Diskuze
Tempomat řidičům pomáhá, ale může je i ohrozit. Podle výzkumu uspává
Děkujeme za pochopení.
L90u41k61á36š 54V53a36ň53u69r32a
Jezdil jsem s tempomatem jak v automatu, tak s manuálem. Tempomat má smysl na dálnici nebo rovné silnici. A taky v zemích, kde lidi jezdí přibližně stejně rychle. Osvědčil se mi ve Skandinávii nebo v USA, kde jsou dlouhé rovné cesty a rychlost relativně malá (90-110Km/h). Tam je to bez tempomatu šílené. Ale třeba v ČR se tempomat moc používat nedá, lidi jedou nerovnoměrně a chaoticky. Navíc tempomat neumí pracovat s terénem a tak občas jedou auta s tempomatem úplně nesmyslně.
Smysl by to mělo, kdyby měli tempomat všichni a kdyby všichni jeli stejnou rychlostí. Ale každý spěchá a jede na dálnici v levém a pak z toho vznikají "špunty", kdy celá dálnice bez důvodně zpomalí nebo úplně zastaví a to jen proto, že jeden zpomalil, ten za ním zpomalil ještě víc a ten další ještě víc a i když se ten první rozjel, tak ty ostatní jsou pomalejší v rozjezdu a ty za nimi musí brzdit ještě víc a nikdy se to už už nerozjede.
T87o61m26á75š 82K87n14a45i60f35l
chlape.. tys nikdy s tempomatem v čr nejel ...
J11i57ř12í 90L53u25b74a75s
tempomat je fajn , navíc mám nohu připravenou vždycky na brzdě . Otázka čilosti a soustředění je individuální a na tohle u mě nemá žádný vliv . Připadá mě to bezpečnější . Navíc jedu předpisově .
J46i80r39i 40G50a74z28d75a
s tim souhlasim, jenom si myslim, ze mit tempomat s manualnim razenim neni prilis prakticke a trochu se tim stiraji moznosti tempomatu...
J63i29ř96í 76P88o95s97p83í70š43i72l
Mam podobnou zkušenost, ale ne u obycejneho tempomatu, ale u adaptibilniho. Člověk se pak vyloženě nudí, protože auto i zpomaluje a jen se točí volantem.
P97e25t91r 72P98r19o76c73h43á38z69k81a
Nedám na tempomat dopustit a auto bez něj bych už nechtěl.Jezdím s ním cca 15 let a jsem naprosto spokojený.Je to klasický tempomat který se stará jen o udržení konstantní rychlosti.I díky němu mám nižší spotřebu než spousta jiných se stejným autem.
F39r77a59n17t87i91š56e20k 51S57m17u33t84n47ý
"...pro jiné jsou jen zbytečným výstřelkem přetechnizované doby"
WTF? Přetechnizované doby? Já měl tempomat už v autě z roku 1990. A nedám na něj dopusit. Třeba dlouhá cesta po dálnici, Itálie, Chorvatsko, Německo ... Naprostej luxus.
P83e45t14r 58P27a30c20k51a
Já mám největší problém, když přesednu z Volva XC60 do manželčina Golfu. Auto přede mnou zpomaluje a ten zparchantělý Golf ne a ne začít brzdit. Tady mi fakt trvá vteřinu, než si uvědomím, že na brzdění v Golfu jsem tu já.
L76u60k53á18š 40M31r73k10v83i46č92k46a
Osobně mě radar dost iritoval v X5, kde brzdil opravdu prudce a to s nadsázkou i kvůli kamínkům na silnici. Musel jsem vždy nastavit nejmenší vzdálenost (neměl jsem čas na zkoumání toho, jak vypnout radar). Proto bych radar do auta nikdy nechtěl a nebo vypínatelný.
L67u97k39á88š 19M91r24k33v30i50č18k67a
Sakriš tady je zase nablito. Já tempomat používám skoro pořád a to i ve městě. Prostě zrychlím na 53 (protože mě ukazuje tachometr skoro přesně), stisknu tlačítko a s pravačkou položenou na brzdovém pedálu sleduji provoz. O použití na dálnici ani nemusí být řeč. Prostě jedu zvolenou rychlostí, někdo mi tam vjede, na což díky noze opřené o brzdový pedál reaguji rychleji a jakmile je zase volná silnici, nechám tempomat zrychlit zpět. A ještě abych nezapomněl, tempomat je parádní věc v měřených klesáních, kde si sám přibržďuje.
Ps: někdo by řekl, že jsem líný, stejně jako moje preferování automatu, ale Vy si snad doma perete na valše?
P86a60v34e40l 69K84r21e49j71č86í11ř
Já používám tempomat taky zhusta. V podstatě proto jsem si před nedávnem pořizoval nové auto, protože u toho před tím jsem to neměl a už mě nebavilo šlapat na plyn.
Ale chci se zeptat, co to máte za tempomat, který sám brzdí? Ten můj brzdí jenom motorem, takže když to motor neudrží, tak se to prostě rozjede víc, než kolik mám nastaveno. Nebo máte automatickou převodovku? Tam by to možná mohlo brzdit líp. Já mám manuál a když jedu z kopce, tak si říkám, že by bylo fajn, kdyby to prostě samo ještě přibržďovalo brzdama.
J98á62c79h60y35m 45L50u72k70e40š
mám ho ve Crafteru, občas to na chvíli zapnu když jedu delší vzdálenost a dřevění mi noha. Na krátké cesty kratší než 500km to neupoužívám, opravdu mě to totiž uspává :) Zábava nastává, když jedu jenom třebas do nejbližšího obchodu, Po 40km chci přeřadit a zavadím o páčku tempomatu a auto začne akcelerovat před křižovatkou na přednastavenou rychlost 110km/h. To mě pak probudí spolehlivě :) Asi bych to použil víc, kdybych to měl na nejbližší dálnici blíž než 350km. Severní Švédsko asi není na tuhle hračku úplně ideální :)
O48d79s85t16r24a48n35ě16n86ý 30U36ž51i84v30a78t95e43l
M40a98r35t53i73n 79V96a39n36ě39k
A taky to pohodlné sezení uspává. Nevím o případu, že by nějaký tramvaják za první republiky za řízením ve stoje usnul. Čekám proto, že zase nějaká divotvorný výzkumný fond dotovaný bruselí vymyslí, že předejdeme spánku a únavě za volantem tím, že budeme jezdit na stojáka. Bože kam ten svět spěje???
P40a87v86e79l 76O47d37r48a80z48i34l
To proto, že tramvajáka nedělal dnešní Karel Schwarzenberg. Sorry za tahání politiky, kam nepatří, ale nedalo mi to.
V54o45j84t43ě84c65h 73R56o76z58s81í38v12a19l
"Při použití tempomatu také řidiči déle zůstávají v předjížděcích pruzích a nevrací se do pomalejších." s tim myslim tempomat nema nic spolecneho. nebo maj v nedeli na hradecky smer Praha vsichni tempomat...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Prodej RD 3+1, 134 m2, Babice
Teplá - Babice, okres Cheb
2 990 000 Kč