Diskuze

IT odborníci varují: průmysloví roboti automobilek se dají hacknout

Jen malá změna nastavení může mít katastrofální následky. Firma Trend Micro si na dálku pohrála s nastavením robota společnosti ABB.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M85i39r44e12k 26G86a32j65e45r

11. 5. 2017 15:43

Urcite se o tohle zajimaji vojenske sfery. Poskodit vyrobu protivnika bude obzvlaste dulezite v prvni fazi valky.

0 0
možnosti
Foto

Ceska koruna je kryta usilim operatoru na vyrobnich linkach. Ale hacknout se daji. Prikazy "Skolka v dosahu MHD", "Nemecka prumerna mzda za dvojnasobek produkce v porovnani s nemeckym standardem", nebo "lidsky pristup k vyrobnim silam", ci "60 hodin tydne staci". Na ty ostatni, co uz emigrovali, to ale uz nefunguje.:-)

0 0
možnosti

M37i12c47h33a47l 85H14a93u60f

10. 5. 2017 22:07

Mohli by ve Škodovce hacknout roboty, aby začaly zase do aut montovat motory místo servomotorů do sekaček :-)

6 0
možnosti

R42a70d69e14k 67H90o36d13a80ň

10. 5. 2017 16:22

Problém není v tom že "se dají hacknout". Problém je v tom, že při snaze dělat vše "online", být "connected" atd. se prostě do zařízení cpou technologie, o kterých dotyční buď ví pendrek, nebo tam úmyslně cpou nejlevnější krámy aby se ušetřilo. A na nějakou bezpečnost či zabezpečení se dlabe. Důvod je prostý: náklady na "problémy" jdou jen zřídkakdy na vrub výrobce, většinou to má dopad spíš na majitele.

Důsledek je, že nejen že se leccos dá hacknout, ale i že se třeba věci vzájemně ruší. Takže meteostanice komunikující s čidlem na 433 MHz v rámci "ceny" neřeší vůbec že by tam mohla být jakákoli jiná, a tak jsou dnes v sídlištích nepoužitelné. Sporttester se vám občas zase "napojí" na hrudní pás kolemběžícího běžce. Tady o nic nejde, máte v pytli statistiku, ale jsou daleko horší případy - snaha "kontrolovat" auto přes internet končící např. https://www.wired.com/2016/08/jeep-hackers-return-high-speed-steering-acceleration-hacks/ nebo https://www.wired.com/2015/05/possible-passengers-hack-commercial-aircraft/

5 0
možnosti

Uh, asi jsem naivni, ale cekal bych, ze takovato zarizeni budou mit vlastni sit zcela oddelenou od internetu. Ale asi jsem naivni :-(.

1 0
možnosti

Ve většině případů to tak fungovalo. S rozvojem outsourcování a přenosu údržby na externí firmy nebo na centrálu (a požadavkem na servis téměř 24/7) se většina zařízení už bez vzdálené správy neobejde - ale rozhodně to není neřešitelný problém.

3 0
možnosti

Je to dáno leností a snahou ušetřit, když už centrální správu takových zařízení, tak na LAN nepřipojenou k internetu, už i u VLAN bych se cukal

0 0
možnosti

VLAN je snad zaklad, ne? Uz jen proto, aby kdejaky hejhula z PC nemohl ovlivnovat provoz VoIP telefonu a tak, ne? Hlavne VLAN nerika, jestli se do ni da dostat z internetu, z jakych adres a tak. Hlavne jde o to, ze diky vlan se treba opravar svareciho automatu vubec nedostane (a ani o nich nevi) k serverum, tel. uzstrednam apod. A to je snad dobre, ne?

2 0
možnosti

"Problémem je to, že ovladače robotů jsou napojeny na internet" - to je zajímavá teze. Roboty se zabývám pěknou řádku let a roboty ABB znám velmi dobře. Ovladač, který by byl připojen na internet jsem nikdy neviděl. Pokud je tím ovladačem myšlen řídící průmyslový počítač, tak připojení na internet nebývá běžné ani účelné. Ale, jak známo, pokud někdo chce, jde to. Pokud někdo připojí robot na internet tak, aby byl přístupný zvenčí, patří mu to. Pokud ovšem máte představu o běžné topologii korporátních sítí, k nimž takový robot bývá spíše připojen, uznáte, že tak jednoduché, jak se píše v článku, to není. Připadá tak v úvahu spíše útok uvnitř organizace než zvenčí prostřednictvím internetu. A svou roli samozřejmě hraje velice běžné nevyužití existujících možností zabezpečení systému robotu, protože to přináší určitý diskomfort.

18 0
možnosti

Diky, rikal jsem si, ze to asi nebude uplne bezna praxe mit tyhle stroje za kdovikolik milionu jentak vystrcene do celeho sveta...

1 0
možnosti

V naší firmě roboty na internet připojené nemáme, i když to umožňují.

No a jako další past máme data na 3,5" nosičích. Dnešní hackeři už nebudou vědět k čemu to slouží a jak se to používá;-D

11 0
možnosti

Disketové pole z 5,25" disket ;-D

2 0
možnosti

Myslim, ze by se konecne prokazalo zapojeni ruskych hackeru. Teda kdyby roboti v americkem Fordu zacaly vyrabet Moskvice.

11 0
možnosti

A nebo v Rusku v Kamazu americké tahače.

0 0
možnosti
Foto

J72i58ř65í 65E55r65b90e89n

10. 5. 2017 0:50

Jinak řečeno, namísto třiceti skutečných technologů-znalců přímo v tom výrobním závodě bude mít taková firma pět dálkových programátorů-technologů v okrese, dvě externí programátorské firmy pro bezpečnost sítě z jiného kraje, databázové specialisty v Indii, úložiště dat v Africe a management v USA.

Ale ve skutečnosti budou všechny problémy na místě řešit jen dvojice zbylých uhoněných reálných ajťáků a čtveřice zbylých uhoněných reálných technologů, kteří jediní o tom provoze něco budou vědět...

Jo a všechny je bude řídit nově vzniklý pětičlenný tým pro štíhlou výrobu. ;-)

18 0
možnosti

složený z manažerů kteří žádný stroj v životě neviděli a na počítači umí poslat mail a udělat prezentaci.

14 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....