Diskuze
Škoda 120 slaví 40 let. Zastaralý pokrok byl provizoriem na tři pětiletky
Děkujeme za pochopení.
M51a79r67e24k 40C97h90a17r79v28á10t
Je hezké, že se tu píše o 105/120, ale nikde se nepíše o Škodě 130 :-/
J81á34n 83K22o65t15ú76č
Je to sranda vlastniť to ako hračku, ako veterána (to by som bral), ale som rád, že v dnešnej dobe môže mať normálny človek spoľahlivejšie rodinné auto. Ja mám úplne obyčajné auto (ojetina nižšej strednej triedy, motor 80 kW), ale viem, že keď otočím kľúčom, tak vždy naštartuje, a že v pohode zvládne cestu k moru aj cez Alpské priesmyky.
J49a96n 92H62e64n97d13r28y62c24h
Se slzou v oku vzpomínám, jak jsem jezdil za budoucí ženou do Vrchlabí, ráno polil rychlovarkou zámek ( u Labe pěkně mrzlo ) a s vyškrábaným tankovým okýnkem vyrazil do Jičína do práce. 105S R.I.P.
P43a24v12e73l 40P96o67s62p46í56š33i50l
a ted je nahon vzadu zase moderni, viz Bmw;)
V65i18l15i98a20m 37N82o22v43a25k
nahon - neboli pohon zadnich kol byl "moderni" vzdycky. V konceptu motor vpredu nahon vzadu (tak jako to ma zminovane BMW a hodne jinych znacek). Pohon vzadu a motor vzadu byl domenou sportovnich aut (vyjimkou byl VW brouk, ktery byl odvozen od Porsche ze stejnym konceptem). Skoda 105/120 nebyla sportovni auto a doufam ze ani nemela ambice byt sportovnim autem. Mel to byt rodinny vuz a jako taky mel mit velky zavazadlovy prostor. U rodinneho vozu mit zavazadla vpredu je hodne bizarni, neprakticke a dokonce mozna i nebezpecne. Je to uplne jedno - byl to typicky nepodarek te doby z tehle zeme. Nedostatkova ekonomika ukazala sve limity.
V58i92l23i27a63m 11N46o62v70a68k
Bylo to technologicky zaostale auto a dilenske provedeni na zoufale urovni. Koncept vzadu motor a pohon zadni napravy u aut, ktere meli byt "family cars" byl prezity jiz v 60-tych letech. Startovani vozidla - katastrofa, uzitkove vlastnosti - totez, chlazeni - ostuda. Auto jsem mel od roku 1977 do roku 1986 a bylo to rozhodne to nejhorsi co jsem mohl mit. Objevovali se tam problemy, ktere byli u aut na Zapade vyreseny jiz v 50-tych letech. Klasicka ukazka kam to dopracoval komunisticky prumysl. Favorit tomu pak dal jenom ranu z milosti. Nastesti se Skoda MB prodala VW coz je velice odpovedny investor a dokonce dokaze dat nasim lidem iluzi "ceskeho auta". Vsem, co tady vzpominaji na leta kdyz na opravu stacil drat a par kusu naradi doporucuji, aby presedli ze svych soucasnych aut a pustili se do oprav po ceste do Chorvatska nebo kam jezdi. S 120 jim to umozni bohate. Bez jakychkoliv iluzi : byl to zmetek a zustava to zmetkem bez ohledu na historickou hodnotu veteranu
R77o51m13a13n 13K38o10z15e86l
Naši měli několik trabantů a to bylo ještě horší...
V64a36c54l59a98v 91V89a79v12r10a
Zato dnes nevlastníte ve škodovce nic než ty české ručičky. Zisky jdou majitelům do Německa.
A mohl bych vám ukázat co dělali komunisti v celém českém průmyslu a co děláte vy. Věřte že by nebylo se čím chlubit. Vy jste si průmysl VEŠKERÝ oddělali sami a srovnali se zemí. Jednou se o tom bude smět psát u vás a vaše pravnoučata z vás budou mít srandu.
Jsem ANTIKOMUNISTA ale těm co vedli podniky včetně Škodovky nesaháte po kotníky. Kde je SONP Kladno které vyváželo ocel i do USA a Kanady za dumpingové ceny, kde je 100,,000 bytů OK řekněme králíkáren keré se ročně postavily? Víte kolik se jich staví dnes a co stojí? Kdo si je může dovolit? Kde je textilní průmysl a trhy které jste Asiatům nacpali ochotně do chřtánu? Kašmír co šel i do zemí původu, kde je Skloexport co šel na všechny kontinenty? Bytový textil? Textilní stroje? Škodovky se prodávaly i v Kanadě.
Na CNC mašinách jsem zaučoval (zde v USA) obsluhy programovat jejich stroje v r.1985 !! než jsem šel na opravdový job.
Dnes má škodovka jen logo na kapotě. Ostatní je VW a zisky jdou do Německa. V Čechách zůstávají jen daně. Tedy opravdová MONTOVNA.
Hotový výrobek na export? Jaký proboha? Je takového něco v Česku? Bižu? Swarovski kupuje v Jablonci "šmelc" za haléře na kila a vyrábí i z nich úžasné šperky a vyváží na všechny kontinenty zatímco Bižu zkrachovala a jede snad jen Preciosa.
Co s tím? Nic. Kašlat na to, doly jsou zabetonované i s uhlím a tak to nikdo nerozkrade. SONP se prodalo konkurenci a ta haly zlikvidovala a šrot odvezla domů. O ceně se raději bavit nebudem a dokonale jste si zlikvidovali průmysl všeho druhu. Pracovní síla je v Česku značně vyspělá technicky a vědomostmi a tak i vyhledávaná, ale to je vše.
V98a38c24l46a82v 49V97a44v19r70a
Doufám že máte na mysli osobní Tatry?
Kde byste na to měli? Na to měli komunisti, ti uměli vyrábět a prosperovat, vyvážet do celého světa, Dnes už nikdo neexistuje kdo by dokázal navrhnout nové auto aa dokonce po letech uděůat zbrusu novou koncepci. Kde byste vzali mozek?
Vždyť už máte jen jednu automobilku která vám snad něco i vydělá a jinak nic! Osobák Tatra tedy nepřichází v úvahu. Kolín a Boleslav patří cizincům kteří dovolují Čechům v nich pracovat a vybírají zisky jež investují v Německu. A co dál? Kde byste vzali jiného Laurina a Klementa? nebo komunistu co by dokázal vyvinout český moderní motor a převody?
Vyrábíte VW se značkou Škody aby se to doma snadněji prodávalo. Tady v Americe je VW debakl. Oni nemají auto pro americký trh, lidi to nekupují. Kde jsou ty časy kdy na americkém trhu v tabulce nejprodávanějších byl VW Jetta diesel...od té doby v tabulce není tedy žádný zástupce Evropy. Proč asi? V Americe se letos prodá 16 milionů aut, všech asijských a amerických značek.
V78a72c87l65a11v 95V16a98v81r17a
Porovnávt starou škodovku s Porsche je hodné v...
Podívejte co vyráběli východní Němci. .
V38a85c72l14a12v 53V72a90v66r77a
Taky jsem dokázal vydělat za měsíc mezi 4 až 5,000 Kčs. Že by škodovka pro mně byla drahá? Měl jsem Ladu. Auto měl ve staré republice kdekdo a uživil ho na rozdíl od dneška. Povinné ručení byl za drobné, benzín za 2 Kčs a na konci za 8 Kčs,
Podívejte se kolik lidí uživí auto dnes.
Zcela mimochodem, nebyl po té vaší revoluci problém škodovku nechat zmodernizovat Francií nebo Německem a vyrábět v ní cokoliv v licenci. To jen chytré mozky za všimné prodali Škodovku a zisky jdou do Německa. Docela chápu že úhlavní nepřátelé Němců Laurin a Klement se dodnes v hrobě obrací. To jistě netuší kam se poěl veškerý natož těžký průmysl bývalého Československa. Kolik dnešních firem vlastní Češi a kolik cizinci. Jednou budete pro srandu pra pravnuků.
V73i87l66i54a60m 16N52o42v71a28k
I kdyz tvrdite, ze jste antikomunista jste ve skutecnosti obdivovatel komunismu. Komuniste znicili vsechno - vcetne te Skodovky a zustal pouze zaostaly a neefektivni prumysl. Lepsi bylo Skodu MB prodat VW jako nechat z ni zustat to, co zustalo treba z Moskvice. Takhle Skoda vydelava a cesky clovek ma pocit kdyz startuje Oktvku nebo Fabii, ze jede na ceskem aute. Nevim co mate proti Nemcum. A uz vubec nechapu co delate v USA (pokud je to pravda). Porovnavate ceny z let pred pul stoletim bez ohledu na kupni silu tehdejsi meny, coz je typicke pro lidi co nicemu nerozumi.
J91i48r87i 57R12u85s90n96o93k
Tata mel nadhernou nabliskanou 120 LS, na ktere jsem se naucil ridit. Dokonce jsem miloval jizdu na sedadle spolujezdce, kde jsem si mohl krasne natahnout levou nohu a pravou zvednout a oprit o tu stenu, ktera kryla prave predni kolo. Mam na ni krasne vzpominky. Urcite ji mam radsi nez pozdejsi Felicii, ci Octavii.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!