Diskuze

Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme základní provedení s tříválcovým turbobenzinem a byli mile překvapeni.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

A89l69e31š 67B46a88l20o32u41n

23. 8. 2017 20:44

Pár postřehu k diskuzi - máme služební YETI +,2 TSI 77 kW. Ani největší idiot z našeho týmu s ním za 12 litrů nejel. Je pravdou, že jet za 6 litrů chce trochu rozumu a defenzivní jízdy, ale ani při 150 km rychlosti na německé dálnici nebere víc nez 8,5 litru. Downsizing je možná pro někoho slepá cesta, ale to byl louče také a až nastane blackout, bude někdo za louče rád. Nová generace motorů pracuje na Atkinsonově principu. Nebudu tu házet perly sviním - ať si každý načte, o co jde. Takže i ten dvoulitr nakonec jede na dva válce a ani to nikdo nepozná, pokud předhlédne na displeji logo ECO. A to už dnes paltí od 1,4 litru benzinového turba výše. A atmosféra to dostane co nevidět. Takže nakonec sice budete, vy zastánci velkých kubatur mít své x-litry, co ale pojedou v mnoha situacích stejně jako dvouválec..., pokud nestojíte na plynu, dokud máte něco v nádrži. Takže...?

0 0
možnosti

0.6 L triturbo jednoválec s osmi vyvažovacími hřídeli by byl lepší.Motor musí stále pořádně vřískat,jinak by měl špatné emise.

0 0
možnosti

turbomor "vříská" mnohem méně, než na stejný výkon o 500-1000 otáček výše vytočená odpovídající atmosféra.....

1 0
možnosti

Pan Lojík (nejvíc doporučovaný příspěvek) je zastáncem tzv. staré školy, která nepřipouští další vývoj motorů a jediný ideál je 1,9 TDI případně parní stroj.

Předpokládám, že i telefon má polní, protože zmenšováním do dnešních rozměrů ztratily tyto přístroje patřičný výkon a není nad pořádnou 10 kg. mašinu :-):-):-)

1 2
možnosti

To jste si nějak špatně přeložil, nic takového (ani naznačujícího) v tom příspěvku není ;-) Vývoj motoru je pochopitelně základ, ale to co je zrovna na tomhle motoru alespoň trochu inovativní se skoro nikde nepíše, a naopak se za vývoj považuje samotný princip downsizingu, což je nesmysl na kterém není inovativního nic, jen slepá větev vývoje.

4 0
možnosti

Nevím, jak tento motůrek ale vlastní zkušenost s 1.2 TSI v Yettim v automatu po městě a v zimě - spotřeba 12,5 litru. Dvoulitr atmosféra mi žere 9.

4 3
možnosti

Zcela evidentně se jedna o různé kategorie aut provozované za poměrně odlisnych podminek. A takove srovnani je mimo mísu.

1 2
možnosti

V naší republice jezdijó fšici zásadně v 1,9 Tdí bez filtra pevnéch částic a nic jinýho taky neuznávajó, teda kromě traktoru a Hummeru.

Fšecko vostatní só šicí stroje, jak řiká tady vodborník pan Lojík, automobilové expert ;-D

6 1
možnosti

Čekačka na tohle 1 rok? 8-o Vždyť je tolik lepších aut. Pokud auto doslova na "škrábání se k chalupě", tak je Duster mnohem lepší volba v poměru cena vs. výkon.

1 0
možnosti

No a pokud zase někdo chce auto, které se mu bude líbit a ve kterém se nebude stydět, tak bude zase lepší ta Ateca.

3 1
možnosti

Když jsem pod dva příspěvky o maminkovském ježdění do školek a popojíždění po městě napsal, že tenhle přímovstřikový, turbem dopovaný tříválec dělá NOx a saze podobně jako diesel, který tady denně pranýřují a v podobném provozu v centru měst jste s TDI téměř vrah, tak mně to smazali...

2 1
možnosti

přímovstřikové benzíny nedělají NOx podobně jako diesel a ani množství sazí není stejné.

2 0
možnosti

To je hezké jak je tu každý den o smrti dieselů, o tom jak zabíjí, jak jich mají statisíce vykuchaný filtr, jaký strašák je EGR, DPF,. A na druhou stranu nám tu chválí oturbený přímovstřikový tříválec v takové krabici (mimochodem na NOx a saze taky žádná sláva). Není to blázinec?

1 1
možnosti

není to blázinec. Emisní limity pro NOx jsou od Euro 3 pro benzíny mnohem přísnější a vždy je plnili bez problémů (oproti dieselům)

1 0
možnosti

Do motorky by ten motor byl asi dobrej...

1 1
možnosti

když stačí na velký auto, tak samozřejmě utáhne i motorku.....

1 0
možnosti

je to zakladni motorizace a za takovy vykon se drive nestydela kdejaka 1.6-1.8 a jak se vesele jezdilo.Kdo chce jezdit rocne 50tis tak je jasne,ze si vybere jinou motorizaci.Proste zaklad vic nez dobry.

6 2
možnosti

Nejde ani tak výkon (resp. jeho maximální hodnotu) jako o konfiguraci z které je dolován. Ale u auta této velikosti se to jako ten minimální základ dá akceptovat, většinu času to stjeně stráví poloprázdný v městkých hrkačkách a kdo bude chtít univezrálnější použití tak si stejně musí skončit u větší kubatury protože i výbava a možnosti konfigurace jsou tak nastavené.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...