Diskuze

Legendy měly sraz: padesátnice Škoda 1203 byla ještě loni ve výrobě

Majitelé a příznivci užitkových vozů Škoda 1203 se o uplynulém víkendu sjeli na 18. ročníku srazu v Dolní Kalné na Trutnovsku. Přijeli ze všech koutů České republiky, někteří i ze Slovenska, Německa, jeden dokonce ze Slovinska. Letos jich podle pořadatele akce Romana Jirouše bylo víc než obvykle.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

Byla to naprosto skvěla akce. Klobouk dolů před těmi, kteří ta auta tehdy navrhovali... Nedá se to srovnat s tím, co je dostupné dnes, duši nikde uměle nepřidá. Co můžu dělat, spokojím se s tím, že aspoň škodovku na skládání od De Agostini můžu mít.

0 0
možnosti
KR

V Trnave se vyrabely 1203 a se svarenou karoserii bez jakekoliv povrchove ochrany se jezdilo kamsi do lakovny, kde se standartne strikala na cihlove hnedou - aby brzy prorazejici rez - nebyla tak patrna.

0 0
možnosti
PK

Dvanactsettroska je příhodnější :-)

0 0
možnosti
PM

P32e93t55r 78M67i42c74h37a67l

31. 8. 2018 16:24

To je. Ale na to, že ji projektovali v 50. letech, byla dobrá. Že se dostala do výroby až o deset let později nebyla vina projektantů, ale komunistického systému. Totéž platí pro motor a pro následující výrobu prakticky bez inovací.

0 0
možnosti
Foto

J63i51ř89í 71E48r91b25e75n

28. 8. 2018 21:32

Pěkná akce s téměř nulovou publicitou. Kdo není fanda vozu a nesleduje denně vrchlabský facebook, neměl šanci se o akci dozvědět. Ani automobilka nic nepropagovala, i když padesát let od začátku sériové výroby jediné české bezkapotové dodávky by si pořádnou akci s podporou města zasloužilo.

2 0
možnosti
Foto

J53i46ř65í 84E62r59b41e37n

28. 8. 2018 21:31

Pěkná akce s téměř nulovou publicitou. Kdo není fanda vozu a nesleduje denně vrchlabský facebook, neměl šanci se o akci dozvědět. Ani automobilka nic nepropagovala, i když padesát let od začátku sériové výroby jediné české bezkapotové dodávky by si pořádnou akci ta podpory města zasloužilo.

0 0
možnosti
MN

akzvané dvanáctsettrojky byly v Československu velmi rozšířené a populární užitková vozidla jezdila v mnoha úpravách, například jako sanitky nebo pohřební vozy, ale i v provedení valník.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-1203-c5b-/auto_ojetiny.aspx?c=A180827_160547_auto_ojetiny_fdv

No, populární byly pro nás, kteří jsme se živili jejich servisem.

Stále bylo co dělat, jen byl u něčeho dost velký problém z čeho dělat.

Kulové čepy řízení byly vzácnější, než lanýže.

Ale ostatního bylo celkem dost a tak se opravovalo, až se z mechaniků kouřilo.

A to si ještě tenkrát řidiči dělali plno věcí sami a po cestě, aby dojeli.

Jezdit se s tím dalo, když jste věděli jak. Pak v tom autě byla občas i sranda.

2 0
možnosti
JD

J14a32n 46D20l85o31u80h45ý

28. 8. 2018 8:39

Tohle auto byl neskutecnej kram. Pokud byl clovek automechanik, tak budiz, nejak to zbastlil a dojel. Ale pro analfabeta to byl kram co nikam nedojede...

3 0
možnosti
MN

Tak analfabet tenkrát nebyl běžným řidičem.

Ten musel něco umět.

(kdo se současných "řidičů" by zařadil, 1, 3 , natož zpátečku a jezdil by ?)

1 0
možnosti
BV

Zážitek z jedné služební 1203. Vibrace a rámus kardanovky byly natolik intenzivní, že při dosažení určitého rozsahu rychlosti u mne opakovaně došlo k úplnému zahlcení sluchu do té míry, že jsem měl pocit absolutního ticha.

0 1
možnosti
MN

Kardanka vibrovala zejména , když nebyla zatížena, tzv. na vyhozenej.

Pak mizel obraz v zrcátkách.

1 0
možnosti
MZ

M11a75r61t51i69n 39Z21u70b46r

27. 8. 2018 23:40

Takzvané dvanáctsettrojky... - aka dvanáctsettrosky R^

0 0
možnosti
Foto

Já nevím, ale hovořit o populárním autě. Nic jiného tu nebylo. Přijde mi to asi jako tvrdit že populární byly i fronty na hajzlpapir

8 0
možnosti
MN

Ano, nic jiného nebylo.

Tedy pokud jste nechtěli jezdit Źukem, kompletně plechová bouda s tříkvaltem s pákou pod volantem a zimou v zimě.

Pak ještě Barkas s Wartburgem mezi sedačkami.

0 0
možnosti