- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Byla to naprosto skvěla akce. Klobouk dolů před těmi, kteří ta auta tehdy navrhovali... Nedá se to srovnat s tím, co je dostupné dnes, duši nikde uměle nepřidá. Co můžu dělat, spokojím se s tím, že aspoň škodovku na skládání od De Agostini můžu mít.
V Trnave se vyrabely 1203 a se svarenou karoserii bez jakekoliv povrchove ochrany se jezdilo kamsi do lakovny, kde se standartne strikala na cihlove hnedou - aby brzy prorazejici rez - nebyla tak patrna.
Dvanactsettroska je příhodnější :-)
To je. Ale na to, že ji projektovali v 50. letech, byla dobrá. Že se dostala do výroby až o deset let později nebyla vina projektantů, ale komunistického systému. Totéž platí pro motor a pro následující výrobu prakticky bez inovací.
Pěkná akce s téměř nulovou publicitou. Kdo není fanda vozu a nesleduje denně vrchlabský facebook, neměl šanci se o akci dozvědět. Ani automobilka nic nepropagovala, i když padesát let od začátku sériové výroby jediné české bezkapotové dodávky by si pořádnou akci s podporou města zasloužilo.
Pěkná akce s téměř nulovou publicitou. Kdo není fanda vozu a nesleduje denně vrchlabský facebook, neměl šanci se o akci dozvědět. Ani automobilka nic nepropagovala, i když padesát let od začátku sériové výroby jediné české bezkapotové dodávky by si pořádnou akci ta podpory města zasloužilo.
akzvané dvanáctsettrojky byly v Československu velmi rozšířené a populární užitková vozidla jezdila v mnoha úpravách, například jako sanitky nebo pohřební vozy, ale i v provedení valník.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-1203-c5b-/auto_ojetiny.aspx?c=A180827_160547_auto_ojetiny_fdv
No, populární byly pro nás, kteří jsme se živili jejich servisem.
Stále bylo co dělat, jen byl u něčeho dost velký problém z čeho dělat.
Kulové čepy řízení byly vzácnější, než lanýže.
Ale ostatního bylo celkem dost a tak se opravovalo, až se z mechaniků kouřilo.
A to si ještě tenkrát řidiči dělali plno věcí sami a po cestě, aby dojeli.
Jezdit se s tím dalo, když jste věděli jak. Pak v tom autě byla občas i sranda.
Tohle auto byl neskutecnej kram. Pokud byl clovek automechanik, tak budiz, nejak to zbastlil a dojel. Ale pro analfabeta to byl kram co nikam nedojede...
Tak analfabet tenkrát nebyl běžným řidičem.
Ten musel něco umět.
(kdo se současných "řidičů" by zařadil, 1, 3 , natož zpátečku a jezdil by ?)
Zážitek z jedné služební 1203. Vibrace a rámus kardanovky byly natolik intenzivní, že při dosažení určitého rozsahu rychlosti u mne opakovaně došlo k úplnému zahlcení sluchu do té míry, že jsem měl pocit absolutního ticha.
Kardanka vibrovala zejména , když nebyla zatížena, tzv. na vyhozenej.
Pak mizel obraz v zrcátkách.
Takzvané dvanáctsettrojky... - aka dvanáctsettrosky
Já nevím, ale hovořit o populárním autě. Nic jiného tu nebylo. Přijde mi to asi jako tvrdit že populární byly i fronty na hajzlpapir
Ano, nic jiného nebylo.
Tedy pokud jste nechtěli jezdit Źukem, kompletně plechová bouda s tříkvaltem s pákou pod volantem a zimou v zimě.
Pak ještě Barkas s Wartburgem mezi sedačkami.