Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Škodovky socialistické, od věků budovatelských až po samet

Embéčko a Favorit jsou automobily, jejichž význam pro společnost i fabriku byl zásadní. Ten první u nás nastartoval éru masového automobilismu a díky tomu druhému vstoupil výrobce do doby budování kapitalismu s velikým trumfem v ruce. Favorit pomohl Škodě dostat se do rodiny velkého německého koncernu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naše první auto byla jetá 1202. Táta ho koupil v roce 74, když se narodila sestra (mě koupili 4 roky zpátky sajdnu k motorce ;-D). 1202 se říkalo stejšna, asi to vychází z toho STW. Odvezlo to celou chatu .... během stavby a pak ještě jeden rodinej domek pánovi, kterému jsme ji prodali.

V roce 1990 jsme si s kámoškou koupily 1000MB za 3 tisíce Korun československých. To byla bomba, jezdily jsme celou dobu na slikách, protože nový pneumatiky by stály víc než to auto. Říkalo se tomu tisíc malých bolestí.

0 0
možnosti

Panove a ted ceny kolik staly v te dobe. Zacneme treba skoda 1000 potom 105/120 a konce skoda Favorit.Jak dlouho delnik a jeho rodina musel setrit nez to zaslibene auto si mohl koupit??? Mam na mysli normalni delnicke profese ne smelinare nebo horniky a jine.  Praci zdar???

0 0
možnosti

Š1000MB 39 tisíc při platu 1250 korun hrubého.

0 0
možnosti

Hezké fotky.Nevěděla jsem že se škodovky montovaly i na Nov.Zélandu.Zajímavé.

2 0
možnosti

V tý sanitce, obr. 4, mě vezli do špitálu. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Například stopětka tu jezdila 30 let, tak dlouho vydrží i nová Octavie? Dnešní doba si to žádá, je to už "jen" spotřební zboží, ale myslím si, že když koupíte zítra nové auto, tak za 10 let se ocitne nepoužitelné na vrakovišti a tato doba výdrže se zkracuje a zkracuje, škoda.:-)

0 2
možnosti
Foto

J34i59ř27í 70E87r66b45e62n

13. 12. 2015 17:24

Moc stopětek se těch třiceti let nedožilo, poslední byly vyrobeny roku 1988 a musel bych se hodně snažit, abych za den potkal víc než tu jednu, se kterou jezdí soused důchodce v pátek na nákup a v neděli na výlet :-)

A vzhledem k tomu, že dnes jezdí ještě spousta octavií ze začátku výroby (1996), troufám si tvrdit, že svých třiceti let se dožijí snadno. Ostatně i můj patnáct let starý ford je v mnohem lepším stavu, než v jakém byla moje stodvacítka v patnáctém roce věku...

4 0
možnosti

"Stodvacítku" (úzká, na třináctkách kolech) jsem měl a docela jsem to auto měl rád. Občas se sice vyskytla nějaká ta porucha (drtivou většinu z nich jsem dokázal opravit svépomocí) , nicméně vždy jsem dojel kam jsem chtěl. Za velkou výhodu jsem považoval trakci na sněhu (bydlím na vysočině).

3 0
možnosti

asi pletu ale já mám z toho dojem jak by celá škodovka začala od 70. let pomalu upadat a hroutit

0 0
možnosti

Tak z fotogalerie jsem řídil Octávii, MB1000,  1203, 110R, 105 a pak jsem měl  100 a 110, následovala 120 a poté Forman.....

1 0
možnosti

Moje první auto bylo 1100 MB DeLuxe. Rád na něj vzpomínám.

1 0
možnosti

O57n75d45ř82e22j 86M97a33l37ý

12. 12. 2015 19:09

Dokud ty karosérie měly zaoblený tvary, tak to byla pěkný auta...

5 0
možnosti
Foto

J36i90ř46í 60E34r89b19e15n

12. 12. 2015 23:32

Kazdy ma jiny vkus. Mne se zase vic zamlouva italsky smrnc ovalu u uzovek 105/120 a klinu u Favorita, nez nudna ocumlanost S 100/110 (coz jsou podle me snad nejhorsi skodovky po strance designu i kvality).

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...