Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tempomat řidičům pomáhá, ale může je i ohrozit. Podle výzkumu uspává

Někteří na ně nedají dopustit, pro jiné jsou jen zbytečným výstřelkem přetechnizované doby. Zařízení, které řidičům pomáhá udržovat konstantní rychlost, v sobě totiž skrývá i potenciální nebezpečí. Ospalost a delší reakční doba se mohou na silnici vymstít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Jezdil jsem s tempomatem jak v automatu, tak s manuálem. Tempomat má smysl na dálnici nebo rovné silnici. A taky v zemích, kde lidi jezdí přibližně stejně rychle. Osvědčil se mi ve Skandinávii nebo v USA, kde jsou dlouhé rovné cesty a rychlost relativně malá (90-110Km/h). Tam je to bez tempomatu šílené. Ale třeba v ČR se tempomat moc používat nedá, lidi jedou nerovnoměrně a chaoticky. Navíc tempomat neumí pracovat s terénem a tak občas jedou auta s tempomatem úplně nesmyslně.

Smysl by to mělo, kdyby měli tempomat všichni a kdyby všichni jeli stejnou rychlostí. Ale každý spěchá a jede na dálnici v levém a pak z toho vznikají "špunty", kdy celá dálnice bez důvodně zpomalí nebo úplně zastaví a to jen proto, že jeden zpomalil, ten za ním zpomalil ještě víc a ten další ještě víc a i když se ten první rozjel, tak ty ostatní jsou pomalejší v rozjezdu a ty za nimi musí brzdit ještě víc a nikdy se to už už nerozjede.

1 0
možnosti
TK

chlape.. tys nikdy s tempomatem v čr nejel ...

0 0
možnosti
JL

tempomat je fajn , navíc mám nohu připravenou vždycky na brzdě . Otázka čilosti a soustředění je individuální a na tohle u mě nemá žádný vliv . Připadá mě to bezpečnější . Navíc jedu předpisově .

4 0
možnosti
JG

J46i80r39i 40G50a74z28d75a

4. 9. 2013 12:15

s tim souhlasim, jenom si myslim, ze mit tempomat s manualnim razenim neni prilis prakticke a trochu se tim stiraji moznosti tempomatu...

0 0
možnosti
JP

Mam podobnou zkušenost, ale ne u obycejneho tempomatu, ale u adaptibilniho. Člověk se pak vyloženě nudí, protože auto i zpomaluje a jen se točí volantem.

1 0
možnosti
Foto

Nedám na tempomat dopustit a auto bez něj bych už nechtěl.Jezdím s ním cca 15 let a jsem naprosto spokojený.Je to klasický tempomat který se stará jen o udržení konstantní rychlosti.I díky němu mám nižší spotřebu než spousta jiných se stejným autem.

3 0
možnosti
FS

"...pro jiné jsou jen zbytečným výstřelkem přetechnizované doby"

WTF? Přetechnizované doby? Já měl tempomat už v autě z roku 1990. A nedám na něj dopusit. Třeba dlouhá cesta po dálnici, Itálie, Chorvatsko, Německo ... Naprostej luxus.

3 0
možnosti
PP

P83e45t14r 58P27a30c20k51a

3. 9. 2013 20:40

Já mám největší problém, když přesednu z Volva XC60 do manželčina Golfu. Auto přede mnou zpomaluje a ten zparchantělý Golf ne a ne začít brzdit. Tady mi fakt trvá vteřinu, než si uvědomím, že na brzdění v Golfu jsem tu já.

1 2
možnosti
LM

Osobně mě radar dost iritoval v X5, kde brzdil opravdu prudce a to s nadsázkou i kvůli kamínkům na silnici. Musel jsem vždy nastavit nejmenší vzdálenost (neměl jsem čas na zkoumání toho, jak vypnout radar). Proto bych radar do auta nikdy nechtěl a nebo vypínatelný.

1 0
možnosti
LM

Sakriš tady je zase nablito. Já tempomat používám skoro pořád a to i ve městě. Prostě zrychlím na 53 (protože mě ukazuje tachometr skoro přesně), stisknu tlačítko a s pravačkou položenou na brzdovém pedálu sleduji provoz. O použití na dálnici ani nemusí být řeč. Prostě jedu zvolenou rychlostí, někdo mi tam vjede, na což díky noze opřené o brzdový pedál reaguji rychleji a jakmile je zase volná silnici, nechám tempomat zrychlit zpět. A ještě abych nezapomněl, tempomat je parádní věc v měřených klesáních, kde si sám přibržďuje.

Ps: někdo by řekl, že jsem líný, stejně jako moje preferování automatu, ale Vy si snad doma perete na valše?

11 0
možnosti
PK

Já používám tempomat taky zhusta. V podstatě proto jsem si před nedávnem pořizoval nové auto, protože u toho před tím jsem to neměl a už mě nebavilo šlapat na plyn.

Ale chci se zeptat, co to máte za tempomat, který sám brzdí? Ten můj brzdí jenom motorem, takže když to motor neudrží, tak se to prostě rozjede víc, než kolik mám nastaveno. Nebo máte automatickou převodovku? Tam by to možná mohlo brzdit líp. Já mám manuál a když jedu z kopce, tak si říkám, že by bylo fajn, kdyby to prostě samo ještě přibržďovalo brzdama.

1 0
možnosti
Foto

mám ho ve Crafteru, občas to na chvíli zapnu když jedu delší vzdálenost a dřevění mi noha. Na krátké cesty kratší než 500km to neupoužívám, opravdu mě to totiž uspává :) Zábava nastává, když jedu jenom třebas do nejbližšího obchodu, Po 40km chci přeřadit a zavadím o páčku tempomatu a auto začne akcelerovat před křižovatkou na přednastavenou rychlost 110km/h. To mě pak probudí spolehlivě :) Asi bych to použil víc, kdybych to měl na nejbližší dálnici blíž než 350km. Severní Švédsko asi není na tuhle hračku úplně ideální :)

0 0
možnosti
OU
MV

A taky to pohodlné sezení uspává. Nevím o případu, že by nějaký tramvaják za první republiky za řízením ve stoje usnul. Čekám proto, že zase nějaká divotvorný výzkumný fond dotovaný bruselí vymyslí, že předejdeme spánku a únavě za volantem tím, že budeme jezdit na stojáka. Bože kam ten svět spěje???

4 0
možnosti
PO

To proto, že tramvajáka nedělal dnešní Karel Schwarzenberg. Sorry za tahání politiky, kam nepatří, ale nedalo mi to.

0 0
možnosti
VR

"Při použití tempomatu také řidiči déle zůstávají v předjížděcích pruzích a nevrací se do pomalejších." s tim myslim tempomat nema nic spolecneho. nebo maj v nedeli na hradecky smer Praha vsichni tempomat...

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...