Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jawa vrátí legendární 350 a chystá nový velký motor

V posledních letech byla produkce týnecké továrny spíše rozporuplná, značka přicházela s motocykly plnými kompromisů. Začíná se ale blýskat na lepší časy, nebo to tak alespoň vypadá, po desítkách let tu bude nový motor vlastní konstrukce a dočkat bychom se měli i návratu legendární "třiapůle".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Jawa za komunistu tak zastarala, ze uz se z toho asi nevyhrabe. Kdo by dnes chtel poruchovy 2-takt ?

0 0
možnosti
PV

ve srovnání s konkurencí bych Jawu nechtěl... zaspali holt dobu... :-/

0 0
možnosti
JC

J95a79n 58C56h46o29b13o81t

4. 9. 2013 9:32

Takže už nebudou jen montovat čínské 5ratschky a lepit na ně značku Jawa?

0 0
možnosti
PK

P87e68t52r 29K76o24v20a21r

6. 9. 2013 13:44

Na rozdíl od Číńanů jsou Jawaři již zcela impotentní. Jawy jsem před časem prodával a byl to šrot. jediné co slušně fungovalo, byly rakouské a čínské motory.  Jawu privatizoval jistý bolševik Gerle, bratr bolševického ministra, na bývalém státním podniků zanechal obrovské dluhy a pokračoval v další firmě.

Ten stejný Gerle dělal za komančů technického ředitele Čezety a v čele vedení se  podílel významnou měrou na technickém úpadku značky. o motorkách nevěděl nic, jen měl to správné komunistické sebevědomí jako "poručime větru dešti" a vymýšlel nereálné chyméry, jako by sedlák na Vysočině chtěl místo pěstováním brambor pěstovat tropické ovoce. Po plyšáku měli jít komanči do pracovních táborů a fabriky řídit odborníci které jsme tehdy také měli. chtělo to jít tehdy čínskou cestou a dnes jsme mohli být nejméně tak dobří jako oni a zásoboval levnými jednoduchými motorkami Evropu. Jenže ti namyšlenci chtěli okamžitě překonat Japonce.

Fabrika  Jawa v brodcích je dnes  prakticky opuštěné údolí hrůzy a stejně jako jiné firmy  s tradicí dokonalý obraz Zlojedovy Perestrojky. Ještě hůře skončila značka  ČZ která kdysi vyráběla 80% komponentů pro Jawu. Motocyklovou výrobu dostala bezplatně podvodně  italská firma Cagiva. Ta ji vyrabovala, zničila výrobní zařízení na kterém se  dělalo pro Jawu. Později odtáhli a zanechali jen prázdné haly a dluhy.

Bohužel o tom nikdy zaprodaní novináři nikdy pravdivě již nenapíši. spíše nám jen budou tlouci klíny do hlavy, nad další fantasmagorii jako je v tomto článku.

3 0
možnosti
VK

Lepší by bylo koupit motory od KTM nebo od nějakých talijánů, neztrácet peníze za vývoj za něco co už stejně nedoženou natož nepředeženou. Začat se specializovat na kvalitní geometrii a ovladatelnost či praktičnost. (nekamenujte mne sám vím jak moje čz 180 rv93 jede do zatáček - katastrofálně) :-)

2 0
možnosti
TH

Ta 350 je moc hezká

2 2
možnosti
DR

D26a81n 91R76u58b96í12n

2. 9. 2013 17:09

Hlavně udělejte něco s designem.

3 0
možnosti
MK

Litrový, řadový dvouválec? Zbytečně široké s charakteristikou lepší sekačky... Mám JAWU rád a má první byl model 633, ale tohle mi moc konkurenceschopné nepřijde. Ovšem zvědavý jsem :-)

0 0
možnosti
JZ

Na dvoutaktu jsem se něco najezdil a najezdím. Jako retro dobrý, ale musíme si uvědomit, že dvoutaktní motor pracuje na principu náhodných výbuchů. Pokud se takovému motoru nechce, prostě nenastartuje, nejede, netáhne.

Mám tři službyschopné dvoutakty, ale na poježdění to není. Takže cestu dvoutaktního motoru považuji za slepou uličku a kdo mi bude tvrdit, že Jawa byla v sedmdesátých letech na špici motocyklového průmyslu, vysměju se mu. :-/:-/:-/

3 3
možnosti
MK

... "na principu náhodných výbuchů"... Tak to jste mě opravdu pobavil R^ ;-D

8 0
možnosti
Foto

krása, nesmrtelný stroje :-)

0 0
možnosti
Foto

Moje doporučení:http://www.ntm.cz/muzejni-sbirky/nove-prirustky/2006/8

nebo "oprášit" pérák nebo 500 OHC a prodávat jako retro motorky (konkurovat Enfieldu, Nortonu,atd...)

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!