Diskuze
VIDEO: Rychlokurz jízdy na skútru potřebuje každý, řidičák nestačí
Děkujeme za pochopení.
J46a15n 55M93o67t48ů86r49e83k
A nešlo by, aby v každé autoškole povinně jednu hodinu věnovali skutru někde na dvorku?
J83i57ř54í 69K67o79c70u56r20e50k
Proč povinně? Kvůli < 10 % co dělají B bez A a budou chtít jezdit na skutrA?
Získáním B se předpokládá alespoň základní míra soudnosti. NESPOLÉHAT SE NA TO.
Dost pochybuju, že povinné školení dokáže nahradit absenci základní soudnosti.
M77a55r59t95i32n 58K61a54r80á95s48e14k
Tak proste se asi jako u vseho predpoklada ze lidi umi aspon trochu pouzivat mozek. To ze mizakon umoznuje ridit na ridicak od auta i slusny skutr neznamena ze na nem automaticky umim jezdit a cestou z prodejny kdyz na to sednu poprve v zivote se vydam na projizdku po Praze.
Uplne stejna situace je ale treba s drziteli ridicskych prukazu na auto u aut - lidi co maji ridicak, ale v aute sedeli naposled pred deseti a vice lety jsou desetitisice a takovy clovek mi prijde mnohem nebezpecnejsi nez clovek co si sedne na skutr - u techto lidi se taky rpedpoklada nejaky zakladni smysl pro realitu, ze kdyz budou chtit opet zacit ridit, tak jen nesednou za volant a nevyrazi do chorvatska.
Podle me clovek ktery umi slusne jezdi na kole (ve smyslu rychleji nez s bidou ryhclosti chuze a bez rpoblemu ho zvlada pri treba 30-40 km/h a zarven aktivne ridi auto, takze instikitvne zvlada pohyb v hustem provozu, se na skutru nauci po precteni nejakych zakladnich zasad, ktere je treba dodrzovat, nauci jezdi za chvili i sam (samo je lepsi vzit si k tomu nekoho, kdo s tim m zkusenosti). Pak je treba se vydat do ostraho provozu s maximalni opatrnosti a postupne se otrkavat, obcas si pripomenout jake specificke nebezpecne situace se muzou na silnici objevit pro motorkare/skutristy a clovek muze jezdit naprosto v pohode, neni podle me duvod rizeni 125 skutru lidem s ridicakem na skupinu B neumoznit.
J76i89ř21í 34K83o49c86u76r61e35k
Souhlas. Ale úplně nejlepší je si na začátek pořídit Babetu. Vyjde to jako nádrž benzídu do auta a člověk pak už ví, do čeho jde. A babetu (pro)dá dalšímu zájemci o zaučení.
Jestli se nepletu, tak se stále ještě nemusí vyřizovat SPZ/RZ
J93a14n 26V22l88č89e27k
Držet hlavu vodorovně nad vozovkou? Já teda při jízdě na skútru radši držím hlavu svisle k vozovce. Hlavu jsem měl vodorovně s vozovkou jednou (nedobrovolně). A s ní i celý tělo. Deformace periferniho vidění nenastala, zato deformace oděvu a žeber ano.
J29a62n 79M52o52t87ů75r75e93k
jo jo, přesně, prý "nutné držet hlavu vodorovně nad vozovkou" - to většinou dělám, když chci spát
M43i35c22h81a71l 84M91e55č12i58a19r
Toto som trošku nepochopil, na autoškole sa učí semafor pre električky, že má osoba na bežkách po chodníku chodiť rýchlosťou chodcov, ale že k tomu vodičáku je povolenie voziť sa na skútroch ktoré na autoškole ani neukážu a teda netuším, ako by som ho naštartoval, to ich nejak netrápi.. :)
L68u13d23v58í46k 89G57a53j91d70o14š95í44k
I z článku je patrné, že jezdit na skůtru zvládne i méně nadaná ženská za hodinu. Čili je to prostší, než se naučit jezdit na kole. Na kolo přitom taky nepotřebujete žádný kurz. Dokonce ani nemusíte znát PSP.
T65o29m71á61š 45H48o37c26h43m50u64t18h
Já jezdím na skútrech asi od 16 let, čili cca 10 let. Mohu jen souhlasit, že až taková sranda to není. Klasickou motorku objímáte prakticky celým tělem, kdežto na skútru sedíte jak na záchodě, takže je těžké v případě krize rychle změnit směr jízdy. Klasická motorka je lépe ovladatelná. Velké rozdíly jsou také ve velikostech kol, skútr s menšími koly se dá lépe "zlomit" do zatáčky, jak skútr s většími koly. Každopádně myslet si, že bez průpravy sednu na skútr a vrhnu se do města je docela pošetilost. Kondiční jízdy jsou v tomto případě opravdu nutností, byť je mi jasné, že bude každý mávat rukou. Jak chtějí, život máme jen jeden a umřít tak blbě, jak se umírá na motorce, to by se mi vážně nechtělo..
V45l23a82d73i30s62l74a66v 43N52o78h67e23j95l
Klasicka motorka neni lepe ovladatelna, je vetsi a tezsi a tezkopadnejsi. Jezdim na ZX10R a obcas na X-MAX 125 a po Praze je skutr tezka pohoda i prave v ovladatelnosti, mrstnosti. Se zbytkem jinak souhlasim. :-)
O62n65d48ř23e94j 37Š97r69u58b36a29ř
z toho delaj vedu. Na fechtlovi jsem se naucil jezdit za 15 minut a to jsem nemel ani ridicak na auto
J10i49ř87í 94S55c62h62w51a74c64h
nj, myslel sis, že když jsi za humny nepřejel žádnou slepici a náhodou jsi neupadl tak to umíš
M92i72r71o40s36l54a76v 78M51e66d
Já jsem to tak nějak nepobral - proč zrovna skútr? Relativně svižný stroj s maličkými kolečky a na našich silnicích je docela ďábelská kombinace. Vždyť "klasická" motorka je většinou mnohem lépe ovladatelná a má lepší jízdní vlastnosti. O normální motorce bych možná uvažoval, na tohle bych ale nevlezl...
R98o30m18a86n 19K37r47a11t51o78c48h77v61í72l
Praktičnost, tydle skútry mají běžně úložné prostory, jsou prakticky akčnější, stačí sednout a vyrazit. Další je cena a spotřeba.
P90a75v33e12l 47P20o38k51o91r90n37ý
Co by si měli uvědomit, je to, že silničáři ve městech často sypají ulice při záplatování šedým štěrkem a nikde žádná dopravní značka, obvykle v květnu, tedy vjedete do zatáčky, nakloníte moto zatáčky a najednou vidíte štěrk. Závěr, do zatáček v květnu pomalu.
M89a39r69e48k 84K92r45o94l43l
Pomalu do zatáčky a rychle z ní, je základní pravidlo každého motorkáře, které platí celoročně.
J60i54r44k19a 84M85a65s54a59ř28í12k
Stejně je to to super nápad... na skůtra, který si to dokáže hnát 120-150 km/h vám stačí papíry na auto... Ať si kdo chce co chce říká, nějaká pravidla jízdy na jednostopém vozidle by ti majitelé znát měli... Neříkám, že je každý tele, ale rozhodně si to i telata koupí...
V tomto kontrastu pak na fichtla, který jede kolem 60km/h s obsahem do 50ccm potřebujete autoškolu. A to jen proto, že to má šaltr.
Všem novým majitelům skůtrů, kteří nemají žádné zkušenosti z motky radím, ať si někoho zkušeného k sobě vezmou a nechají si poradit, jak to všechno funguje...
V65l22a65d47i22m31í51r 51F78i28b88i86g93e70r
125 nejede 150km/h možná nějaký nabroušený dvoutakt ale 4takt má maximum někde kolem 120 v extrému ale spíš kolem 110-115 a čínské mají maximálku kolem 90km i když tam je každý kus originál takže 2 kusy stejného modelu a značky mohou jet velmi rozdílně.
Hlavní je aby noví jezdci nezapoměli jezdit zpočátku opatrně a zbytečně neriskovat. Ale TV NOVA zatím neinformovala o zvýšené nehodovosti skůtrařů tak to snad tak špatné nebude.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...