Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

U Volva je s velkými motory konec, začíná doba čtyřválcová

Automobilka Volvo představila zbrusu novou řadu motorů Drive-E. Jde o očekávané agregáty, které byly doposud známé pod pojmenováním Volvo Engine Architecture. Jsou to úsporné vznětové i zážehové čtyřválce stejného konstrukčního základu. Motory používají řadu špičkových moderních řešení a lze je použít jako základ hybridního ústrojí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Pokud by mateřská firma , brala technologii do svých modelů, ještě to není důvod ke snížení image modelů u Volva. Snížení u Volva bych viděl při polevení ze zásad, která Volvo k image dostala.

0 0
možnosti
SS

Kdo je jeste ma, je to o duvod vic pecovat o krabicoidni 850 a V70 prvni generace s poradnym petihrnkem pod haubnou. Zvuku a kultivovanosti chodu petivalu se nevyrovna ani ta skvela V40 ve ktere si vozim prdel ted...:-)

1 0
možnosti
VZ

No, dá se říct, že to dopadlo ještě docela dobře. Mohlo to být výrazně horší. Kamarád, který má vystudovanou specializaci na dopravní techniku měl před nějakým časem doslova amok, když zjistil, že do legendárního osmičkového BMW, které nikdy nemívalo pod kapotou méně jak osm válců bude montováno jakési turbem přefukované tříhrnkové bubladlo v kombinaci s nějakým elektropohonem na přední nápravě.

V první chvíli jsem si myslel, že si dělá prču anebo už někde poseděl, ale jak se ukázalo, nedělal. Ne že by se v Německu poslední dobou neblbnulo na kvadrát. Stačí se podívat na jejich energyvende nebo jak tu šílenost nazývají, ale že by se dopustili až takové zhůvěřilosti a antitechnického hovadismu, to by jeden fakt nečekal.

0 0
možnosti
LV

Časem to u těch přeplňovaných 3 válců skončí. A kombinace s elektromotorem vypadá jako optimální pohon. Jen se divím, že ještě nevytáhli s kombinací el.generátor - turbína. Účinnost je mnohem větší jak u spalovacího motoru.

1 0
možnosti
JN

J82o70s26e78f 23N23o68v98a15k

27. 8. 2013 18:25

Dojdeme časem k půlválci s pěti a půl turby a dvěma třetinama kompresoru? :-/

3 2
možnosti
JS

A co myslíš ty?

0 0
možnosti
LB

Pětiválcové benzíny Volvo 2.4, 2.4i a 2.5T jsou jedny z nejúžasnějších motorů, s nimiž jsem kdy jezdil. Nádhera, klid, skvělý zátah odspodu a v případě 2.5T i brutální zrychlení v případě potřeby. A spotřeba v pohodě okolo 8,5l, i míň, když si člověk dal trochu pozor. Tedy u těch bez turba. S turbem (154kw, 320nM už od 1500 ot. v benzínu!) jsem se málokdy dostal pod 10. Ovšem tam to vysloveně svádělo šlapat na plyn. ;-)  Fakt nemám radost, že v honbě za pseudoekologií je těmto motorlm konec.. ;-(

5 0
možnosti
KP

moje slova, jeden takový pětiválec Volvo mám doma (Volvo V 70 ll r.v. 2000) a z toho článku je mi smutno, ale doba je taková.... každopádně jednou mně budou muset z toho auta vyrvat násilím, až nastane čas odeslat ho na vrakoviště, protože takové druhé auto už asi v té době, až to bude aktuální, k mání nebude

0 0
možnosti
MN

Miluju svojí '07 S80 4.4 L V8 a nikdy na ní nedám dopustit. Bylo to poslední dobrý auto, co sjelo z pásů týhle kdysi skvělý švédský automobilky. V poslední době dělaj čím dál větší šunty a když do těch svých obrovských a těžkých aut začnou cpát takovýhle prcky motory, bude to jejich poslední hřebíček do rakve. ;-(

7 1
možnosti
JP

Tohle provedení se ještě dalo považovat za vyšší střední třídu, i když dynamiku a podvozek bych při vší úctě taky čekal trochu lepší...

0 0
možnosti
RK

R82a87d39i50m 55K53a63l35a73s

27. 8. 2013 14:29

Moje zkušenost je taková, že pro Volvo není nejhorší Číňan, ale pokud jde o kvalitu byl pro Volvo mnohem horší Ford. Takže já bych byl s odsudky Volvo-Čína zatím opatrný.

Pěti a šesti válců je škoda, ale aspoň se zatím drží na svou litrech a nejdou níž. Ono je také pravda, že menší modely jako C30 a C70 skončily a S40/V50 bylo nahrazeno V40. Takže v nabídce mají aktuálně jedno malé auto. Pokud jde o krouťák pro rozjezd těžších modelů nemám strach.

0 0
možnosti
JZ

J98i54ř88í 39Z50ý21k81a

27. 8. 2013 14:41

tak C30/S40/V50/C70 musely skončit. Přeci jen šlo o již poměrně staré modely, pro které by se nevyplatilo homologovat nové motory. Navíc potřebovali zavřít jednu továrnu (tam kde se vyráběla C70). Ta další malá auta jistě přijdou. Snad i nějaká ta kupé. Teď poslali do světa nějaké skicy nového kupé a musím říct, že to vypadá velmi zajímavě (až na masku, ale ta asi nebude finální)

0 0
možnosti
TZ

Jaké úžasné šesti- a osmiválce by při dnešních technologiích mohly vznikat a jaké nedomrlce díky nesmyslným nařízením vznikají..

EURv

11 1
možnosti
Foto

Jaké by mohly vznikat? Třeba atmosférickej V8 4,5 litru/605 koní z Maranella. Když si někdo může dovolit platit pokuty Bruselu, tak se to vyrobit dá.

0 0
možnosti
LV

Takže se dá očekávat Vovo vyráběné v Číně. Tak to pěkně děkuji, ale na to se mám moc rád. Jinak přeplňované maloobjemové motory, to znamená zkrácení životnosti a zvýšení pořizovací ceny a provozních nákladů. A v mnoha případech i zvýšení spotřeby. :-/

4 2
možnosti
JJ

J55a70n 88J28e20m65e60l18k84a

27. 8. 2013 10:59

Konec Volva nebo VolvoGelly z Číny.

0 1
možnosti

Startér-generátor. Zajímavé řešení. Takže to bude asi nafest místo startéru.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...