Diskuze
Výměnu oleje nezanedbávejte, motoru můžete hodně ublížit
Děkujeme za pochopení.
J64a46k39u91b 84N16o45v11á54k
Mondeo má předepsáno od Fordu po dvaceti a Fiesta po patnácti a taky to tak na obou autech měním. Měním samozřejmě všechny filtry i svíčky plus to co se ještě v jakém intervalu má měnit. A olej dávám originál Ford, ne jen specifikaci, ale přímo origo včetně filtrů a svíček.
P39e23t18r 39K31o61u33ř71i38l
Řídím 40 let a vždy platilo a platí, nemusím kupovat olej drahý, ale stačí když má předepsanou specifikaci a hlavně jeho třeba měnit , často a pravidelně.. Já měním s autem se kterým jezdíme krátké tratě a hlavně městský provoz pravidelně po 8 tisících km. U běžného provozu to je mix delší, kratší, okresky, dálnice vždy 15000. Olejový filtr a vzduchový je samozřejmost jo a hranici mám 2 roky. Ono ten 1 rok je tak trochu marketink. 2 roky jsou naprosto v klidu. Při takovéto frekvenci měnění oleje není možné, aby měl motor, který je mechanicky v pořádku nějaké potíže.Ty 30 000 km intervaly jsou nesmysl. Zvláště při kvalitě řepkové nafty, a lihového benzínu.To dává motorům taky dobrou čočku, nejen málo měněný olej.
J97a76n 91D26l45o90u30h23ý
Vyplati se menit kazdej rok, pokud ma clovek obyc benzin atmosferu vejde se do 2000kc. To neni ani 200kc za mesic. Kazdopadne u kazdeho motoru je VZDY slyset, ze olej presel svoji zivostnosti. Napriklad ecotec hlasite "cvaka" i pri zahratem motoru, 1.3 z feldy "chrchle" a duratec ma na volnobeh jinej zvuk nez normalne. Staci znat svoje auto.
J62í94ř80í 46N13o94v93o88t83n38ý
Motor 1.4 - 1.6 - 1.8 osmiventil nejlepsi benzivove motory. Olej poberou kazdy a klasiku 15w40 idealni. Skoda, ze uz se nedelaji. Dnesni TSi a dalsi benzinaky jsou k nicemu.
J87a97n 30D81l80o27u54h72ý
16 ventil v atmosfere u vetsiny znacek je nejlepsi volba cena/vykon/spotreba. 8 ventil je proste linej.
D88a14n50i40e27l 61K93r18o23n28e65r
Asi to nebude tak zhave...znam zenskou, co si koupila nove auto, olej tam nemenila nikdy a k zadreni doslo po 3 letech a najeti 40 000 km.
O63n18d10ř38e91j 68P66u52t35n34a
Jestli se to zadřelo jenom stářím oleje, tak mi to teda přijde dost brzo. Nečekal bych, že stačí "jenom" řádově dvakrát přetáhnout interval.
R63o90m64a49n 90K88r98a55t20o45c27h45v56í33l
Samozřejmě, že odborníci chtějí aby lidi jezdili na výměnu oleje každou třetí neděly....
M75a94r31t77i28n 51V94o81k75o32u29n
jsou pouze dve veci, ktere se musi na aute nutne resit: rozvodovy remen/retez a olej, vse ostatni je podruzne co se poskozeni auta tyka. samozrejme se hodi mit napr. brzdy
J29a87n 69D37l22o24u74h29ý
Egr, lamba sondy, turbo, cidla vackove hridele, elektronicky plyn, termostat: cokoliv z toho nefunguje, znamena nefunkcni motor. Sice ho to neznici ale auto stejne nepojede.
O48n34d22r85e89j 35S71i94d61o12n
Menim kazdy tri tisice mil a jsem si jistej, ze motor prezije zbytek auta (a hlavne moji chut v nem dale jezdit).
P82e48t28r 60Č75e61r96m46á87k
Tady je zase odborníků :) Někdo si plete LL olej a LL interval, jiný LL interval a pevný interval, někdo zase ještě nezaznamenal že označování jako polo/plná syntetika dávno neexistuje, a že viskozit je daleko více než ty hospodské 3 co tomu označení možná odpovídaly, a o tom že u oleje jsou podstatné zcela jiné paramtery jako výkonové třídy a normy automobilek, ani nemluvím.
A představte si že to není zas tak dlouho co se musel měnit olej dokonce 2x ročně, protože byl jiný na zimu/léto! A interval byl pouhých 5000km. Kdybyste takovému člověku řekli že měníte olej až po roce a 15tis, měl by vás za vraha motorů. Znamená to že je nějaké číslo dogma na věky? Evidentně nikoliv... Jak jsem již psal níže, časnější výmněnou se pochopitelně nic nezkazí, ale ani naopak běžným LL se nic zásadního nezníčí.
A33n82t39o81n25í42n 30S70e10b38e28r97a
Naši mají felicii, najedou ročně sotva 3 tisíce a olej neměnili 4 roky. Samozřejmě na chodu motoru a spotřebě (oleje nebo benzínu) se to vůbec neprojevilo.
Takže pokud máte šunku v hodnotě 10 tisíc, klasický čtyřválec, najedete sotva 3 tisíce ročně, tak stačí olej měnit cca co 4 roky. Nic se nestane.
J30í51ř25í 18N98o63v19o40t51n56ý
Souhlas, starej benzinovy motor sezere vsechno
M56a42r78e91k 83J10a67n22e18č39k75a
To vysvětlujte třeba majitelům motorů TSI, kteří mají nezřídka únik oleje 1L / 1000 až 1500km, což do 1500km Škodovka bere jako toleranci , viz. praktické zkušenosti majitelů v diskuzi pod tímto článkem http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw-trapi-spotreba-oleje-pojistovna-uz-je-nepojisti/
Upřímně řečeno nechápu, jak může i tuzemský výrobce dávat do motoru tu olejovou vodičku 5W-30, který je navíc nevhodný pro vyšší teploty, které tady běžně jsou, tím spíše u motorů s turbem. Přešel jsem na olej 10W-50 a od té doby nevím co je sebemenší únik oleje a výměnu dělám vždy po 12tkm, nehledě na řeči prodejců automobilů nebo výrobců olejů. Důležitý je pro mě pouze "datasheet" oleje, kde je vše potřebné uvedeno. Měnit by měl každý nejpozději po 15tkm. TSI nedodělek sice nevlastním, ale myslím, že i těmto motorům by tenhle olej mohl výrazně prospět a prodloužit jejich již tak celkem krátkou životnost a hlavně by se tak rychle neztrácel olej a motor se hlavně mnohem lépe mazal. Samozřejmě záleží i na výrobci oleje, třeba předražený Shell nebrat, navíc nesplňuje to, co uvádí u svých olejů. Dokonce i Honda jeho oleje přestala používat a doporučovat.
A35n50t46o18n51í95n 53S69e64b70e65r43a
Já mám 1.4 16v škoda. Mám tam od výroby 5w-40 a nežere to vůbec nic. TSI je hodně nepovedený motor.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!