Diskuze
Ford má recept, jak zkrotit neposlušné obry. Vylepšené ESP zabrzdí před zatáčkou
Děkujeme za pochopení.
Zirkon
pravda nakonec vypluje napovrch
Zcela logicky vozidla SUV nemají oproti velkým limuzínám s pohonem na čtyři kola žádné bezpečnostní plusy ale pouze minusy - horší stabilita při jakékoliv změně směru a kritickém brzdění. Výhoda pohonu na čtyři kola, oproti dvojkolkám, se projevuje prakticky jen na sněhu a ledu. SUV navíc maji zoufalou aerodynamiku, což má dopad do spotřeby.
Zajmavé je, jak dlouho veřejnost baštila pohádky o bezpečnosti vozidel SUV, ačkoliv je to zcela v rozporu s fyzikálními zákony a selským rozumem. Abych přišel na to, že zvýšením těžiště dramaticky zhorším jízdíní vlatsnosti vozidla není třeba býti vědcem.
Pozitivní vývoj je patrný například u BMW, které, kvůli shora uvedeným důvodům, začíná svoje SUV zase pomalu snižovat.
Snadnost manipulace veřejným míněním je až zarážející. Když lidé uvěří že na klimatické změny nemá vliv slunce, obsah metanu a vodních par v ovzduší ale jen a jedině antropogenní CO2, nedivme se tomu !
xfilesbrno
jo jo klasika
budeme řešit až důsledek, nikoliv příčinu. Holt by jste v USA měli změnit systém autoškoly, ne? Jízdy dělat více hodin a ne těch 5 minut na parkovišti, skutečné jízdy v provozu s nácvikem nouzových situací..
notebook.r51
Potěš koště
0,5g je docela intenzivní brždění, třeba zastavení z 50 km/h na 12m. To bych měl teda radost ,kdyby mi za jízdy nějaký procesor TAKHLE hamptal do pedálů.
Rubik1
Re: Na co je SUV?
Obvykle slyším argument, že SUV je bezpečnější než obyčejný sedan, protože je větší a těžší a lépe tak chrání posádku. Když ale vezmeme v úvahu, kolik se těch SUV převrátí při rychlém nájezdu do zatáčky, kde najede na nějakou nerovnost, tak je bezpečnost ta tam. Navíc řidič má pojem o rychlém průjezdu zatáčky z jiného auta s nízkým těžištěm a obvykle neví, jaká je bezpečná rychlost pro jeho SUV. Nakonec je snad bezpečnější větší sedan nebo kombik. A do kombiku se často vejde stejně co do středně velkého SUV.
Petosh
Tak jak teda?
Autor by si měl udělat jasno:
"Potíž je v tom, že ESP má sice primárně bránit převrácení vozu, ale často tak vlastně podporuje nedotáčivost, která má za následek, že se vůz řítí ven ze silnice."
A o kousek dál píše:
"Zatímco běžné ESP přibrzďuje v krizových situacích jednotlivá kola tak, aby auto jelo požadovaným směrem a přitom řidič jeho zásah vlastně ani nezaznamenal, CCT bude fungovat trochu důrazněji."
ESP primárně brání smyku, tedy, zjednodušeně řečeno, snaží se udržet situaci, kdy auto jede tam, kam jsou natočena přední kola, přičemž zadní kola jejich trajektorii kopírují.
Gandalf007
Tak nic...
... já čekal, že už to bude aktivně spolupracovat s GPS a navigací a bude předem znát charakteristiky následující zatáčky, do které se "nezodpovědný" řidič řítí.
Neonym
Re: Tak nic...
no jo, ale vem si, že se někde udělá nový úsek silnice, který ještě nebude v GPS a tam, kde původně byla zatáčka bude najednou rovinka. Ty tam pojedeš krásně 100km/h a auto ti najednou začne brzdit
amadis von gallien
Uz je to i v rubrice "Auto"!!!
Snaha znicit cestinu za kazdou cenu ... "Ford tomu ale chce utržit s novou generací svého SUV Explorer přítrž"
Mily autore, bud muzu pritrz udelat, popr. ucinit a nebo muzu neco jineho utrzit. Cili dve naprosto odlisne vazby!
Nechapu, jak muze nekdo s tak nizkymi znalostmi jazyka vubec pracovat pro noviny (to se tyka celeho platku a vsech rubrik). On ty vase paskvily nikdo z vedeni necte? To u vas neexistuje zadna "kontrola kvality"?
martin_simek
Re: Uz je to i v rubrice "Auto"!!!
z vedeni ? blaznite ? vy chcete kvaitu opravdu zlepsit anebo ji chcete utrzit pritrz ?
Der Maschinist
mnohem levnejsi opatreni by bylo zajistit,
aby tato auta nemohly ridit 'soccer moms'. Okamzite by bylo po problemu.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...