uz taky meli bagy :-D
Host
Favorit + sytič ?
Nějak mi to hlava nebere - od kdy měl Fanouš sytič. Asi nějaká limitovaná edice, měl jsem rv. 1990 , 1992 oba s karbecem a oba bez manuálně ovládaného sytiče. Byl jsem Škodovkou okraden ?
krakra
Re: Favorit + sytič ?
Mám pocit že první favoriti měly karbec, ten měl sytič automatický, jenomže to prej nefungovalo správně, tak bylo možné si dokoupit (dodělat) ruční sytič.
Ten automatický se řídil podle teploty vody a né podle teploty motoru, voda se zahřívala pomaleji tak Favorit jel delší dobu na sytič a mělo to větší spotřebu.
Host
To je snad
kazdemu jasne ze jsme byli technologicky za Zapadem ... proste v okupovane zemi to neni tak jednoduche at uz tam vladne Mugabe nebo rus ...
Host
Re: To je snad
takže chceš říct že kdyby nám zde postavili ten radar tak bysme zase jezdili ve stodvacítkách?
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha