Diskuze

Čínské automobilky jsou za světem deset let pozadu, ale šlapou na plyn

Čínský trh s auty je teď největší a nejdůležitější na světě. Potkávají se na něm auta renomovaných evropských značek a domácí modely. Podrobná studie potvrdila, že to jsou dva úplně jiné světy. Číňané zaostávají za světem nejméně o deset let. Ale jsou i výjimky. A ostatní se snaží a stále zlepšují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

Vyvoj bude stejný jako u Korejských nebo Japonských automobilek. Také z nich měl kde kdo strach a nakonec se ukázalo, že nikoho nepřeválcovali. Protože čím více se kdo přibližuje technologické špičce, tím složitější a nákladnější to je. A rychlost zvyšování kvality se taklogicky stále zpomaluje.

0 0
možnosti
VN

V80í61t 55N53o46v12á20k

12. 3. 2013 19:50

no jo, dohnat 10 let není pro čínu problém, jenomže na to musí mít vlastní vývoj a to něco stojí. Takže až bude technická vyspělost a kvalita na úrovni ostatního světa, tak bude i stejná cena a v té chvíli ztratí čínský výrobek jedinou výhodu

3 1
možnosti
SR

Já jsem vždy jezdil autem starším než 10 let, tak mi to ani nepřijde, na nové stejně nemám.

3 1
možnosti
JF

J53a92n 52F74i10k45a48r

12. 3. 2013 19:35

Problém ale je, že číňani prodávaji techniku dneška na kvalitativní úrovni těch mindeset let zpátky.

0 0
možnosti
PP

Co je 10 let pro spolecnost, ktera byla par tisic let vyspela v dobe, kdy v Evrope se jeste lezlo po stromech? Ja v tom vidim VELKY problem. V Cine jsem byl pocatkem 90. let poprve a byl jsem tam naposledy pred peti lety. NESKUTECNY rozdil. A nejhorsi je, ze Cinane umi udelat kvalitni vec, pokud si ji odberatel objedna. To, ze nekdo nema uplne superspickovou technologii neznamena, ze ve finale nevyhraje treba na objemu odbytu. Dnesni 'moderni' auta se delaji na spotrebu jako pytliky do kose. Dnesni auto se nedozije ani 10 let, protoze vsechny ty superspickove technologie se proste vysypou a o to jde, aby se uzivila armada servisaku. Uplne by stacilo, aby cinska auta v Evrope prodavali primo jejich vyrobci a ne prekupnici, kteri si potrebuji namastit kapsy a proto objednavaji osizene vyrobky. Pak by se cely evropsky trh s auty po**al. Podobne, jako Japonci rozlozili americky trh aut po par letech (a puvodne se rikalo 'a nakonec Japonec'). Doziju se toho, kdy budeme bez prace nebo nas budou zamestnavat Cinani. A to jsou hodne drsni vedouci. Mladez je cela divoka do anglictiny, pritom je to az ctvrty svetovy jazyk, zadna nase sousedici zeme anglicky nehovori a kazdy sesty clovek na svete je Cinan. Az se probudime, bude pozde.

4 0
možnosti
RK

R35a78d60i73m 92K21a51l25a35s

12. 3. 2013 16:04

Nemyslím, že dnešní auto by se mělo do deseti let rozsypat. Mnohé automobilky se dokonce (i když i lehce nepravdivě) chlubí dlouhou zárukou. A třeba rezavějící auto po pár letech je v dnešní době chápáno jako naprostý šmejd. Servisy žijí kromě jiného z plánovaných servisních prohlídek. Pro starší auta mají autorizované servisy slevy, aby tyto zákazníky přilákaly. Také by pro žádnou automobilku nebyla dobrá reklama, kdyby se hromadně v jejich autech starých okolo 8-10 let, zabíjeli lidé, protože selhalo nějaké zařízení. A bezpečnost je dnes velmi často skloňovaným slovem.

Máte pravdu, že Čína udělala velký skok, ale pokud jste v Číně byl, tak víte, jak až překvapivě nespolehlivý takový Číňan umí být. Jak se drží zavedených postupů a nařízeních, přes které zkrátka nejede vlak. Také máte pravdu, že Číňan na nějakou angličtinu kašle, a že moc nechápe, proč cizinec neumí čínsky.

Čína je velká, a proto je logické, že v některých oborech bude produkovat dobré výrobky, ale že by měla náš svět převálcovat si přeci jen nemyslím. I na ni dolehne krize z rostoucího blahobytu. První generace pracuje, druhá udržuje a třetí promrhá to, co staří vybudovali. Žádný strom neroste do nebe a Čína nebude výjimkou. Hodně to bude záviset i na tom, jak dlouho si udrží stávající režim, který je drží na uzdě. A každé otevírání se západu přináší drobný ústupek v oblasti lidských práv a svobody jednotlivce. Ale právě tohle jim moc nesedí.

1 0
možnosti
JM

J88a98n 53M58a44t31ú46š

12. 3. 2013 13:56

Tak to je pro Evropu hodně špatná zpráva. Vzhledem k jejich pracovitosti a schopnostem jim bude stačit pět let a budou nejlepší.

2 2
možnosti
JF

J26a31n 23F89i98k60a54r

12. 3. 2013 19:37

No ono za tou pracovitostí v manufakturách stojí otřesné životní podmínky a zanedbávání ekologie které se brzy začne prodražovat ... na druhou stranu, až koupí Evropu tak se mohou přestěhovat a čínu nechat zarůst.

1 0
možnosti
RK

R46a49d11i27m 29K97a96l49a30s

12. 3. 2013 10:24

Myslím, že je zapotřebí zvážit také to, že se proměnil trh respektive zákazník. Do toho přichází EU, jejíž počínání se mi nelíbí, ale paradoxně nás svým tlakem na nižší spotřebu lehce chrání. Ten dnešní downsizing musí vést k většímu zatížení jednotlivých komponent motoru a tím pádem k větší technologické náročnosti, aby motor vydržel při podobném výkonu to co dříve. Ne všechno se přitom dá "obkreslit" a některé výrobní postupy se obtížně kopírují.

Do toho samozřejmě nastupují nejrůznější asistenty, které se do 5-6 let stanou standardem. A sladit celý systém tak, aby centrální jenotka neustále nedostávala nějaká chybová hlášení z nejrůznějších nespolehlivých čidel, také není úplně jednoduché.

Zkrátka technologicky méně náročná zařízení lze relativně snadno vyrábět a produkovat, ale např. parní turbínu nebo výrobní linku bych si v Číně neobjednal. A to je i odpověď pro nás. Pokud chceme přežít musíme vsadit na vyspělé technologie. Vyrábět otvírák na konzervy za "kačku padesát" nás skutečně nespasí.

4 0
možnosti
RK

R73a40d81i27m 92K34a47l78a45s

12. 3. 2013 10:27

A jen doplněk. Celkem pěkným příkladem jsou (na první pohled obyčejné) brzdové destičky. Ne, že by je v Číně neuměli vyrobit (vyrobí a pasují), ale pokud ošidí technologii a materiály, výsledek stojí za...

1 1
možnosti
MS

M76i39l54a78n 58S32z13a80b65ó

12. 3. 2013 10:14

Tak ono je to jen dobře .. co se za posledních 10 let na autech změnilo ? Ubral se objem, nastrkaly se všude turba a desítky zbytečných poruchových asistenů, které akorát vytvářejí řidiče co neumí sami ani zaparkovat, natož se rozjet do kopce. Přidává se pouze další a další elektronika, která jen snižuje spolehlivost auta jako celku. Ale už dlouho jsem neviděl skutečný technologický pokrok ve smyslu motoru/podvozku .. možná automatické převodovky, to je segment kde se učinil velký krok vpřed.

7 0
možnosti
RK

R36a27d15i18m 79K54a15l74a34s

12. 3. 2013 10:36

Ono ale to turbo není nějaký kafemlejnek:-) z hlediska teplot a otáček za kterých pracuje. Naopak to turbo svědčí o stupni technického vývoje, pokud má pracovat v zásadě spolehlivě. Ani to snížení objemu není jen tak samo sebou.

Vyvinuly se nové podvozkové platformy, tak aby několik aut nebylo odkázáno na jeden shodný rozvor. Testují se nové tlumiče a určitě by se toho našlo víc. Auto je ale samozřejmě pořád auto:-)

2 1
možnosti
MK

trapná propaganda. Realita je, že číňané se ženou kupředu tak, že je nikdo nedokáže zastavit a až si to např. evropané uvědomí, neprodá se už žádný další passat nebo oktáfka.

3 0
možnosti
MK

Zajimavé ovšem je to, že číňané do výzkumu dávají 1/10 toho co jediná automobilka, např VW, myslel jsem že to bude víc, když je chtějí dohnat a předehnat.

0 0
možnosti
VF

Řekl bych spíš o 20 let pokud ta auta korodují po párset kilometrech tak před 20 lety se už dávno dělaly pozinkované karoserie.

0 0
možnosti
RK

Jediné na čem se dá ušetřit, je použitý materiál.

1 0
možnosti
PT

P27e23t15r 81T76y62č37k30a

12. 3. 2013 8:31

Ono hlavně evropský trh Číňany až tak nezajímá.

0 2
možnosti
RK

A proto se sem hrnou horem dolem. Půl miliardy ekonomicky poměrně silných spotřebitelů je velmi zajímavý trh pro každého. V Indii sice žije víc než dvojnásobek obyvatel, jenže většina je velmi chudých.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!