Diskuze

VW koupil Škodu díky dobře postavenému favoritu, říká otec slavného auta

Přední český automobilový konstruktér Petr Hrdlička vedl v 80. letech projekt vývoje modelu Škody Favorit. V přímém přenosu exkluzivní přednášky na iDNES.cz líčil, jak se vůz zrodil, provedl automobilku změnou režimu a přivedl ji pod křídla koncernu Volkswagen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je legrace to číst ........... Boj mezi Favoritem a západem....... legace. V době, kdy u nás vévodila Š 120, jezdili němci v Passatu II. generace a vlastně i v Golfu II. generace, dokonce Passat představil sedana III generace, když ta plechovka vyjela. Co tady řešíte ?  Favorit má " spodek "  z Golfa, ložiska zadní nápravy a další komponenty pasují z koncernu .............. taže to asi komanči ukradli a nebo že by VW to ukradlo nám ? Favorit byl pokrok pro komunisty v česku, ovšem svět byl ( a je ) o kus dál ;-D

1 5
možnosti
Foto

J87i92ř43í 63E55r76b66e69n

4. 10. 2013 20:34

Máš pravdu, Škoda 120 u nás vévodila celou první polovinu 90. let (statistické zákonitosti).

Nicméně spodek z Favorita 1988-92 nemá se spodkem z Golfa společného nic - počínaje těmi nepadnoucími ložisky, přes brzdy, konče hlavami kol. Kdes na to přišel? K částečné koncernové unifikaci došlo až s faceliftem 1993.

4 0
možnosti

Nevím proč níže někteří haní Favorita. V 90. letech to bylo jedno z prvních domácích vozidel, se kterým začínali jezdit různí obchoďáci po ČR i Evropě. Z flotil se vyřazovali s najetýma 300-400 tkm a ti kteří neshnili ještě dlouho sloužili soukromníkům bez vážných závad. Pokud jej někdo koupil olítanýho, bez údržby, tak to logicky nedopadlo dobře. To platí i dnes pro mnohem novější auta - ovšem zprovoznění takového je nyní mnohem dražší. Sám jsem měl dva soukromě a nemohu si stěžovat. Většinu servisních věcí jsem dělal svépomocí, na co nebylo nářadí tak v malém sevisu udělali za pár kaček. Nikdy mě nikde nenechal.R^

4 1
možnosti

Prosím mínusovače, aby sdělil, proč nesouhlasí s mým příspěvkem a zda-li si myslí, že něco co jsem uvedl není pravda.

0 0
možnosti

Názor, že Favorit přenesl Škodovku přes změnu režimu, je slyšet často. Taky by bylo dobré připomenout p. Pitharta a jeho vládu, která prodala škodu (a jiné fabriky, které stihla za krátké funkční období) západním firmám. Též si do smlouvy dali podmínku, že v Bolce se budou vyrábět motory, aby z toho nebyla montovna - což VW dodržel. Pak přišel Klaus, všechny prodeje se okamžiě zastavily a všechno šlo do kupónovky domácím kapitánům průmyslu = následně rychle do kytek. Kdyby šla škodovka do kupónovky, tak je tam dneska šroťák. Pithart o tom píše v pamětech, jak hned po volbách 1992 Klaus zastavil jednání o prodeji Tatry (chtěl to Daimler), Škody Plzeň (chtěl to Siemens, místo něho přišel Soudek), Liaz (chtěl Renault, nevím, jak to skončilo)...

4 0
možnosti

No jo, holedbal se, jak chce všechno prodat do českých rukou (myslím Klause). No, jak to dopadlo. Ještě taky Pithart stihl prodat Rakonu Procter&Gamble, takže se tam vyrábějí prášky pro půl Evropy. Taky mimochodem to prodával bez koruny "pobídek", "daňových prázdnin" a podobných věcí..

1 0
možnosti
Foto

J81a31n 70D15v30o73ř39á81k

2. 10. 2013 12:47

Já měl favorita 5let. 136L karburátor z roku 88. Byla tam vyměněná převodovka ze 135 stříkačky.Koupil jsem ho uvařený a s nutností výměny tlumičů. Opravil jsem hlavu, vyměnil tlumiče a přední čepy a správně nastavil automatický sytič. Tlumič stál 700, čep asi kilo. To auto mělo neuveřitelnej odpich a po Praze spotřebu 6,4. 

Nastartovalo vždycky, i když bylo -25. Najel jsem s ním cca 50tisíc a jediný co během tý doby odešlo byl altik. Asi jsem zvláštní, ale to auto mi přišlo pohodlný. i vevnitř prostorný. Nikdy jsem neměl problém s pojistkovou skříní, nikdy mi neodešly táhla ve dveřích, jen ta klasika kontakty kufru...hold blikaly couvačky.

Narozdíl od dnešních aut to šlo za plynem a nikdy sem nemusel jezdit s ničim na diagnostiku. Prodal jsem ho za litr na aukru jenom proto, protože zrezl. Zadní tlumiče se probourávaly do auta, zadní lemy to už nemělo a spodky dveří odpadávaly.

3 0
možnosti

To tvoje Fáčko mělo v nejlepším případě zrychlení na stovku za 14 sekund. Tomo říkám opravdu "jít za plynem". To nedá skoro ani žádná dnešní Audina nebo BMW s naturbeným čtyřlitrem. Neuvěřitelněj odpich... ;-D Pohodlný a prostorný? To je taky dobrý... :-P

1 5
možnosti

Jo jo Favořiť taky jsem ho měl. Taková stavebnice pro dospělý..

0 0
možnosti

Nic pro Favoritovi, ale přesedlat ze ŠKODY 120 přímo do Felicie mi přišlo mnohem lepší, než kdybych si prošel i zkušeností s Favoritem... ;-) ... Felicie jezdí dodnes a jsou ve srovnání s Favority zcela jistě o třídu výše... R^

0 0
možnosti

Jel jsem několikrát služebním favoritem.... a byl to opravdu tvrdý zážitek... :-/

0 0
možnosti

Je niekde záznam tejto prednášky?

Live mi to nešlo...

0 0
možnosti

J38a62n 24D64l74o27u34h52ý

2. 10. 2013 9:50

Mno nejak chybi zmineni o tom, ze diky VW se nedostal do vyroby pro Skoda Forman motor 1.6l 75kW - karburator. Timto tak se stal z Formana automobil, ktery mel vzdy ve 4 lidech a plnym kufrem problem vyjet sebemensi kopec vetsi rychlosti nez 70km - 80km za hodinu se spotrebou blizici se 10 litru! Na druhou stranu toto byly posledni motory (spolu s 1.4 ve fabii) ktere nemely nikdy problem najet bez zavaznych a drahych oprav 300 000km. Dnesni TSI, HTP od Skody je oproti tomu drahej poruchovej smejdRv

2 0
možnosti

no nevím, 75 Kw na formana, to by bylo letadlo. Už i 1,6 55 Kw pěkně cvičila s felicií

0 0
možnosti

Áno, sám Hahn bol prekvapený kvalitou Favorita. Preto musel ihneď po kúpe doviezť do Boleslavy tím nemeckých technikov, aby na Favorite urobili 365  zlepšení (dali to aj do reklamy), aby sa auto mohlo samostatne pohybovať po ceste, dali sa zatvoriť dvere a netieklo do neho. Favorit by bez zahraničných odborníkov a licencií nebol vôbec vznikol - soudruzi to nedokázali. Licenčný bol aj karburátor, predné vzpery a iné konštrukčné časti. A nie je pravda, že v soc. tábore nebolo lepšieho auta. Bolo - a to Lada Samara. Už len motor bol o 30 rokov novšej konštrukcie než starý prevŕtaný 1,3 OHV pôvodom z Tudora. To je to isté, ako je motor Jawa 350 - ten ešte konštrukčne patril Wandererovi, keď ho Janáček pred vojnou licenčne aj s celou motorkou kúpil.

3 6
možnosti
Foto

J52i88ř98í 17E88r45b11e23n

2. 10. 2013 9:57

Prosím Tě, už toho kupení nesmyslů nech.

365 zlepšení byl reklamní slogan kvůli faceliftu.

Kompletní vývoj byl záležitostí československých techniků - ti zahraniční byli jen konzultanti a verifikátoři.

Motor 781.136 má s motorem z Tudora společný akorát spalovací princip - naopak v Trnavě se ten starodávný škodovácký motor z 30. let montoval do TAZů ještě šedesát let po svém vzniku.

Motor Jawa 350 vychází z Ogaru, ne z Wandereru.

A tak dál...

3 0
možnosti

Dobře postavený Favorit?...v r. 1978 by byl určitě vynikající, ale na přelomu devadesátých?...v době kdy vyjížděl byl už 10 let zastaralý, stejně jako vše co do té doby škodovka vyrobila

1 3
možnosti

A88l43e24š 88N95o92v61á92k

2. 10. 2013 9:03

Uvědom si, že tenkrát tady byly nejlepší Lady - Žigulíky, což byla koncepce Italů ze šedesátách let.. Fávo v r. 1988 bylo terno!!

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...