Diskuze
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál
Děkujeme za pochopení.
M86a67r12t27i98n 31K54ř96í90ž
Jeden pedál? A není to málo, Antone Pavloviči?
Z83d20e68n98ě27k 73M53o77r78á18v28e60k
Nevím, ale psychologicky, když chci prudce brzdit, tak potřebuju na něco dupnout. Tady mám sundat nohu? To bude nehod.
M85i89c32h90a46l 13S89l11e79z49á63k
Co je na tom ošklivého? Krásné auto. Mi příjde že jak to není "simply clever" nebo ostatní nudný koncern, tak se to nikomu nelíbí.
L34u78k75á61š 37K71u47b78ů
a já se mylně domníval, že dojezdy elektroaut se prodlužují na základě vyspělejších technologií a ono je to spíš díky zvětšování kapacity akumulátorů(tzn. ruku v ruce i prodlužování doby nabíjení). V jiném článku (o Tesle) uvádějí, že aby akumulátor vydržel v kondici co nejdéle, tak se má provozovatel vyhnout rychlému nabíjení a stav akumulátoru má využívat v rozpětí cca 30-70%. To je vážně ZATÍM jen pro fandy nebo pro někoho, kdo má více aut v "domácnosti". Je něco jiného se nezodpovědně starat o akumulátor v telefonu, který za 3 stovky po roce koupíte jiný.
J35i43ř13í 17S43c72h80w71a70c96h
účinnost elektromotroru je cca 90-95 už hodně dlouho. Takže je na limitu se kterým se moc hýbat nedá. Auta se nezmenšují, ale spíše naopak, tedy roste hmotnost, valivé odpory i aerodynamický odpor. Takže nic jiného, než zvýšení kapacity baterie, k prodloužení dojezdu na dvojnásobek nemůže podstatně přispět.
J94a49n 27U75l37m
Pořád ale není nikdo schopen říct jak dlouho ty baterie vydrží.
Počítám, že případná výměna bude cca 70% ceny auta. V ojetinách je Leafů na prodej docela dost, ale jestli se toho lidi nezbavujou už kvůli umírající životnosti
Z11d77e79n35ě61k 27M63o94r21á43v56e44k
Myslím, že životnost není tak špatná, baterie, které se montují už dlouho do Priusů stále slouží. Kromě toho - u ojetiny se stav baterie dá ověřit snadno, kdežto stav ojetého spalovacího motoru je pro kupce velká neznámá.
A29n51d21r26e15j 41M38a91s27a82r81y88k
pokud to udela 300km tak na dojizdeni do prace uplne idealne a u vzdalenosti do 20km by se to nabijelo jednou za tyden... ale stejne ta cena je asi moc vysoka :S
M28a65r41e29k 13M83a98l45ý
Odhadem to v běžném režimu provozu udělá tak 200-250. Oproti minulé generaci (24 kWh, pak 30 kWh baterka, teď 40 kWh) to určitý pokrok je. Ale jak píšete, jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce je to zatím dost drahé.
J46o85s60e70f 47N91o73v85á38k
Tak to už zbývá převzít stejný systém "nabíjení"
J60o29s58e80f 88N18o87v83á20k
Jediný pedál by byl nesmysl. Občas je třeba uvolnit nohu a v ten okamžik by auto začalo brzdit. Při náhlém uvolnění nejspíš tvrdě, jako při nouzovém brzdění. To by bylo nárazů zezadu. Navíc, při brzdění se člověk už jen setrvačností opírá o pedál, jak se hmota tlačí dopředu. Tady by došlo k tomu, že by řidič spíš ještě přidal plyn.
L28u95b90o17m95í85r 43H91r36a43c20h85o78v76i37n68a
Máte recht, na motorce přidáváte plyn "k sobě", když to s Vámi hodí, také přidáváte
M68i55c77h30a79l 89N18o12v89a14k
no bude to chtit chvili cviku, aby clovek ve zmatku a potrebe intenzivne brzdit neslapal na ten jeden pedal co tam je jako na brzdu :D
J22o70s32e94f 90V57y73m40a55z86a65l
Nikde jsem se v článku nedočetl zda cena od 730 000 Kč je už cena po aplikaci státní dotace na full hybrid a nebo zda je to plná cena bez dotace
Z38d88e74n36ě55k 64M39o75r51á81v51e30k
Hybrid je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Full hybrid je co? Tohle je elektromobil.
M21a29r62i20o 62V40á37p86e88n26í90k
"Má jen jeden pedál" a "může fungovat v režimu jednoho pedálu" je dramaticky něco jiného. Naštěstí to někdo tady níže vysvětlil. Že by auto mělo jen jeden pedál je logicky nesmysl. Stačí se zamyslet nad tím, k čemu v jakých možných situacích se pedály používají.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...